Katana och GSX 1100-tråden

GSXR vippor i en GSX topp. Hur besvärligt är det att få på plats och vad ger det? Är dom bättre slitage-mässigt på nåt sätt?
 
Last edited:
Tack för svaren på frågan om kopplingscentrum. Jag har inte handlat något ännu,
men då vet jag i alla fall att båda varianterna passar + att de är tillräckligt bra.

En annan fundering. Av någon anledning sitter det gamla utförandet på tändnings-
delar som fanns t.o.m. -83 på motorn, (det med mekanisk tändförställning med
vikter + fjädrar). Är det senare utförandet som egentligen ska sitta på EF:n, (där
tändförställningen sker i boxen), bättre i något avseende?

Jag kollade i verkstadsboken och båda systemen ska ge max 32 grader förtändning,
men vid lite olika varvtal. Från 2350 rpm för den tidigare varianten och från 3500 rpm
för den senare.
 
Enligt hörsägen lär dom klara lite aggresivare kammar än original eftersom "släpan" mot kammen är något annorlunda utformad, men "släpan" är också smalare vilket kanske inte hamnar på plussidan. Många hävdar dock att det fungerar utmärkt.

/Ingvar
 
Tack för svaren på frågan om kopplingscentrum. Jag har inte handlat något ännu,
men då vet jag i alla fall att båda varianterna passar + att de är tillräckligt bra.

En annan fundering. Av någon anledning sitter det gamla utförandet på tändnings-
delar som fanns t.o.m. -83 på motorn, (det med mekanisk tändförställning med
vikter + fjädrar). Är det senare utförandet som egentligen ska sitta på EF:n, (där
tändförställningen sker i boxen), bättre i något avseende?

Jag kollade i verkstadsboken och båda systemen ska ge max 32 grader förtändning,
men vid lite olika varvtal. Från 2350 rpm för den tidigare varianten och från 3500 rpm
för den senare.

Jag jämförde två varianter jag hade i garaget nyss. Den "gamla" helt i aluminium var lite lägre d.v.s man måste plocka bort två lameller om det skall fungera, så den nyare är nog att rekommendera.

/Ingvar
 
GSXR vippor i en GSX topp. Hur besvärligt är det att få på plats och vad ger det? Är dom bättre slitage-mässigt på nåt sätt?

ca 5% högre lyft. GSXR lyftarna är lättare än GSX lyftarna. FUnkar även med Bandit prylar,,,
 
Sålt båda hojarna idag!!
Till min son :tummenupp
Byter försäkringsbolag till Svedea! Kattan 698:-:arsele hel/hel. Gsx:en 1398:- hel/hel ,känns som en bra deal.:rofl
Skattebefriat på ett fullblod är ju ganska coolt................... HaDet.
 
Sålt båda hojarna idag!!
Till min son :tummenupp
Byter försäkringsbolag till Svedea! Kattan 698:-:arsele hel/hel. Gsx:en 1398:- hel/hel ,känns som en bra deal.:rofl
Skattebefriat på ett fullblod är ju ganska coolt................... HaDet.

Kan nog vara första gången nån har skenförsäkrat hojen på sitt barn. Dessutom en veteranhoj. :D
 
Tankskydd

Ska lägga ny lack på hojen å de kostar ju en slant så jag tänkte att skydd måste man ju ha det är ju inne tänkte jag, å gav mig ut på nätet för att hitta något fräckt...

Hittade denna lilla smutta...
Men jag ska ha skjutsspinnarna på, å inget kan ju ersätta äkta vara så det blir utan skydd även i fortsättning...
:Rockbanan

Censuredad-länk

Kanske något för stadstjänstemännen dom är ju alltid solo :hihi
 
bitarna skickade från farsan ,, hoppas de kommer imorgon
vid beställning 10 par kostar de 500 kr st
återkommer om passform
 
En liten varning till Er som är sugna på toppen som ligger ute på Blocket med stål i förbränningsutrymmet.
Detta är en topp i en prototyp serie som tyvärr inte fungerar. Differansen i expansionen mellan stålet och aluminium var för stor....
 
Toppen i år

Jornalister avslöjar aldrig sin källa.. kan nog inte göra det jag heller utan att trampa någon på tårna.. forskade lite i ämnet idag och några leverantörer exprimenterade med denna lösning och fick det att fungera. Med denna leverantör fick inte till det och la ned projektet pga av rörelsen i stålet.:mad:

Nu pratar vi extrema motorer och jag antar att det är det du ska ha toppen till...

Den hade redan varit såld om den var intressant ;)

Men köp gärna å återkomm efter något år med mera info... det borde finnas massor av prutmån!!
Frågan är bara om man vill lägga pengar på portning om resultatet blir skit...

/NH
 
har ju inte fått biltarna än , men jag hoppas de kommer med posten idag ,, men jag får väl skicka bilderna så kan ngn annan lägga upp dem ,, datorer o mugge är en dålig kombo :)
 
Just D, det kom ju ingen skatteinbetalning i höstas. Det var ju "bara" regavgiften!

/U
 
fått bitarna idag , ser helt ok lite finputsning runda till kanter osv
kort kan fås men då skickas de till telefunken
 
Ännu en GSX 1100

Nytt i garaget en GSX1100 -83a svart.. ja ja vet det står en lika dan där redan:)
Passar på å tacka medlem Suzuki för alla delar som ingick i affären!

Grabben tyckte det skulle vara synd om jag satt tänderna i den och byggde om den så nu lutar det åt orginal hållet med lite små modifieringar... klart att det vore kul att ställa upp två likadana hojar brevid varandra med far och son på :tummenupp

Nu till saken.. någon som kan tipsa om var jag finner stora lampan fram komplett!!
Skicka ett PM till mig i så fall - tusen tack!!

Mvh NH
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top