Katana och GSX 1100-tråden

Förtydligande...

En av.......? Känner att det behöver förtydligas här! Importer år osv.... :tummenupp
Projekt? Ingen god nog att få behållas i original skick?

/U

PS Mina fälgar hade samma 90-talsfärg innan lack DS

Ok, var just Biltema som jag var ute efter. Har ju också nära till butiken. Körde också in med en Mineral som skickades med då jag hämtade motorn. Har Valvoline Racing tror 20-50 i nu(också ett medskick från samma firma). Helsyntet lär det vara iaf. Oljan har ju egentligen inte gått många mil sedan senaste bytet men har å andra sidan inte använts på ett halvår.

Ursäkta min otydlighet. Lång arbetsdag..slutade 2030..o sedan en liten whiskypinne kan få vem som helst o bli förvirrad..

Har 2 st Katana ramar i garaget. Meningen från början var att köpa tillbaks o renovera min gamla GSX..men sedan har allt urartat..så har en modifierad Katana ram (den var sådan när jag köpte den ) o en original ram. Så den ena är avsatt till att bli en strikt original hoj..ngn vinter i framtiden.

Har 2 st Katana ramar i garaget. Meningen från början var att köpa tillbaks o renovera min gamla GSX..men sedan har allt urartat..så har en modifierad Katana ram (den var sådan när jag köpte den ) o en original ram. Så den ena är avsatt till att bli en strikt original hoj..ngn vinter i framtiden.

Ok, ramar. Är ju en bra början. Något som inte är helt lätt att få tag i kan jag intyga. Done that sas. Faktiskt den sällsyntaste biten då allt annat kan skaffas nytt om man inte hittar beg.

Så det blir en Katana av den gamla GSX:en mao?

/U

Ok, ramar. Är ju en bra början. Något som inte är helt lätt att få tag i kan jag intyga. Done that sas. Faktiskt den sällsyntaste biten då allt annat kan skaffas nytt om man inte hittar beg.

/U

Nope , har ju kvar GSX ramen oxå..så det blir en GSX att åka på i sommar.
Och i ngn framtid ngn gång 1 eller 2 Katanor..Har faktiskt fått ihop ett helt komplett chassi till den ena , och nästan komlett till den andra..

Tutti tutti 3 hojar...om inte frun upptäcker allt !
Henke

Nån som behöver en NY startmotorkoppling till en GSX1100? Är det nån skillnad beroende på om det är en grov tapp på veven? Finns även en NY till 1127 R motorn. Pris? bud...

Bilder...

/U

På begäran...inte så mycket att se..

Bifogat

• IMGP1411.jpg
    IMGP1411.jpg
    81.3 KB · Visningar: 111
Är det dina båda Katanaramar ??
Om det är det så måste jag ge dig det tråkiga beskedet att ingen av dom är orginal :huvet
Den närmaste är avkapad baktill och saknar bygeln för sadellåset.

Den ena är en original enligt papperna. Har även alla fästen mm.
Den andra är en modifierad ram Sitter bla singel dämp på den. Hurvida den är original vet jag ej..

Men , eftersom ingen är "matching nbr skick" , om man säger så ..så spelar detta mindre roll för mig. //

bild...

Är det dina båda Katanaramar ??
Om det är det så måste jag ge dig det tråkiga beskedet att ingen av dom är orginal :huvet
Den närmaste är avkapad baktill och saknar bygeln för sadellåset.

Närstudie på singel dämp mm...

Bifogat

• IMGP1412.jpg
    IMGP1412.jpg
    88.7 KB · Visningar: 110
På begäran...inte så mycket att se..

Aj då, 'Tyskrövar' men det är ju lätt åtgärdat med lite rundrör mall av 'låsbågen' och en svets. Du har ju grunden iaf. FOTPINNERÖREN:tummenupp
Enkeldämpsramen påminner till viss del om min. Ser ut att vara en GSXR750 96-99 sving. Bra val om man vill behålla original längd.

Vintermörker...eller vårtider??

Hämtade mitt motorblock idag..sådant lättar upp i väntan på våren..

Har även påbörjat sista svetsningarna på ramen. Tid är beställd för pulverlackering till slutet på nästa vecka..

// Henke:D

Bifogat

• IMGP1427.jpg
    IMGP1427.jpg
    68 KB · Visningar: 70
  • IMGP1435.jpg
    IMGP1435.jpg
    89.2 KB · Visningar: 82
  • IMGP1451.jpg
    IMGP1451.jpg
    91.2 KB · Visningar: 68
  • IMGP1453.jpg
    IMGP1453.jpg
    75.9 KB · Visningar: 72

Har även påbörjat sista svetsningarna på ramen. Tid är beställd för pulverlackering till slutet på nästa vecka..

Nu börjar det likna nåt, bara lite småpul kvar :tummenupp .

/Ingvar

Det där sätter ju ribban för resten:tummenupp
Som sagt ser ju sprojlans ut. Nu får du fortsätta att ha kameran i garaget.

/U

Hej. Vad tjusigt!! Är blocket lackat och i så fall med vad? Det är ju fantom-puts!:tummenupp

Nämen, har du vaknat ur idet ???
Vilken lack?
Sånt e tåpp siikret innfårmäjtjon, ånn a niid to nou bäjsis :D

LAck o kamera..

Nämen, har du vaknat ur idet ???
Vilken lack?
Sånt e tåpp siikret innfårmäjtjon, ånn a niid to nou bäjsis :D

Joo , ska väl försöka få med kameran ut i skjulet...

Vad det är för lack ? Prata med HErr Topp Secret ..alias Biker 66

Det är fyra lager lack ..färgen täcker inte så mycket ..
Blocket var blästrat med kolsyre is innan..a' 500 kr// :tummenupp

..me cylinder på.

Kunde inte motstå att kolla hur det blev med cylinder'n på. Lite skillnad i nyans med ser bra ut ..eller??

Bifogat

• IMGP1455.jpg
    IMGP1455.jpg
    92.3 KB · Visningar: 94
Joo , ska väl försöka få med kameran ut i skjulet...

Vad det är för lack ? Prata med HErr Topp Secret ..alias Biker 66

Det är fyra lager lack ..färgen täcker inte så mycket ..
Blocket var blästrat med kolsyre is innan..a' 500 kr// :tummenupp

Kolsyre-is, det var nytt för mig men verkar ju vara perfekt om blästermaterialet sas försvinner upp i rök. Var gör man sådana operationer? Kan vara bra att veta.

/Ingvar

Kunde inte motstå att kolla hur det blev med cylinder'n på. Lite skillnad i nyans med ser bra ut ..eller??

Som sagt nyare än nytt...
Så nu väntar vi bara på lite bilder från Herrtoppsikrets:tummenupp
Har ju hört att det pulas motor mellan blöjbyten:D
Lr är det t om mer än så.....

/U

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion