Katana och GSX 1100-tråden

1168 är sannolikt borrningen jopp.
Hittade du hojen i Sundsvall? (Ser att du är från stan också).
Köpte min förra året lokalt för 6 loppor, men en del jobb då den också stått.
samt så är den vitmålad överallt :dummer

Jag var så jävla dum när jag sålde min förra GSXE för 7år sen..
Den hade borrning, portning, kammar, RS36'or, nytt V&H (som jag köpte)
förlängd sving, nylackad osv.. Dumma dumma dumma jag!

Jo den finns i sundsvall, är tydligen peter på alviks som byggt motorn en gång i tiden.
Den här ska väl gå med nytt batteri i stift antar jag, men jag har ju planer o bygga om så bara motorn är bra så är jag nöjd.
6tusen lät billigt! Den här vill han ha 15tusen för, o den är väl brukskick, omlackad dock.
Om det nu är 1168 i borr, och flatside förgasare (det enda jag vet eg.) kan man skrämma upp dom i 170 hästar bara genom kammar och portning?

Nyss hemkommen från Race On The Base i Färila. Nya rovan fick bekänna färg. Enda GSX som var närvarande:va
Här mot Christer Juvonen.

Körde 9,62 sek resp. 242,48 km/tim som bäst med pendlarhojen, så man kan inte klaga på pulvret:)

/Ingvar

7523208930_62da997c9c_o.jpg

Den 12 augusti är det "Lunda Shootout". Anmälde mig just till "Stans Snabbaste Hoj -85" (nu utan däckbreddsbegränsning).

Hoppas många GSX/Katanor dyker upp.

/Ingvar

Last edited:
Ska du inte åka till kjula istället , mycket dåligt grepp på lunda (för min del) bara klister ca 25 meter ut !
Grattis till bra tider :)

Den 12 augusti är det "Lunda Shootout". Anmälde mig just till "Stans Snabbaste Hoj -85" (nu utan däckbreddsbegränsning).

/Ingvar

Ska du inte åka till kjula istället , mycket dåligt grepp på lunda (för min del) bara klister ca 25 meter ut !
Grattis till bra tider :)
Jo jag hade nog tänkt det. Men i helgen kände jag mig som en nybörjare, behöver träna och vill köra många repor. Jag tror det är större chans för det på Lunda.
Greppet brukar inte vara några problem för mig. Min hoj är ju relativt hög och kort och hjular istället.

Tänkte åka till Sundsvall om 14 dagar, kommer du också dit?

/Ingvar

Nej Sundsvall blir det inte , bort rest ! Satsar på malmö helgen efter, om vädret blir bra !
Lycka till i sundsvall :)
/ Lasse

Jo jag hade nog tänkt det. Men i helgen kände jag mig som en nybörjare, behöver träna och vill köra många repor. Jag tror det är större chans för det på Lunda.
Greppet brukar inte vara några problem för mig. Min hoj är ju relativt hög och kort och hjular istället.

Tänkte åka till Sundsvall om 14 dagar, kommer du också dit?

/Ingvar

Någon som vet vart man kan få tag i original framlykta till en GSX 1100 -82, ni vet den där stora lyktan som jag tror bara finns på den årsmodellen. Har sökt på ebay utan resultat.

ImageUploadedByTapatalk1342091684.906697.jpg vem kan hjälpa med med att berätta va sett är för verktygssats? Har massor i garaget med vet inte vad detta används till.

Tjenis! Nu har min polare äntligen köpt sig en hoj efter sju år med mc-kort och dé blev en väldigt vacker Katana -82 550! Vi måste välkomna våran nya broder genom första hjälpen och det är nämligen oljebyte. Jag är inte så säker på om äldre hojar är som bilar dvs gillar mineralolja? En butik sa mineralolja och en annan sa delsyntetisk olja. Ni som har katana vet ju bäst så de fortfarande rullar antar jag :) Vilken olja ska vi gå på och märke é ju också trevligt att veta :)
Tack på förhand!

Gamla bettan har varit på dragracing-retreat i de djupa Sundsvallsskogarna. I den friska skogsluften sprang den iväg på 9,45s samt 249,65 km/tim över de 402 som bäst.

/Ingvar

IMG_0770.jpg

IMG_0773.jpg

Inte illa för en pendlarhoj :tummenupp

Din hoj ser ut som ett höghus i jämnförelse med dom andra hojjarna. Bara din som används på gatan eller???

Nä, nu försvinner sommaren....
Är det någon som känner till en ventilslipmaskin inom 10 mil från världsmetropolen Upplands Väsby som jag kan låna/hyra någon timme ???

Jag va å hälsade på hos Bilprovningen igår med Nico Bakkern.
Det tog max 5min inkl betalning.
Han kollade bara lyse, blinkers, kedja, bromsljus och ramnr sen va det klart. :tummenupp
Han sa att han INTE skulle provköra för att han hade svårt att tro att det skulle vara något fel på hojjen :D

Det är ett bra år i år.
Två besök till Bilprovningen, olika stationer, ingen provkörning vid något av besöken.
Varken Katanan eller Bakkern.

nb1.JPG

Last edited:
Jag va å hälsade på hos Bilprovningen igår med Nico Bakkern.
Det tog max 5min inkl betalning.
Han kollade bara lyse, blinkers, kedja, bromsljus och ramnr sen va det klart. :tummenupp
Han sa att han INTE skulle provköra för att han hade svårt att tro att det skulle vara något fel på hojjen :D

Det är ett bra år i år.
Två besök till Bilprovningen, olika stationer, ingen provkörning vid något av besöken.
Varken Katanan eller Bakkern.

View attachment 367015

Grattis till en frän hoj, nu är det ju bara ut och gasa:tummenupp

/Ingvar

Ser att du tagit efter mig med gråprimern Jörgen. :D

Kul att den gick igenom utan problem! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!