Katana och GSX 1100-tråden

Nu börjar jag också ha troll i mitt DYNA2000 tändsystem. Tog en tur nu ikväll då den bara tvärdog i en kurva för att sen hoppa igång några sekunder senare. Efter några hundra meter till dog den igen och då ville den inte starta alls.

Att det är något med elsystemet är jag ytterst tveksam till. Kollade alla tänkbara kontakter på plats efter att jag plockat bort tank och kåpor men hittade inget som skulle kunna härledas till felet, förutom tändningen som jag vet att andra haft besvär med när hojen börjar nå arbetstemperatur.

Förslag på vad jag ska göra åt detta? Flytta spolarna från under tanken? Ny tändbox? :va
 
Dyna 2000

Nu börjar jag också ha troll i mitt DYNA2000 tändsystem. Tog en tur nu ikväll då den bara tvärdog i en kurva för att sen hoppa igång några sekunder senare. Efter några hundra meter till dog den igen och då ville den inte starta alls.

Att det är något med elsystemet är jag ytterst tveksam till. Kollade alla tänkbara kontakter på plats efter att jag plockat bort tank och kåpor men hittade inget som skulle kunna härledas till felet, förutom tändningen som jag vet att andra haft besvär med när hojen börjar nå arbetstemperatur.

Förslag på vad jag ska göra åt detta? Flytta spolarna från under tanken? Ny tändbox? :va

Hade samma problem med mitt Dyna 2000 när det var nytt. Gick igenom kablaget och mätte upp altt. Hittade ett brott på kablaget som förljde med Dyna 2000....:va
 
Hmmm

Hojen gick genom besiktning utan några som helst anmärkningar men jag blev skickad på regbesiktning och följaktligen då SFRO-besiktning, besiktningsmannen tyckte allt var skitfint och välbyggt men det var helt enkelt för mycket gjort och för annorlunda för att den skulle kunna gå på samma data som ursprungshojen.

Blir att ringa SFRO-gubben i Kalix på måndag och höra vad han tycker. Får väl maila han lite bilder eller ta en sväng förbi han med maskinen. Lagom inkörningstur skulle det vara, ca 12 mil enkel väg med varierad hastighet. :tummenupp

Regbesikning?!!
Vad var det han inte gillade?
Bättre bromsar? Bättre gaffel?
Det brukar inte vara några problem om du kör orginal motor!

//NH
 
Nu börjar jag också ha troll i mitt DYNA2000 tändsystem. Tog en tur nu ikväll då den bara tvärdog i en kurva för att sen hoppa igång några sekunder senare. Efter några hundra meter till dog den igen och då ville den inte starta alls.

Att det är något med elsystemet är jag ytterst tveksam till. Kollade alla tänkbara kontakter på plats efter att jag plockat bort tank och kåpor men hittade inget som skulle kunna härledas till felet, förutom tändningen som jag vet att andra haft besvär med när hojen börjar nå arbetstemperatur.

Förslag på vad jag ska göra åt detta? Flytta spolarna från under tanken? Ny tändbox? :va

I din egen tråd skrev du att ALL el dog, mätare lyse..allt. Då är det definitivt inte tändsystemet som är ditt problem.

/Ingvar
 
Räcker/passar/funkar detta? Är inte den där Katanan ett riktigt monster? http://www.motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Drag+Race&varugrnr=303&webmeny_nr=1

De har ju ett megaphone också om du vill kunna svänga.......och ett sidewinder av lite annan kaliber för 13-14 papp.

Jo det räcker länge. Men jag ska inte ha det till den grå utan det är till projektet. Har ett nytt sidewinder men tycker ormboet e fräckare om man inte ska svänga så mycket.
 
Jag hoppas att det inte bara blir Nisse och jag som åker GSX på onsdag utan att det blir nån mer härifrån som är med.
 
Kul att ni får åka lite !

Själv spenderade jag aftonen hos AnderssonTurbo, det är ren perversion i min smak ;)
Stå där i avgasdimmorna och insupa bensinångor medan man demonterar och justerar förgasare så snabbt man kan, bläddrande med munstycken, nålar, justerskruvar, luftfilter och glödheta satans supertrappbrickor, och samtidigt ta del av anekdoter och visdomsord, det är motorpoesi på hög nivå ! :hallelujasmiley

Resultatet ??
Tjaa, fyra liter soppa och tjugosex pullar senare påvisade instrumenten 183bhp och 155Nm.

Här är kurvorna och hur senaste inkarnationen av marängen ser ut.
 

Bifogat

  • Martin_1500.jpg
    Martin_1500.jpg
    60.9 KB · Visningar: 85
  • IMG_2810-1.jpg
    IMG_2810-1.jpg
    239.4 KB · Visningar: 69
Kul att ni får åka lite !

Själv spenderade jag aftonen hos AnderssonTurbo, det är ren perversion i min smak ;)
Stå där i avgasdimmorna och insupa bensinångor medan man demonterar och justerar förgasare så snabbt man kan, bläddrande med munstycken, nålar, justerskruvar, luftfilter och glödheta satans supertrappbrickor, och samtidigt ta del av anekdoter och visdomsord, det är motorpoesi på hög nivå ! :hallelujasmiley

Resultatet ??
Tjaa, fyra liter soppa och tjugosex pullar senare påvisade instrumenten 183bhp och 155Nm.

Här är kurvorna och hur senaste inkarnationen av marängen ser ut.


Visst är det :)
Vi var fem gubbar med gamla katanor inne i stan i afton bland alla som hängde på Nisse Hults 80-tals nostalgitur.
Bara en massa utkiksplatser över stan:confused: Va höll han på me på 80-talet:confused:

Grattis till fina siffror. Ett trevligt litet kvällsjobb låter det som :tummenupp
 
Kul att ni får åka lite !

Själv spenderade jag aftonen hos AnderssonTurbo, det är ren perversion i min smak ;)
Stå där i avgasdimmorna och insupa bensinångor medan man demonterar och justerar förgasare så snabbt man kan, bläddrande med munstycken, nålar, justerskruvar, luftfilter och glödheta satans supertrappbrickor, och samtidigt ta del av anekdoter och visdomsord, det är motorpoesi på hög nivå ! :hallelujasmiley

Resultatet ??
Tjaa, fyra liter soppa och tjugosex pullar senare påvisade instrumenten 183bhp och 155Nm.

Här är kurvorna och hur senaste inkarnationen av marängen ser ut.

Den lever, grattis:yoparty 10 häst mer än mig:gnissla Då syns vi i Söderhamn den 9/7, eller?

/Ingvar
 
Last edited:
Den lever, grattis:yoparty 10 häst mer än mig:gnissla Då syns vi i Söderhamn den 9/6, eller?

/Ingvar

Får jag låna din tidsmaskin så jag kan åka tillbaka tre veckor så kanske... :D
Skulle du mot all rim och reson råka mena 9/7 så befinner jag mig då i Köpenhamn med hela surven till familj.

Nu gäller det att få schabraket genom besiktningens nålsöga...
 
På tal om besiktningens nålsöga...

Fick SFRO-besiktning bokat på Fredag. Skönt att det inte dröjde längre än så. Kanske har den helt godkänd igen om en par veckor då. :)
 
Får jag låna din tidsmaskin så jag kan åka tillbaka tre veckor så kanske... :D
Skulle du mot all rim och reson råka mena 9/7 så befinner jag mig då i Köpenhamn med hela surven till familj.

Nu gäller det att få schabraket genom besiktningens nålsöga...

Vet du vilket år jag menade? Om du menar nu 2011 så är det som av en slump ett tillfälle i Söderhamn den 9/7:tummenupp. Inga problem med besiktningen väl, den är ju original.

/Ingvar
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top