Katana och GSX 1100-tråden

Imorn ska det skruvas på lock-up och hi-flow oljedrev. Undra om det blir någon kännbar skillnad? :va
 
Imorn ska det skruvas på lock-up och hi-flow oljedrev. Undra om det blir någon kännbar skillnad? :va

Om du inte har haft kopplingsslir, så blir det absolut ingen skillnad. Enda fördelen med lock-up på gatan är om man har mycket vrid i motorn så slipper du ha så hårda kopplingsfjädrar.
 
Har köpt en Bandit 1200 sving på eBay. Nån som vet hur mycket kortare den är från orginal..... om den nu är kortare? Har för övrigt tänkt köpa en gaffel från en K6/K7 om jag fattat alla mått rätt. K6 och K7 betyder väl 2006 el 2007 årsmodell? Inser att de är 18mm längre än övriga 750-gafflar. Nån som monterat en sån?
Ola
 
Det är ju tur att Danne i alla fall håller ett däck i backen. :D

Trevliga bilder. :tummenupp
 
Oldskool?????

Jag kommer vid skrivandes tidpunkt inte in på oldskoolsuzuki.info Är det nåt fel där eller????

Henrik F
 
Kom in tidigare idag på själva sidan men inte på forumet. Förmodligen är det väl något serverrelaterat problem. Vore ju inte första gången siten är drabbad av något sånt.

Annars är det väl kanske bara något dom uppdaterar på sidan?
 
Kurre, ska du och köra på Långnäs något i helgen?

Sen hade jag en fråga kring lock-upen till er kunniga. Har monterat på den och av kopplingsreglaget att döma så verkar den fungera bra / koppla bra.

Frågan min är dock om jag har monterat den korrekt. Jag plockade bort tryckplattan, fjädrarna och distanserna som sitter i fjädrarna. Bytte fjädrarna till en lite mjukare kombination än vad som satt på. Sen skruvade jag tillbaka hubben igen.

Dit med lamellpaketet, tryckplattan, fjädrar och distanser. På med lock-upen och börja skruva fast den.

Men hur ska själva lock-upen sitta? Ska den vara stumt skruvad mot distanserna eller med ett glapp som det är original? Med ett glapp kändes det som att skruvarna skulle kunna släppa samt att klackarna på lock-upen fick ett onaturligt spel mot metallknapparna på tryckplattan.

Just nu sitter lock-upen skruvad stumt.

Hjälp. :död
 
Kanske blir en hösttur ner till Estokolmo snart. Klarade nämligen körkortsteorin idag. Bara uppkörning som återstår då. :)
 
Någon som har ett blinkers/styrreglage i gott skick till gsx1100 ef/es 84-87 till övers?

Pm eller mejl till gsx1100es@gmail.com

/Strömma

Sent through my HTC Desire using Tapatalk
 
Hittade felet med kopplingen / lock-upen.

Lyckats lägga till delar samt sätta delarna som ska vara där i fel ordning.
 
Efter hela fem veckor är nu paketet från APE på väg... :död
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top