Katana och GSX 1100-tråden

Är du säker på att 1100:ans lager passar i din (750 ?) sving ?
Vilken Suzuki ÅF som helst borde iaf kunna hjälpa dig.

Ja, det är inte samma lager men ytterdiametern är exakt samma men inte den innre diametern.
Det är det som är så bra med suzuki. Många delar passar med varandra oavsätt års ochmodel.
Kollade även med AVA men de är så dyra
// Linus
 
Last edited:
Ujuj, om jag byggde en retroracer på en originalhoj skulle jag defenetivivt köpa den här !!
Kan det bli mer åttiotal ?? :yoparty
Tänk den och röd/lila flakelack....
 
Jag har nog hovrat förbi här nu och då, men tack i alla fall :krama
 
Trevligt att gamla Bettan ska rastas snart!
Har du hittat bättre fuggar till henne?!?
Tommys RS 38:or, som jag körde på ifjol var snäppet för stort men grymt mycket bättre än bryggan som satt på när du köpte hojen av mig!

Uppe i Härnösand får vi snällt vänta ett tag till innan det är åkdags...

Hälsningar Ronny


Ska försöka att ta en premiärtur nu i helgen, det ska tydligen bli ganska så varmt, och snön smälter redigt fort.
Det blev bara ca 20 mil med ef/R:n när jag köpte den innan kylan slog till.
 
Tjenare Ronny!

Jodå det blev 2 korta svängar in till stan i 6gradig värme...men lite svalt i fartvinden var det.
Ang fuggar så har jag bara hittat sönderskruvade rs 36:or.
Så letandet fortsätter.
Har toppsmörjning, manuell kamkjedjespännare och en shiftlight att montera inför säsongen.
Monterade även min nedskurna sadel från min andra ef så nu sitter man som en kung.
Blir det någon uppstart av din katana nu till våren??

/ Ubbe
 
finns det någon som har ett 6,5 tums gsxr fälg till salu ??

det skulle vara trevligt att att passa in på katanan

mvh jannis
 
Bakrams arrangemang

Hej alla! Lugnt på tråden är ju positivt i den meningen att det jobbas i garagen? :yoparty

Har en fråga till er med GSX R svingar och enkeldämpare monterat. Utrymmet till originalets bromsarrangemang ryker ju då den nya svingen är fetare och att länkaget kräver sitt utrymme. Någon som har en bild eller så att dela med sig av med tips på fungerande lösningar?
Vill ju helst behålla trekantiga rörkonstruktionens fotpinnefästen från originalet.
/Uffe
 
Jag vet inte om den här bilden kan vara till nytta men på det här sättet löste förra ägaren till min hoj det problemet.

/Danne

Hej alla! Lugnt på tråden är ju positivt i den meningen att det jobbas i garagen? :yoparty

Har en fråga till er med GSX R svingar och enkeldämpare monterat. Utrymmet till originalets bromsarrangemang ryker ju då den nya svingen är fetare och att länkaget kräver sitt utrymme. Någon som har en bild eller så att dela med sig av med tips på fungerande lösningar?
Vill ju helst behålla trekantiga rörkonstruktionens fotpinnefästen från originalet.
/Uffe
 

Bifogat

  • Höger_Nya_Justerad.JPG
    Höger_Nya_Justerad.JPG
    66.6 KB · Visningar: 170
När vi ändå är inne på sving byte...
Visst var det Kawasaki GPZ750 83-84 framdrev som passade rakt av och som gav 6mm offset, och tillsammans med brickan för piratdrev så ska detta funka med gsxr-sving med 180 däck på gsx?.... :va

// Linus
 
Katana bilder

Hej alla GSX freak!

Om ni är intresserad av lite Katanabilder så kan ni gå in på min hemsida och kika på mina gamla katanor och mitt nya katanaprojekt.
Jag ska försöka att uppdatera med mera bilder allt eftersom.
Skriv gärna vad ni tycker!
www.katana.se
 
Jag vet inte om den här bilden kan vara till nytta men på det här sättet löste förra ägaren till min hoj det problemet.

/Danne


Svårt att se förvisso men bromscylindern ser ju ut att vara originalet och sitter ungefär där den sitter från början, lite annan vinkel bara. Antar att det där var en E/ES ram och dom har ju inte dom här rören jag pratar om från början utan påbultade aluplattor till fotpinnarna. Men det var ett riktigt läcket bygge, faktiskt lite Kat touch:yoparty . Vet du vad det är för gaffel, 1100 lr 750?

/Uffe
 
Någon som har en bild eller så att dela med sig av med tips på fungerande lösningar?
Vill ju helst behålla trekantiga rörkonstruktionens fotpinnefästen från originalet. /Uffe

Tja,
Jag ville oxå behålla bakre pinnarna, så jag ritade egna fotpinnar. Höll på länge med att bråka med original bromsen innan man fick till nåt vettigt som fungerade..
Blev hyfsat iallafall tillslut. Lycka till / Gradin
 

Bifogat

  • kat.JPG
    kat.JPG
    115.2 KB · Visningar: 188
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top