Katana och GSX 1100-tråden

Mjae, kanske inte direkt. Men kul att retas lite när det finns chans till det. :D
Lillbrorsan har haft en Busa i en 4-5 år och jag har inte ens provkört loket. Men det är säkert en bra och trevlig hoj (han påstår iaf det...:tungan ) och du kommer säkert att bli nöjd. :tummenupp

(Dock står hans Busa på verkstad för reparation för andra gången...Kamkedjeras första gången och nu topplockspackningen):gnissla

Har Suzuki chanserat kvalitetsmässigt? De gsx:er jag haft har inte vållat några större problem och den 1100R jag hade verkade fullkomligt oförstörbar.
Mycket lättare och se gult i snö än textat på SH. Kan vara fel på mina brillor.

Henrik F

Har Suzuki chanserat kvalitetsmässigt? De gsx:er jag haft har inte vållat några större problem och den 1100R jag hade verkade fullkomligt oförstörbar.
Mycket lättare och se gult i snö än textat på SH. Kan vara fel på mina brillor.

Henrik F

Tror iofs att han haft lite oflyt snarare. Har annars hört att Hayabusorna håller hög och bra kvalité. :)

D¤#%&a Chrille !
Det måste vara dåliga influenser och brist på etik och moral från hans sida som gjort att jag halkat in på den mörka sidan.
Igår köpte jag en am... hema.. jaheem.. amaheja... äsch, y****a ! :brinnerup

Finns det månne någon stödgrupp, samtalsterapi eller elchocksbehandling som hanterar denna åkomma ??

D¤#%&a Chrille !
Det måste vara dåliga influenser och brist på etik och moral från hans sida som gjort att jag halkat in på den mörka sidan.

Finns det månne någon stödgrupp, samtalsterapi eller elchocksbehandling som hanterar denna åkomma ??

Ja vadå, är den nyare än -00? Om inte så har du ju bara tryggat din fritid. Jag menar, Sambo och barn samt en på väg -en Martin osv är ju inte alltid tillräckligt så jag förstår dig att du fyller på ditt redan överfulla garage:hihi

D¤#%&a Chrille !

Vad är detta för tråd, moderniteterna rullar ju ut på löpande band:mad:
Vad jag vet rullade Suzuki ut den fulländade motorcykeln 1983:tummenupp, sedan har det bara gått utför.

/Ingvar

Vad är detta för tråd, moderniteterna rullar ju ut på löpande band:mad:
Vad jag vet rullade Suzuki ut den fulländade motorcykeln 1983:tummenupp, sedan har det bara gått utför.

/Ingvar

Lugn Ingvar, ta ditt piller nu. Jag tror att den gode Biker66 har snubblat på nåt som är av äldre årsmodell, dock är jag konfunderad över varför han köper nåt som tillverkas av en stor piano-tillverkare tillika stämgafflar:confused:

Fick nya ljuddämparen idag då den gamla sprack vid nitarna. Kolfibern var inget vidare på den burken. Däremot var den nya rostfria kanonfin. :tummenupp

Och vilket ljud med 60mm rakt igenom. :yoparty

DSCN1592.jpg

[YOUTUBE-ID]B72k3p1RXYY[/YOUTUBE-ID]

Tjena!
Vad är det för avgassystem du har och vad är det för dämpare???

Henrik F

Tjena!

Henrik F

Avgassystemet är av okänd härkomst. Sett några liknande men aldrig hittat tillverkaren. Är väl någorlunda kvalité då det är låglegerat rostfritt.

Mellanröret är hemmasnickrat och ljuddämparen / megafonen är från Kina.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Köpte en kolfiberburk av han tidigare men den var så tunn så att den höga hastigheten på avgaserna slet sönder kolfibern vid nitarna så hela bakre baffeln ville flyga iväg. Fick en rostfri i utbyte och den är kanonfin. :tummenupp

Dessutom kan du måttbeställa dämparna - bara fantasin sätter gränser. Sen är killen hygglig med frakt och tull. :)

Avgassystemet är av okänd härkomst. Sett några liknande men aldrig hittat tillverkaren. Är väl någorlunda kvalité då det är låglegerat rostfritt.

Mellanröret är hemmasnickrat och ljuddämparen / megafonen är från Kina.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-E...3791757QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Köpte en kolfiberburk av han tidigare men den var så tunn så att den höga hastigheten på avgaserna slet sönder kolfibern vid nitarna så hela bakre baffeln ville flyga iväg. Fick en rostfri i utbyte och den är kanonfin. :tummenupp

Dessutom kan du måttbeställa dämparna - bara fantasin sätter gränser. Sen är killen hygglig med frakt och tull. :)

Är det helt rent inuti? Eller någon sorts perforering?

Henrik F

Piller..

Lugn Ingvar, ta ditt piller nu. Jag tror att den gode Biker66 har snubblat på nåt som är av äldre årsmodell, dock är jag konfunderad över varför han köper nåt som tillverkas av en stor piano-tillverkare tillika stämgafflar:confused:

Hmm...vem / vilka är det som ska ta sina piller ? Inte vi ortodoxa i varje fall ! Det blir mycket att ta upp på nästa klubb möte !:va

Modern vet jag inte, men det är i alla fall en R-hoj enligt papperena !

Kollade eller läste snarare din hemsida igår! Gissis vilken update. Var ju ett tag sedan jag var där förståss. Men att marängen fick en sådan stor uppdatering förra året hade jag inte riktigt hajat! Bra läsning och bra bilder som vanligt. fast sett till mängden mot tidigare så har det väl mångdubblats?

/U

gött mos

Fick nya ljuddämparen idag då den gamla sprack vid nitarna. Kolfibern var inget vidare på den burken. Däremot var den nya rostfria kanonfin. :tummenupp

Och vilket ljud med 60mm rakt igenom. :yoparty

DSCN1592.jpg

[YOUTUBE-ID]B72k3p1RXYY[/YOUTUBE-ID]

Tjena!

Henrik F

Jepp de ska låta lite,:tummenupp de gjorde dom förr :D

Jepp de ska låta lite,:tummenupp de gjorde dom förr :D

Visst är det så. :D

In other news: köpt en till hoj nu. Blev inte en Suzuki men ändå en rolig hoj med mycket potential till att bli något kul.

9719550507.jpg

Blir att hämta hem den från kungliga hufvudstaden i helgen. :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph