Katana och GSX 1100-tråden

En liten fadäs med lock-upen kom jag på nu. Spacer-plattan för kopplingskåpan är ju inte för -84:ans årsmodell utan för -83:an och tidigare.

Då till min fråga: vars hittar jag en spacer som passar 84:an? Eller måste jag köpa den något dyra "quick-access" kopplingskåpan som APE och andra i branchen tillhandahåller?

Visserligen skulle jag säkert kunna få en egen tillverkad av en kompis då jag har material ute i garaget men det kändes småbökigt. :död
 
Last edited:
En liten fadäs med lock-upen kom jag på nu. Spacer-plattan för kopplingskåpan är ju inte för -84:ans årsmodell utan för -83:an och tidigare.

Då till min fråga: vars hittar jag en spacer som passar 84:an? Eller måste jag köpa den något dyra "quick-access" kopplingskåpan som APE och andra i branchen tillhandahåller?

Visserligen skulle jag säkert kunna få en egen tillverkad av en kompis då jag har material ute i garaget men det kändes småbökigt. :död

Ursäkta en okunnig.
Kåporna går väl att montera kors mellan 1074 och 1135 så vad är det som gör att den inte passar?
 
Ursäkta en okunnig.
Kåporna går väl att montera kors mellan 1074 och 1135 så vad är det som gör att den inte passar?

Inte en tanke på att den ska passa för mig. Ett eller två av hålen stämmer men resten är helt tokigt. :confused:
 
Inte en tanke på att den ska passa för mig. Ett eller två av hålen stämmer men resten är helt tokigt. :confused:

Nu blir jag helt brydd.
En kompis till mig har en -84 ES och när hans motor totalrasade köpte han en -83 motor som jag satte i. Jag använde ALLA kåpor utom ventilkåpan (naturligtvis) för att försöka hålla utseendet så nära originalet som det gick. Hans kopplingskåpa såg helt annorlunda ut än 80-83 men det var direkt bolt-on:va
Har du fått ett kit till en GS1000 eller nåt?
 
Har du fått ett kit till en GS1000 eller nåt?

Hahaha, ja fy fasen. Visst är det så att spacern hör till en GS1000. :näsblod

Men själva lock-upen passar däremot samtliga modeller. Nåja, får höra av mig till en kompis om att göra en ny spacer. Alternativet är att betala $270 för en kopplingskåpa med quick-access lock eller köpa en ny spacer för $80.
 
Ingen som har en kopplingsspacer liggandes i en byrålåda? :va
 
Last edited:
Kjula dragracing

Dax att anmäla sig till Kjula 21,22/8-10
Test,n tune båda dagarna för Mc.:tummenupp
se rodnkustom.se
/
Danne
 
Kom även på en tanke. Vad kör ni med för olja i era spisar? Syntet, delsyntet eller mineral? Viskositet?
 
Jag åker med Bel-Ray 20-50 delsyntet i den lilla och Bel-Ray 20-50 Racing mineral i 1428.an

OK. Kör 20W-50 från OK/Q8 själv. Fungerat bra men började fundera lite på vad som var optimalt efter att jag läste i en av de många "oljetrådarna" på forumet.
 
Var väl första och sista gången man handlade med APE.

Nu, hela två veckor efter att dom bekräftat och tagit emot betalningen och sagt "Jag skickar ett mail när sakerna är på gång." så kommer ett mail som säger "Tyvärr hade vi inte toppsmörjningen i lager, det kommer dröja ytterligare 10 dagar innan vi kan skicka paketet.".

Halvtaskig korrespondens. :fatta!
 
Har dammsugit den här tråden men utan resultat. Har även försökt hitta ett vettigt ställe på nätet där de har koll på Suzukis usd:s. Jag har hajat att den bästa gaffeln till min Katana är en gsxr 1100 fram till 97. 750:n är likadan bortsett från längden, men jag hittar inget om nyare 750-gafflar, längd, samma eller olika lager/lager-konor etc..... Någon som har nån koll på om det överhuvudtaget löns snegla åt nyare gafflar eller är de ännu kortare än 90-talsgafflarna? Önskar så mycket info som möjligt. Suzuki är ett krav då jag ogärna blandar in nått jag aldrig gillat :) Vill ha lite vidare sökningar för en gissning är att jag står utan gaffel nästa vår ifall jag blint siktar in mig på 1100 före 97.
Ola
 
Har dammsugit den här tråden men utan resultat. Har även försökt hitta ett vettigt ställe på nätet där de har koll på Suzukis usd:s. Jag har hajat att den bästa gaffeln till min Katana är en gsxr 1100 fram till 97. 750:n är likadan bortsett från längden, men jag hittar inget om nyare 750-gafflar, längd, samma eller olika lager/lager-konor etc..... Någon som har nån koll på om det överhuvudtaget löns snegla åt nyare gafflar eller är de ännu kortare än 90-talsgafflarna? Önskar så mycket info som möjligt. Suzuki är ett krav då jag ogärna blandar in nått jag aldrig gillat :) Vill ha lite vidare sökningar för en gissning är att jag står utan gaffel nästa vår ifall jag blint siktar in mig på 1100 före 97.
Ola

Hej
Jag skall klämma på en 08 gaffel på en Harris som är bult on för tidiga 80tals gafflar. Det blir att pressa ur gammla stolpen alternativt svarva en ny. Har dock ingen brådska det är vinter projektet.... men gaffeln är ju läcker med radialbromsar...
Köper nya lager och då ökar ju valmöjligheterna i svarven!

/Nisse
 
Har dammsugit den här tråden men utan resultat. Har även försökt hitta ett vettigt ställe på nätet där de har koll på Suzukis usd:s. Jag har hajat att den bästa gaffeln till min Katana är en gsxr 1100 fram till 97. 750:n är likadan bortsett från längden, men jag hittar inget om nyare 750-gafflar, längd, samma eller olika lager/lager-konor etc..... Någon som har nån koll på om det överhuvudtaget löns snegla åt nyare gafflar eller är de ännu kortare än 90-talsgafflarna? Önskar så mycket info som möjligt. Suzuki är ett krav då jag ogärna blandar in nått jag aldrig gillat :) Vill ha lite vidare sökningar för en gissning är att jag står utan gaffel nästa vår ifall jag blint siktar in mig på 1100 före 97.
Ola

Har du ställt frågan på www.oldskoolsuzuki.info ???

Kolla även: http://www.suzuki-katana.com/katana_suspension.html

Gå sedan igenom e*ay.de Sök på gsxr 750 eller gsxr 1100. Kolla med säljarna om de skickar till Sverige. Tyskland brukar hålla billigare fraktkostnader än t. ex UK.

Henrik F
 
Last edited:
Var väl första och sista gången man handlade med APE.

Nu, hela två veckor efter att dom bekräftat och tagit emot betalningen och sagt "Jag skickar ett mail när sakerna är på gång." så kommer ett mail som säger "Tyvärr hade vi inte toppsmörjningen i lager, det kommer dröja ytterligare 10 dagar innan vi kan skicka paketet.".

Halvtaskig korrespondens. :fatta!


Handla av mig i stället om du vill !!

Tog hem vippor åt en kille förra veckan, tog 5 dygn totalt från best till brevlåda i Sverige !!

mvh H
 
Har dammsugit den här tråden men utan resultat. Har även försökt hitta ett vettigt ställe på nätet där de har koll på Suzukis usd:s. Jag har hajat att den bästa gaffeln till min Katana är en gsxr 1100 fram till 97. 750:n är likadan bortsett från längden, men jag hittar inget om nyare 750-gafflar, längd, samma eller olika lager/lager-konor etc..... Någon som har nån koll på om det överhuvudtaget löns snegla åt nyare gafflar eller är de ännu kortare än 90-talsgafflarna? Önskar så mycket info som möjligt. Suzuki är ett krav då jag ogärna blandar in nått jag aldrig gillat :) Vill ha lite vidare sökningar för en gissning är att jag står utan gaffel nästa vår ifall jag blint siktar in mig på 1100 före 97.
Ola

Här finns lite info om gafflar
 

Bifogat

  • forkconversiondetails.jpg
    forkconversiondetails.jpg
    200.9 KB · Visningar: 129
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top