Katana och GSX 1100-tråden

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Waxholm i finvädret

Bogan och hamnen igår efter ett fikastopp hos Rapido. Kom igen nu pöjkar:D

/U

Tack Roffe för bilderna:tummenupp
 

Bifogat

  • Bogan1090516.jpg
    Bogan1090516.jpg
    101.4 KB · Visningar: 134
  • Bogan-20090516-047 (2).jpg
    Bogan-20090516-047 (2).jpg
    240.1 KB · Visningar: 180
Last edited:

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
åktur..

Bogan och hamnen igår efter ett fikastopp hos Rapido. Kom igen nu pöjkar:D

/U


Tog en runda igår efter bilprovningsbesöket - inte en anmärkning !! ( trots avsaknad av kedjeskydd o lite annan smått ) :banana.

Terroriserade bla vår egen invalid - Biker66. Krya på dig fort !!:tummenupp
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Station

Vilken station?

/U

Sollentuna - besiktningsmannen körde själv Suzuki , såklart , GSX 1100 F. så det blev en del diskuterande om mina modifieringar på hojen..:tummenupp
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Vad bra, då blir det dit nästa gång:tummenupp

/U

I dessa sammanhang kan man aldrig garantera något. Besiktigade själv i Sollentuna när jag jobbade i norr men fick en riktig surgubbe rätt vad det var. Bytte då till Rissne där dom var (är?) kanon på hojar. Besiktigade senast i Högdalen till belåtenhet.

/Ingvar
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Västervik 23/5

Några fler än jag och Patlin som skall till Västervik och gasa lite rakt fram på Lördag? (om det inte regnar förstås)

/Ingvar
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
gasa rakt fram..

Några fler än jag och Patlin som skall till Västervik och gasa lite rakt fram på Lördag? (om det inte regnar förstås)

/Ingvar

Jobbar !
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Delar till övers..

var ute och inventerade i förrådet.. hittade lite saker jag ej har behov för. Och hur mkt man än är en ekorre får det räcka ibland...

Hittade 5 st vevaxlar med kompletta kopplingar..

Så om ngn är i behov av en vevaxel med rakskurna drev , 750 utväxling . Det medföljer kopplingskorg till båda. Den ena är en billett korg , oanvänd , den andra har en lättad V&H korg. Den ena veven har katana stakar och den andra har carillo stakar.

Båda två är uppmätta av Erik på Pro MC , så det ska bara vara att montera o gasa.

PM : a vid intresse ! :tummenupp
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
var ute och inventerade i förrådet.. hittade lite saker jag ej har behov för. Och hur mkt man än är en ekorre får det räcka ibland...

Hittade 5 st vevaxlar med kompletta kopplingar..

Så om ngn är i behov av en vevaxel med rakskurna drev , 750 utväxling . Det medföljer kopplingskorg till båda. Den ena är en billett korg , oanvänd , den andra har en lättad V&H korg. Den ena veven har katana stakar och den andra har carillo stakar.

Båda två är uppmätta av Erik på Pro MC , så det ska bara vara att montera o gasa.

PM : a vid intresse ! :tummenupp

Vad ska du stoppa i Katten/rna då dom är på G :tummenupp

/U
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Hint:
Hittade fem, säljer två.... ;)


Eller har jag massuppfittat igen ?
 

TheHenrik

Jag väljer att inte skriva något här.
Gick med
20 Dec 2007
Ort
Färjestaden
Hoj
>------<
Stöd till gsx 1100 -82 eller passande!?

Hej!
Mitt något skeva stöd tar i växelreglaget på mina Raaskpinnar. Finns det någon som har ett rakt stöd som passar min gsx 1100e 1982??

Help hjälp hilfe

Henrik F
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Tima kammar.

Hej håller på & försöker tima mina kammar med hjälp av en indikatorklocka. Min fråga är, när jag kommit till den punkten där klockan stannar ska jag 0 ställa klockan där för att sen gå tillbaks 360* & göra en läsning där också?. Har inte fått till det där i mitt huvud riktigt hur man hittar TDC med klockan. Har en instruktion som jag hittat här men är osäker & vill inte göra fel. Ingen som är haj på det här & bor i närheten?

//Patrik
 

KatanaKurre

Original, Bus x2, Dragrace
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSX 49, 750,1074, 1570, 1605, 1640S
Hej håller på & försöker tima mina kammar med hjälp av en indikatorklocka. Min fråga är, när jag kommit till den punkten där klockan stannar ska jag 0 ställa klockan där för att sen gå tillbaks 360* & göra en läsning där också?. Har inte fått till det där i mitt huvud riktigt hur man hittar TDC med klockan. Har en instruktion som jag hittat här men är osäker & vill inte göra fel. Ingen som är haj på det här & bor i närheten?

//Patrik

Har du ingen "kolvstopp" att gänga in i tändstifthålet?
 

Puttra

Även lata kan bli trötta ibland
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki katana 1295
Har du ingen "kolvstopp" att gänga in i tändstifthålet?

nej håller på med en stång som är ungefär lika grovt som tändstifts hålet som jag sätter klockan imot & vrider tills indikatorn stannar. Därifrån så ska jag väl backa vi kan ta 1mm & läsa vad gradskivan visar. Ska jag därifrån vrida motorn baklängest 360* tills klockan stannar igen backa 1 mm & på nytt läsa av gradskivan?
 

Huge747

Pionjär - körde GSX1100 redan 1982.
Gick med
7 May 2007
Ort
Täby
Hoj
GSX 1427 -82 , Katana Orginal 82 i delar ,Katana Projekt - Blir snabb! Suzuki GSX1100 EFE i delar , Suzuki GSX1100 -81 i delar
Stöd..

Hej!
Mitt något skeva stöd tar i växelreglaget på mina Raaskpinnar. Finns det någon som har ett rakt stöd som passar min gsx 1100e 1982??

Help hjälp hilfe

Henrik F

Tror jag har några liggandes,..ska kolla skicket!
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top