Katana och GSX 1100-tråden

Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Tänkte lite hur jag skulle svara dig men jag gör väl ett försök.
34ór.. Jag har ingen erfarenhet av dom ärligt talat. Jag har bara kört Smottisar (Smoothbore 33ór) och RS 36 och 38ór..
36ór vore fint på din set up.. Fördelen med är en väljusterad accpump gör underverk.
38ór kan du få köpa av mig för skitpengar då jag har ett set som jag inte får stil på och ska byta till 40ór.

Ska du betala normalpris för ett par beggade se då till att dom inte är förstörda/sönderskruvade då reparation kommer dra iväg i pengar.

Vevhusventilation...
Jag har själv slang från kopplingskåpan och har haft det ett antal ggr på div hojar.
Back in the days var det hög fränfaktor och på högkompade motorer med större borr var det nödvändigt.
Med standardborr/komp behövs det inte om du inte vill ha fränfaktorn förstås.
 
Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Har ett set 38:or om intresse finns. Hade i.o.f 36:or på min med ungefär samma setup + 1168cc (back in the days 80-talet), Speedens s.k street kit.
 
Har funderat på att byta förgasare på hojen en GSX 1100-83.
Det lutar mest mot mikuni rs-34 med tanke på priset, dom är ju ca 2000
billigare än rs-36. rs34 räcker väll ganska långnt eller vad säger ni som vet bäst. Hojen är standard förutom export cam och vh megafon.
eEn fråga till är, hur gör ni när luftar vev huset med en slang hur sätter man fast slangen, byter man ut pluggen med nån typ av ihålig bult eller
vad.
Jag har inte mycket erfarenhet av att skruva i hojar som ni märker.

Hej
Tyvärr samma här Smotisar 33 och RS 36 har jag kört med och kan bara rekommendera RS 36 om det inte är så att du bygger 100% tidsenligt då gäller 33orna ...

RS36 är betydligt mera lätt körda då 33orna är lite mera rejs dvs de funkar riktigt bra från 3000-4000 och uppåt...

Eftersom 1100 sväljer 36or skulle jag skippa 34or...
Den dan du borrar den till 1166 kommer flinet att sitta upp till öronen!

Olje påfyllningslocket finns i lager hos MotoSpeed....

PS Dollarn ligger bra till just nu om du letar lite hittar du RS36 over there...

//NH
 
Nästan din.. Micke.Det är Roger Lyrens på MotoSpeed,sedan köpte
jag lack kitet av honom när jag jobbade där.
Sålde det vidare jag det till Jens Wikström och du köpte hojen av honom(mitten av nittio om jag kommer ihåg rätt)


Där ser man!..Det visste inte jag. Var det du som förmedlade köpet mellan mig och jens?....
 
Sådärja, då var blinkerserna flyttade till kåpan. Jag tycker det blev bättre och nu är det bara vänta på mitt Vance % Hines Megaphonesystem, sen jävlar skall här gasas...

Har även kommit över en xn 85 turbo i bra skick, kan bli ett bra komplement till Katanan när jag är färdig med den.:tummenupp
 

Bifogat

  • 20110301029.jpg
    20110301029.jpg
    232.7 KB · Visningar: 150
Sådärja, då var blinkerserna flyttade till kåpan. Jag tycker det blev bättre och nu är det bara vänta på mitt Vance % Hines Megaphonesystem, sen jävlar skall här gasas...

Har även kommit över en xn 85 turbo i bra skick, kan bli ett bra komplement till Katanan när jag är färdig med den.:tummenupp

Den är precis som en Katana ska se ut sånär på avgaset. Då du har megaphonen på plats så är du hemma.
XN85:an är ju en udda och jämnårig kamrat till Katanan. Men en helt annan upplevelse att köra till Katanans fördel. Men ett måste i en samling.

/U
 
Ni som har 33:or, har ni kollat om de e "borrade" till 34, nån mm... vilket var en motospeed mod. som gjordes innan RS serien kom med större diametrar.
Och är de någon som har acc.pumptillsatsen som fanns hos Autoplåt?

Extra retro typ :tummenupp
 
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Back
Top