Katana och GSX 1100-tråden

Trottlarna på RS förgasarna gjordes i Backelit några år... att byta dom kostar en slant... Fast för 700USD får du en ny uppsättning... //NH
 
En ny uppsättning förgasare alltså? Svårt o få tag i nya trottlar då?
 
Några bilder från Donken onsdag 27/6

Dåligt väder å lite folk men några Kattor på plats i alla fall...

IMG_7642.jpgIMG_7643.jpgIMG_7645.jpgIMG_7647.jpgIMG_7650.jpgIMG_7656.jpg
 
Åkte 30 mil åt andra hållet istället (Onsdags körning på Malmö raceway) 1.48 sek 60 fot 5.99 sek och 201 km/h
på 201 meter :banana
 
Åkte 30 mil åt andra hållet istället (Onsdags körning på Malmö raceway) 1.48 sek 60 fot 5.99 sek och 201 km/h
på 201 meter :banana

Grattis, nu måste man träna ordentligt för att ha en chans. Jag som aldrig kommit under 1,6 på 60 fot:gnissla

Hur många repor får man typiskt köra på en onsdagskörning?

/Ingvar
 
Last edited:
Tack Ingvar :)
Jag körde 6 repor, hade säkert hunnit med 6 till om man velat :D
 
Tack Ingvar :)
Jag körde 6 repor, hade säkert hunnit med 6 till om man velat :D

Bättre köra 12 repor en kväll än 3 på en hel helg på Kjula!
Det blir fasen Malmö någon onsdag. Hur ofta kör dom och vad kostar det?
Grattis till den utmärkta 60-foten....
 
Japp stämmer 100 kr mc :) Grindarna öppnar kl 18 bes och bet fram till 19 sedan bara att köra så mycket man orkar :)
Kanon bana och grepp !
 
Har nu varit o kikat på gsx:en, det visade sig vara en 82:a, o efter batteribyte gick han igång(stått sen i höst) dock gick den bara på 3cyl ,antagligen har ett stift slammat igen efter konserveringen, det enda jag kunde se utifrån med mitt otränade öga var mikuniförgasare och 4-1 system.
dock så har mina planer på caferäcer ändrats, om det nu är en sådan potent motor så vore det roligt och bygga om den till en "fusk" katana, har alltid ångrat att jag sålde den jag hade.
min fråga är då: är det omöjligt och få tag i ett kåpkitt +tank eller finns det nån som känner för o sälja en uppsättning som kanske ligger
O skräpar? :hej
 
Såg du om det var flatside eller vacuum förknasare då?
Angående Katana så har jag förstått att ram'en också skiljer sig åt,
så det är väl rätt bökigt att katanisera sin vanliga GSX (har frågat efte detsamma..).
Att den går på 3 burkar gissar jag mest på rengöring av förgasarna, oddsar på den vänstra mest (om den stått på sidostödet) :crash
 
avgas.jpgNågon som provat att bes. en 750 med en 1100 orginalmotor eller är det bara att leta upp en 750 motor.Tänkte ta tag i denna hoj på semestern.
 
Last edited:
Såg du om det var flatside eller vacuum förknasare då?
Angående Katana så har jag förstått att ram'en också skiljer sig åt,
så det är väl rätt bökigt att katanisera sin vanliga GSX (har frågat efte detsamma..).
Att den går på 3 burkar gissar jag mest på rengöring av förgasarna, oddsar på den vänstra mest (om den stått på sidostödet) :crash
Det var mikuni flatside, "1168" var lackat på kåpan, är det borrat en dimension upp?
Jasså, är det inte bara fästena till kåporna och skjusstagen som skiljer? Har man bara kåporna i handen borde man kunna klura ut det:3freak
Har läst tidigare i tråden att det har varit lite köp o sälj på kåpdelar, så nån kanske sitter på någe?
 
Rackans slitet avgassystem på min GSX jag skruvar med.
Den avgassmäller som ett fyrverkeri..
Väldigt mycket skrapmärken, sen lite hemmapul i insatsen.
Var lixom så när jag köpte den.

Kom till saken då..

Nån som har ett fint avgasystem?
Å kan skicka på måndag? :crash
Besiktning på Onsdag :näsblod

Annars ringer jag Motospeed på måndag morgon å ber de panikskicka ett V&H Megaphone,
enda de hade i lager.
 
Det var mikuni flatside, "1168" var lackat på kåpan, är det borrat en dimension upp?
Jasså, är det inte bara fästena till kåporna och skjusstagen som skiljer? Har man bara kåporna i handen borde man kunna klura ut det:3freak
Har läst tidigare i tråden att det har varit lite köp o sälj på kåpdelar, så nån kanske sitter på någe?

Den där i Härnösand som fanns på blocket?
ES halvkåpa.
Ringde på den för ett tag sen, men han visste så lite,
så jag bangade ur..
Å den hade som sagt stått, å slut batteri osv, ingen vidare möjlighet för provning.
 
Den där i Härnösand som fanns på blocket?
ES halvkåpa.
Ringde på den för ett tag sen, men han visste så lite,
så jag bangade ur..
Å den hade som sagt stått, å slut batteri osv, ingen vidare möjlighet för provning.

Hehe vilket sammanträffande, men det är inte den, i övrigt så stämde det ju väldigt bra! Den jag tittat på är svart.
1168 Är det en dimension borrat?

Mvh Micke
 
Hehe vilket sammanträffande, men det är inte den, i övrigt så stämde det ju väldigt bra! Den jag tittat på är svart.
1168 Är det en dimension borrat?

Mvh Micke

1168 är sannolikt borrningen jopp.
Hittade du hojen i Sundsvall? (Ser att du är från stan också).
Köpte min förra året lokalt för 6 loppor, men en del jobb då den också stått.
samt så är den vitmålad överallt :dummer

Jag var så jävla dum när jag sålde min förra GSXE för 7år sen..
Den hade borrning, portning, kammar, RS36'or, nytt V&H (som jag köpte)
förlängd sving, nylackad osv.. Dumma dumma dumma jag!
 
1168 är sannolikt borrningen jopp.
Hittade du hojen i Sundsvall? (Ser att du är från stan också).
Köpte min förra året lokalt för 6 loppor, men en del jobb då den också stått.
samt så är den vitmålad överallt :dummer

Jag var så jävla dum när jag sålde min förra GSXE för 7år sen..
Den hade borrning, portning, kammar, RS36'or, nytt V&H (som jag köpte)
förlängd sving, nylackad osv.. Dumma dumma dumma jag!


Man ska inte sälja bara köpa köpa köpa.... lär er från kärringarna som kommer hem med allt krimskrams å veckotidningar...

//NH. :yoparty:fakta
 
Man ska inte sälja bara köpa köpa köpa.... lär er från kärringarna som kommer hem med allt krimskrams å veckotidningar...

//NH. :yoparty:fakta

Ja, det kanske är sant det.
Avbokade besiktningen på min 1100E nyss dessutom, får skjuta på det ett tag till.
Den gick så uselt, måste ha mer tid på mig, hade tid nu på onsdag.
Fick tanken att skaffa en fräschare istället, men denna kan ju alltid bli
nått långtidsprojekt istället.

Edit: Ny tid 27'e Juli... :crash
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top