Katana och GSX 1100-tråden

Gaffelforlenger

Gaffelforlengere til GSXR750 90..?
 

Bifogat

  • Gaffelforlenger 0413.jpg
    Gaffelforlenger 0413.jpg
    202.9 KB · Visningar: 154
Det har snackats så mycket så nu jävlar tar jag tag i det!!!
Ska vi ha en GSX och KATANA träff i sommar??

Vi tar en lördag i Juni! Varför inte 11 eller 18 juni?

MC Donnalds Sveavägen - Självklart!!
Gasa runt på stan någon timme i klunga - ett måste!
Käk - visst
Stans bästa glass - om solen skiner
Gasa på Bogge eller annan välkänd retro slinga - Mycket troligt
Rejs självklart - många rödljus finns det ;)
Bira å film resten av den sena natten..
Kanske slagga någon timme, övernattning fixar vi!!

Om tid finns ställer vi ut hojarna i Kungsan på dan eller någon annan stans för de som vill titta på dyrgriparna!

Härligt att blåsa liv i det goa 80 talet för en kväll, varför inte 300 hojar utanför Donken igen!! :Bugar

Vill du träffa Nordens GSX entusiaster?
Är du på?

//NH

Jag kan dra det ett steg längre om och tänkte kolla om nån är sugen.

Hyra Malmby (strängnäs) ska tydligen inte vara omöjligt.
Polarn hyrde för något år sen och så himla dyrt behöver det inte behöva bli heller.
Det är en underbar raksträcka på 2 kilometer med en stor plan på mitten där man skulle kunna ha en trevlig kväll med grill bira etc.
Det var ju snack för ett par år sen om en 80tals klass och för min del skulle en stege om man nu vill ha en sån med handstart och måldomare vara kul...

Om inte annat så tycker jag Nisses förslag annars är helt ok och katanan ska väl luftas under sommaren så jag är i i vilket fall som helst på.
 
Jag kan dra det ett steg längre om och tänkte kolla om nån är sugen.

Hyra Malmby (strängnäs) ska tydligen inte vara omöjligt.
Polarn hyrde för något år sen och så himla dyrt behöver det inte behöva bli heller.
Det är en underbar raksträcka på 2 kilometer med en stor plan på mitten där man skulle kunna ha en trevlig kväll med grill bira etc.
Det var ju snack för ett par år sen om en 80tals klass och för min del skulle en stege om man nu vill ha en sån med handstart och måldomare vara kul...

Om inte annat så tycker jag Nisses förslag annars är helt ok och katanan ska väl luftas under sommaren så jag är i i vilket fall som helst på.

Kolla gärna, desto fler som dyker upp desto billigare blir det :yoparty
Bränna lite gummi å lammeller é kul:tummenupp
För att inte tala om alla bortförklaringarna efteråt:D
 
Kolla gärna, desto fler som dyker upp desto billigare blir det :yoparty
Bränna lite gummi å lammeller é kul:tummenupp
För att inte tala om alla bortförklaringarna efteråt:D

Blir detta av kan jag GARANTERA att det blir bevakat av hojpress - så jäkla cool! PM:a mig isf.
 
Jag kan dra det ett steg längre om och tänkte kolla om nån är sugen.

Hyra Malmby (strängnäs) ska tydligen inte vara omöjligt.
Polarn hyrde för något år sen och så himla dyrt behöver det inte behöva bli heller.
Det är en underbar raksträcka på 2 kilometer med en stor plan på mitten där man skulle kunna ha en trevlig kväll med grill bira etc.
Det var ju snack för ett par år sen om en 80tals klass och för min del skulle en stege om man nu vill ha en sån med handstart och måldomare vara kul...

Om inte annat så tycker jag Nisses förslag annars är helt ok och katanan ska väl luftas under sommaren så jag är i i vilket fall som helst på.

Racet kanske passar lite senare på sommaren, ju äldre maskin man kör ju längre startsträcka jag menar det är ju lite som ska fixas å justeras innan man är nöjd och det brukar ju ta halva sommaren....

Jag bygger ju inget för dragracing men gasa är kul så det är klart man är på även om det gärna går på bakhjulet ;)

Va köster dä da?

//NH
 
hej på er! tillbaks efter ett grymt sportlov med mycket brädåka(det kostar på den här "smäckra" kroppen att fullfartsklota även i pisten) såg att både nisse och matte hade ett par bra förslag. hakar gärna på bara cykeln är i ordning. ha de så länge.
 
Återfallshuligan har blivit med halvrasslig suzuki 1100 igen. Den här gången en -84. Sist det begav sej var det en -82.
Tänkte höra om det är någon av er proffstrimmare som har lite tips till en enkel bonnmeckare, nämligen:

1. Finns det något enkelt sätt att bygga hydraulkoppling på denna motor? Antar att GSXR kopplingskåpan inte passar. Men det kanske finns eftermarknadsprylar likt Maguras hjälpcylinder-variant till äldre KTM LC4, där cylindern helt enkelt drar en kort vajerstump?

2. Då förgasarna ändå behöver en översyn, är jag hjälpt av bättre förgasare t.ex. rs-36 om jag inte tänkt att trimma något i övrigt (avgas naturligtvis)?

3. Hur dubbelkollar jag att det sitter fulleffektkammar i? Finns det någon märkning som är lätt att se?

Tack på förhand!
Så här ser den ut nu, kåporna ska bort.
 

Bifogat

  • IMG_0566.jpg
    IMG_0566.jpg
    102 KB · Visningar: 92
Burnadanne, så här ser det ut

Burnadanne, så här ser min 25mm förlängning av gsxr -89 gaffeln ut. Samt motsvarande 25mm vid fjädern. Underbenet åker sas 25mm längre ner på röret.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1020261_mini.jpg
    P1020261_mini.jpg
    155.3 KB · Visningar: 58
  • P1020259_mini.jpg
    P1020259_mini.jpg
    98.6 KB · Visningar: 52
Det tar sig sa mordbrännarn...

Foto0072.jpg


Foto0073.jpg


Blir att försöka slutföra jobbet i helgen.
 
1. Visst går det, men av vilken anledning vill du ha hydraulmanövrering?

2. Du kan använda org. som renoveras, eller ta BST34-35 från R-modeller. Men vill du ha en direkt skillnad i gasrespons och en aning högre effekt över hela registret rekomenderas RS36 som en utmärkt föggebrygga.
Å de fungerar utmärkt till 4-1 system och exportkammar. :tummenupp

3. Ta dän ventilkåpan å låna en mätklocka och så mäter du hur mycket en insugsventil resp. avgasventil lyfts (du måste dra runt motorn för hand). De finns värden på max-lyft för att veta att de är så kallade ostrypta exportkammar.
Märkningar kan vara missvisande.

Du bör kolla hur slitaget ser ut på kammar och vippor i vilket fall, så att ta dän ventilkåpan så kan du även ställa ventilerna samtidigt.

Du bör kontrollera att det sitter så kallade high-flow oljepumpdrev.

Lite extra checkpunkter som rekomenderas att kolla.
Rasslar de från kopplingskorgen? (super hub?)
Sitter det modifierad kamspännare på motorn?
Är oljepickup:en modifierad? (Oljeintaget sitter långt fram i tråget)
Vibrerar motorn mycket? (Vevaxelvridning)


Återfallshuligan har blivit med halvrasslig suzuki 1100 igen. Den här gången en -84. Sist det begav sej var det en -82.
Tänkte höra om det är någon av er proffstrimmare som har lite tips till en enkel bonnmeckare, nämligen:

1. Finns det något enkelt sätt att bygga hydraulkoppling på denna motor? Antar att GSXR kopplingskåpan inte passar. Men det kanske finns eftermarknadsprylar likt Maguras hjälpcylinder-variant till äldre KTM LC4, där cylindern helt enkelt drar en kort vajerstump?

2. Då förgasarna ändå behöver en översyn, är jag hjälpt av bättre förgasare t.ex. rs-36 om jag inte tänkt att trimma något i övrigt (avgas naturligtvis)?

3. Hur dubbelkollar jag att det sitter fulleffektkammar i? Finns det någon märkning som är lätt att se?

Tack på förhand!
Så här ser den ut nu, kåporna ska bort.
 
Tackar för svaren Fortpelle!
Hydraulkoppling är helt enkelt något jag blivit bortskämd med efter några år på olika KTM:ar. Väldigt behagligt.

Nej, det varken rasslar eller vibrerar.

Jag tror inte det är några modifikationer gjorda åt oljepump eller kamkedjespännare.
Behöver man det i orginaleffekt?
 
Jag tror inte det är några modifikationer gjorda åt oljepump eller kamkedjespännare.
Behöver man det i orginaleffekt?

Knappast. Kamspännaren kan man modda enkelt, dock finns det vissa böjelser för blåa eftermarknadsprodukter i denna tråden. Dessa kan ignoreras...
Oljepump-drevning kan diskuteras, på en org.motor är det inte första prioritet.
Welcome to the following spring! A lot of us has been waiting.
 
Burnadanne, så här ser min 25mm förlängning av gsxr -89 gaffeln ut. Samt motsvarande 25mm vid fjädern. Underbenet åker sas 25mm längre ner på röret.

/Ingvar
Tackar så mycket!
Jag skulle vilja begränsa slag längden på något sätt, någon som har något tips? Vill sänka hojen men vill att gaffeln bottnar tidigare. Vill ej ha framhjulet i laddluftkylaren.
// Danne
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top