Katana och GSX 1100-tråden

De frågade om jag hade bytt framgaffel och bromsar. Vad bra...var svaret. Om Bandit bakaxeln sa de samma sak.

Rådet är nog - väck ej den björn som sover ! :tummenupp

Hahaha. Det låter ju betryggande. :)

Börjat klia i fingrarna på mig nu. Vill ha mina delar från USA. :huvet
 
Ursäkta upprepningen, men önskar fortf veta längden på en Hayabusa-gaffel? Hojen i sig är ju en rätt klumpig pjäs så förhoppningen är att den håller samma längd som en Gixxer 1100?
Ola
 
Ursäkta upprepningen, men önskar fortf veta längden på en Hayabusa-gaffel? Hojen i sig är ju en rätt klumpig pjäs så förhoppningen är att den håller samma längd som en Gixxer 1100?
Ola

Du kan utöka ditt sök på gsxr 750 -91 till -95. Dessa är lite kortare men det går att avhjälpa väldigt bra med en komplett styrkrona från en Fireblade 954 som har droppad toppkrona vilket gör att du får till baka en hel del i markfrigång. OBS! Man får inte mixa kronorna för då stämmer inte offset. Lagerbyte är ett måste!

Henrik F
 
Ursäkta upprepningen, men önskar fortf veta längden på en Hayabusa-gaffel? Hojen i sig är ju en rätt klumpig pjäs så förhoppningen är att den håller samma längd som en Gixxer 1100?
Ola

Får ursäka. Såg inte att du frågade. Busagaffeln är 730mm lång, samma längd som de allra flesta framgafflar idag. De enda hojar jag vet som har längre gafflar är V-Max, MT-01, B-King och några till. Då varierar gaffellängden mellan 800 och 850mm vill jag minnas.

Annars ska ju någon av GSXR1100 gafflarna vara lite längre än normalt, kommer dock inte ihåg vilken årsmodell.
 
Besiktning..

Hahaha. Det låter ju betryggande. :)

Om du ser på det hela från bilprovningens sida så är inte din hoj ( och inte heller våra för den delen ) speciellt ombyggda. Eftersom våra hojjar inte omfattas av heltypsgodkännande så får vi ju ändra avgassystem , stötdämpare mm. Om vi byter färg på hojen spelar ju inte heller ngn roll.
Den förnuftige bilprovaren konstaterar ju tex att det är bra om vi förbättrar bromsarna och väghållning...värre är väl att vi har betydligt mer effekt i hojen.

Men vill du gå den långa vägen så kontakta din lokala SFRO besiktningsman. Han avgör vad som är ok eller ej utan omprovning.
:tummenupp
 
Den förnuftige bilprovaren konstaterar ju tex att det är bra om vi förbättrar bromsarna och väghållning...värre är väl att vi har betydligt mer effekt i hojen.

Med turbo är man "rökt" men jag har aldrig hört några som fått nedslag på konventionell trimning. Effekten är ju svår att avgöra, alla hojar känns ju pigga på de småsträckor som körs i samband med besiktningen. Gamla hojar som våra brukar mest generera intresserade frågor. Så länge de känns bra att köra, lysen etc fungerar + naturligtvis ljudet brukar allt vara:tummenupp

/Ingvar
 
På min har dom aldrig påpekat något heller på dom 10åren jag haft den.
Den är sänkt och har förlängd sving. Det roliga är att det är samma gubbe som har bes. alla år och han är ganska lång och har stora fötter så han har aldrig kunnat prova bakbromsen då dynan är utskuren och pinnarna ganska så högt upp.
Så jag säger som dom andra åk och prova.
 
Har inte fått grejjerna från USA ännu men tänkte passa på att fråga hur man bär sig åt med lock-up kopplingen. Hur ställer man in lock-upen så att den är "lagom"? :va
 
Rapport från Kjula lör 7/8

Hej boys och tack för en kanondag:tummenupp Uppehåll nästan hela dagen och mycket körning. Jag lyckades nå mitt mål i år med råge, att köra under 10sek på 1/4. Bifogar lite bilder och kommer att ladda upp dessa och många fler bilder obeskurna i hög upplösning och ge länk här så småningom.

/Ingvar
 

Bifogat

  • tidkort.jpg
    tidkort.jpg
    67.9 KB · Visningar: 115
  • P1010634_mini.JPG
    P1010634_mini.JPG
    162.8 KB · Visningar: 90
  • P1010533_mini.JPG
    P1010533_mini.JPG
    195.5 KB · Visningar: 101
  • P1010532_mini.JPG
    P1010532_mini.JPG
    133.7 KB · Visningar: 97
  • P1010526_mini.JPG
    P1010526_mini.JPG
    174.6 KB · Visningar: 102
  • P1010499_mini.JPG
    P1010499_mini.JPG
    149.6 KB · Visningar: 103
  • P1010374_mini.JPG
    P1010374_mini.JPG
    138.1 KB · Visningar: 107
  • P1010354_mini.JPG
    P1010354_mini.JPG
    170.9 KB · Visningar: 153
Last edited:
Såg ju kanontrevligt ut. Kameramannen lämnade dessvärre mer att önska vad gäller fokus på hojarna. :D

Däremot är depåbilden rent ut sagt vacker. Nästan så jag får en tår i ögat. :)

Gratulerar till tiden Ingvar. :tummenupp
 
Kjula

Fler bilder av racer förarna ! Ni som inte var där och körde kan få städa depån efter oss andra nästa gång ! Mycker high tech i depån ! Observera Adidas trimningen på sadeln !
 

Bifogat

  • DSC_0497.jpg
    DSC_0497.jpg
    77.6 KB · Visningar: 105
  • DSC_0486.jpg
    DSC_0486.jpg
    78.5 KB · Visningar: 99
  • DSC_0518.jpg
    DSC_0518.jpg
    75.8 KB · Visningar: 92
  • DSC_0465.jpg
    DSC_0465.jpg
    73.4 KB · Visningar: 94
  • DSC_0447.jpg
    DSC_0447.jpg
    84.1 KB · Visningar: 104
  • DSC_0445.jpg
    DSC_0445.jpg
    97.3 KB · Visningar: 126
  • DSC_0392.jpg
    DSC_0392.jpg
    96.3 KB · Visningar: 124
  • DSC_0391.jpg
    DSC_0391.jpg
    90.7 KB · Visningar: 99
Mer Kjula

......
 

Bifogat

  • DSC_0469.jpg
    DSC_0469.jpg
    73.5 KB · Visningar: 78
  • DSC_0538.jpg
    DSC_0538.jpg
    71.9 KB · Visningar: 70
  • DSC_0534.jpg
    DSC_0534.jpg
    56.8 KB · Visningar: 85
  • DSC_0466.jpg
    DSC_0466.jpg
    70 KB · Visningar: 71
  • DSC_0480.jpg
    DSC_0480.jpg
    72 KB · Visningar: 86
Ja kan det bli annat när en Busa övervakar ordningen? :tuttar
Två av kollegorna i GSX-klubben satsar rejält.
1)Huge774 med egen mekaniker på Hayabusa.
2)Burnadanne med depåtält och grill

Själv får jag nöja mig med lite dekaltrimmning och egen kaffetermos.:D

/Ingvar
 
Såg ju kanontrevligt ut. Kameramannen lämnade dessvärre mer att önska vad gäller fokus på hojarna. :D

Däremot är depåbilden rent ut sagt vacker. Nästan så jag får en tår i ögat. :)

Gratulerar till tiden Ingvar. :tummenupp

Grattis Ingvar!
Ingen dålig tid!!! Hoppas ni hade det bra allihop.

Henrik F

Skärpan (eller frånvaron av densamma) beror på att det går så grymt snabbt när en GSX dyker upp:yoparty

Tack, om jag får vara lite dryg så är jag väldigt nöjd med lördagens tider. Trixet är bara att kunna göra allt bra i samma repa:gnissla Sett över alla tidkort gjorde jag både bättre 60fot (1,66s), hastighet på 201/402m (190 resp 228 km/h) samt reaktion (0,05s). Så det är träning som gäller för att bli jämn. Själv körde jag bäst på förmiddagen, efter lunch och regnuppehåll blev det lite okoncentrerat.

Nu blir det nya mål för 2011:tummenupp

/Ingvar
 
Två av kollegorna i GSX-klubben satsar rejält.
1)Huge774 med egen mekaniker på Hayabusa.
2)Burnadanne med depåtält och grill

Själv får jag nöja mig med lite dekaltrimmning och egen kaffetermos.:D

/Ingvar

Du lever med andra ord efter "run what you brung" konceptet.
Du skruvar hemma och kör när du är på banan.:tummenupp
 
Hårdatsning..

Två av kollegorna i GSX-klubben satsar rejält.
1)Huge774 med egen mekaniker på Hayabusa.
2)Burnadanne med depåtält och grill

Själv får jag nöja mig med lite dekaltrimmning och egen kaffetermos.:D

/Ingvar

Jaha..så nyinköpt tippbart släp och färdig tejpat sadel stopp räknas inte som hårdsatsning...eller en sådandäringa litenvxl manick på sidan.

Heja Adidas !
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top