Katana och GSX 1100-tråden

Jaha, så han menade en enhjuling. :D

Sen sitter jag och funderar lite, less is more, eller vad tycker ni?

Med eller utan bukspoiler?

DSC_0007-34.jpg


DSC_0009-19.jpg


:va

Tycker ju att spoilern är lite hårdrock men kan inte riktigt bestämma mig.
 
Last edited:
Sätter ut alltihop på annons nu.

Mvh

Matte

Redan såld? Fick ju se det här nu och har inte kollat Blocket på hela daaan förens nu!


/U

Mötte en ljusorange/rosa Katana idag på väg mellan Älvsjö och Fruängen. Någon som känner till den här? Såg hyfsat original ut i övrigt.

/U
 
Last edited:
Sen sitter jag och funderar lite, less is more, eller vad tycker ni?

Med eller utan bukspoiler? :va

Tycker ju att spoilern är lite hårdrock men kan inte riktigt bestämma mig.

Gillar allmänt bukspoiler, men i ditt fall så röstar jag helt klart på "utan". Tycker att du har ett jäkligt snyggt stuk på den som den är just nu, utan frontkåpa och magspoiler. :yoparty
 
Ibland önskar man att man var mera naiv, lättare att bli impad av saker och tro att man har koll på läget fast man inte har det.

http://www.hamsterpaj.net/diskussionsforum/fritid/motor/ninja_hayabusa_lr/

:hihi

Där hade dom klart för sig hur saker och ting stod till. :näsblod

Vad gäller spoilern tror jag det lutar åt "less is more"...

Nu är kolvarna och lock-upen på G från USA. Får se när APE får fingrarna ur och skickar superhubben och toppsmörjningen. :gnissla
 
Ibland önskar man att man var mera naiv, lättare att bli impad av saker och tro att man har koll på läget fast man inte har det.

http://www.hamsterpaj.net/diskussionsforum/fritid/motor/ninja_hayabusa_lr/

:hihi

Vilka stjärnor alltså...*asg*:

"2009-05-06 17:01
Svar till lukausch [Gå till post]:
Haybusan är olaglig i Sverige, just för att den är sjukt jävla snabb, helt original, och den kan dra upp på bakhjulet i princip vilken hastighet som helst, kolla bara på Ghost Rider.."

..."2009-05-06 22:05
Svar till elakhest [Gå till post]:
Eh.. nog för att Hayabusan är inte bannlyst i sverige, samt att Ghostrider's Busa bänkar runt 499hk på bakhjulen, orginal så är det 240hk max.

Sen så kör han även en Yamaha GSXR1000 Gixxer, ingen Ninja eller R1'a."


:rofl :rofl :rofl
 
Last edited:
Ibland önskar man att man var mera naiv, lättare att bli impad av saker och tro att man har koll på läget fast man inte har det.
:hihi

:gråta
Man lär sig med åren, kommer ihåg när jag var gröngöling och man diskuterade hojjar med polarna. Vi dissade många olika modeller bara för att det stod i BIKE att den hade ett par hästkrafter mindre än någon annan. Då var dom inget att ha tyckte man :va
 
Vad är att föredra? RS 36 eller Keihin FCR 35? Jag har snabbt insett att RS 36 inte är något man bara hittar, vare sig här hemma eller på eBay. Även om Keihins FCR-gasare inte heller är något det dräller av så blir iallafall sökandet en smula breddat. Alltså..... pros and cons med resp modell? Undrar även varför en del kopplar bort acc-pumpen på RS:arna? Är det mest jävulskap med acc-pumpen eller är det av någon speciell anledning en del skippar den?
Ola
 
Lätt moddad GSX

En lätt moddad GSX från Mantorp i helgen:tummenupp samt en något mindre moifierad GSX som bara vill sola sig i stjärnglansen och hoppas att bli smittat med lite mer pulver via en dekal.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1010288_mini.JPG
    P1010288_mini.JPG
    86.3 KB · Visningar: 81
  • P1010319_mini.JPG
    P1010319_mini.JPG
    97.5 KB · Visningar: 80
Quickshift kontakt för 34 spänn

För hemmapularen finns det möjlighet att lätt fixa till en väl fungerande kontakt för cirkus 34:-. Alternativet är att hosta upp ett antal tusenlappar:gnissla Konstruktionen är "battle proven" på gamla södertäljevägen:D

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1010326_mini.JPG
    P1010326_mini.JPG
    161.5 KB · Visningar: 86
Last edited:
Vad är att föredra? RS 36 eller Keihin FCR 35? Jag har snabbt insett att RS 36 inte är något man bara hittar, vare sig här hemma eller på eBay. Även om Keihins FCR-gasare inte heller är något det dräller av så blir iallafall sökandet en smula breddat. Alltså..... pros and cons med resp modell? Undrar även varför en del kopplar bort acc-pumpen på RS:arna? Är det mest jävulskap med acc-pumpen eller är det av någon speciell anledning en del skippar den?
Ola

Jag skulle väl säga Keihin FCR eftersom att dom har rullagrade trottlar. Sen är dom ju allmänt mycket ballare i sin design. :D

FCR:arna är inte lika tröga (mindre mekaniskt motstånd) som RS förgasarna. Sen ska väl själva designen med snedställda trottlar på FCR gasarna ha någon funktion för att öka vakuumet / gashastigheten i insuget. Dom är hyggligt lätta att ställa in om man har dom justerbara luftskruvarna med en fjäder och inte luftmunstycken med fasta storlekar. Sen finns det även att köpa justerbara bränsleskruvar (för pilotmunstyckena) på Biltema för ca 80kr per styck som passar förgasarna. Då kan du justera gasarna väldigt snabbt och enkelt, även när du är ute och kör.

Däremot kan du nog skatta dig lycklig om du lyckas hitta en brygga med begagnade FCR35:or som passar GSX:en. Dom är inte speciellt vanliga då gasarna som används i huvudsak är FCR39 och FCR41 för dragracing. Skulle vara om du hittade en brygga från nån Kawasaki Z1000 som några årsmodeller hade samma mått mellan insugen, men det är lättare sagt än gjort.

Det som talar för RS gasarna är att dom är avsevärt mycket billigare, i regel under halva priset, samt att dom är mycket mer lättillgängliga. MC-handlare har oftare Mikuni grejjer än Keihin.

För hemmapularen finns det möjlighet att lätta fixa till en väl fungerande kontakt för cirkus 34:-. Alternativet är att hosta upp ett antal tusenlappar:gnissla Konstruktionen är "battle proven" på gamla södertäljevägen:D

/Ingvar

Läckert. :tummenupp

Nu ska jag åka iväg och prata lite med killen på motorslipen. Hoppas det inte kostar en förmögenhet att borra. :näsblod
 
Last edited:
För hemmapularen finns det möjlighet att lätt fixa till en väl fungerande kontakt för cirkus 34:-. Alternativet är att hosta upp ett antal tusenlappar:gnissla Konstruktionen är "battle proven" på gamla södertäljevägen:D

/Ingvar

Härligt Ingvar. Underbart med lite äkta hempul:tummenupp

Nu ska jag åka iväg och prata lite med killen på motorslipen. Hoppas det inte kostar en förmögenhet att borra. :näsblod

Hälsa honom att det finns fler intresserade :)
 
Last edited:
Jag har breddat Mikuni-bryggor ett par ggr. Där har det inte varit några problem. Hur är det med Keihin? Är deras axlar mer komplicerade eller är det en lika enkel svarv/fräs-procedur, eller har Keihin några egna lösningar med länkage som ej är isärmontagebara från axlar etc??
Ola
 
Jag har breddat Mikuni-bryggor ett par ggr. Där har det inte varit några problem. Hur är det med Keihin? Är deras axlar mer komplicerade eller är det en lika enkel svarv/fräs-procedur, eller har Keihin några egna lösningar med länkage som ej är isärmontagebara från axlar etc??
Ola

Dom går att bredda men huruvida det är svårare än på Mikuni fuggar vet jag inte.

Hälsa honom att det finns fler intresserade :)

Att borra blocket mitt från standardborr 74mm till 77mm, hona samt plana skulle kosta ca 3000kr sa han. Får väl anses som ett hyggligt pris tycker jag. Blev lite dyrare för att han tyckte att man bör köra fler skär för att slippa få ovala hål, och det vill man ju undvika.
 
Katana-relaterat

Hej!
Ni har säkert redan sett denna sidan. Men för er som inte har det så kolla här. Det finns en del matnyttigt om tex framgafflar och hur man skaffar sig lite mer markfrigång osv. Polerade kronor m.m. Lite jänkestuk s a s.
Innehavaren av sidan som heter Rob är en mycket hjälpsam och trevlig kille!!! Svarar på frågor osv.

http://www.suzuki-katana.com/
 

Bifogat

  • frontpage.jpg
    frontpage.jpg
    137.2 KB · Visningar: 53
  • translation.jpg
    translation.jpg
    83.1 KB · Visningar: 41
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top