Katana och GSX 1100-tråden

Söker delar till GSXR 1100 -92

(Jag har redan skrivit det här i GSXR-tråden, men skriver det för säkerhets skull även här)

Hej!

Så har det då hänt, jag gick omkull. Klantigt var det och ont gjorde det, mest på min kära hoj...jag la den på vänstra sidan och söker därför med ljus och lykta efter:

Vänster motorkåpa till gsxr 1100 -92:a (funkar väl iofs med allt mellan -88 och -92 va?)

Framskärm till en gsxr 750 -93:a. Här vet jag inte exakt vilka årsmodeller som kan tänkas passa...någon som vet?

Jag har naturligtvis ringt runt till de mc-skrotar jag har lyckats hitta, men alla tips mottages med stor tacksamhet. Sitter du på en eller vet någon som gör det, kontakta mig!
 
andersbrink skrev:
2295545 Jag har ett. 1/2 nypriset. Ring MC-Shopen i Karlstad så vet du mitt pris.

God damn! Det var snabbt jobbat, sådant gillar vi. Jag kollar med dem och återkommer till dig. Tack så jättemycket!
 
Vet någon vem som kan renovera en gsx1100e motor i mellan sverige?
kostar ca? Är inget direkt fel på motorn, går bra och startar lätt. något litet missljud men det är väl den modelen efter 7500 mil.
Ska riva ur motorn i höst och tänkte då att det är lika bra då allt annat ska fixas.
tack för alla svar tidigare.
 
busa76 skrev:
2320061 Hur tycker ni att den här Katanan ligger i pris?

http://www.blocket.se/vi/8830135.htm?ca=1_12_s

Om det är en äkta Katana är priset rätt, men det står "GSX 1100 ES Katana i annonsen så det kanske är en om byggd ES. Den verkar lite skum, den har 82ans hjul, baksvingen är inte orginal, och den har inte Katana instrument. Men stuket var lite coolt. 25000kr kan vara OK beroende på vad det är gjort åt motorn och beroende på vad du hade tänkt dig, en original Katana eller en busig hoj med Katana stuk.
 
gixxer_1255 skrev:
2320116 Om det är en äkta Katana är priset rätt, men det står "GSX 1100 ES Katana i annonsen så det kanske är en om byggd ES. Den verkar lite skum, den har 82ans hjul, baksvingen är inte orginal, och den har inte Katana instrument. Men stuket var lite coolt. 25000kr kan vara OK beroende på vad det är gjort åt motorn och beroende på vad du hade tänkt dig, en original Katana eller en busig hoj med Katana stuk.

Jag är långt ifrån någon Katana-expert, men har med intresse följt denna tråden då jag verkligen gillar hojen. Och om jag inte minns helt fel var det i denna tråden det nämndes att orginal Katana har just de bakre fotpinnar man ser på bilden på Blocket, ES-modellen hade väl nån alu-variant... eller minns jag helt fel :va

Rätta mig gärna, klockan är sent :tungan
 
Torgo skrev:
2320150 Jag är långt ifrån någon Katana-expert, men har med intresse följt denna tråden då jag verkligen gillar hojen. Och om jag inte minns helt fel var det i denna tråden det nämndes att orginal Katana har just de bakre fotpinnar man ser på bilden på Blocket, ES-modellen hade väl nån alu-variant... eller minns jag helt fel :va

Rätta mig gärna, klockan är sent :tungan

Det är rätt Katanan har bakre fotpinnarna monterade på rör som är svetsade i ramen och E och Es har fotpinnarna sittande på aluminium fästen som är bultade i ramen. Katanan i annonsen har rätt fotpinnar bak.
 
Ramen är kat original, hjul likaså?,motorn ser exakt lika ut som min 83a, även framgaffeln verkar vara original så även sadeln, instrumentering är Es. Ring & hör, Ser ändock ut att vara sänkt & förlängd. Ja fan köp den som är intreserad, fin hoj för rimlig peng men jag skulle lackat om fälgarna :)
 
Last edited:
Svingen verkar inte vara förlängd, Ser snarare ut som om de har kortat kampplastkåpan bak. Så den ser ju förlängd ut på bild. :) NÅN?
 
Har någon koll på en bra meck som kan renovera/ kolla igenom min gsx1100 motor för en bra peng under vinter halvåret? :va :Bugar
 
Varvräknare?

Ok boys, vad använder ni för varvräknare till era Dyna 2k tändningar. Blir så trött på min original som lever sitt eget liv. Nu har ju iofs Dynan varvskydd så det är ju bara o gasa egentligen. Men man vill ju endå se livet i motorn sas. Skulle helst vilja ha ngn som är kompatibel direkt med Dynan. Annars ngn annan pålitlig väl fungerande. Som funkar bra ihop med original intrumentet. Har kollat in Acewells runda mattsvart aluburk, snygg men den verkar ju behäftad med en del sjukdomar. Biker har ju en riktig skapelse men den är ju så stor att originalinstrumenet skulle få stryka på foten. Vill helst ha kvar hastighetsmätaren. Såvida inte Acewell endå är ett alternativ. Det är ju ett komplett instrument. Dock digital visning med analogwannabe
/Uffe
 

Bifogat

  • ACE-2803AB.jpg
    ACE-2803AB.jpg
    20.1 KB · Visningar: 111
Lacka GSX-fälgar

:confused: Håller på att bygga om min gamla EF -84. Den har rensats på kåpor och försetts med ett Fatbarstyre och det blev en helt ny hoj.
Nu vill jag lacka fälgarna svarta. Vet någon vad det ska vara för färg (vanlig sprayfärg eller pulverlack eller....)
Gärna om någon kan uppskatta vad det kan kosta att få dem lackerade.

Powerwheelie
 

Bifogat

  • GSX-fighter.jpg
    GSX-fighter.jpg
    57.8 KB · Visningar: 182
Powerwheelie skrev:
2330613 :confused: Håller på att bygga om min gamla EF -84. Den har rensats på kåpor och försetts med ett Fatbarstyre och det blev en helt ny hoj.
Nu vill jag lacka fälgarna svarta. Vet någon vad det ska vara för färg (vanlig sprayfärg eller pulverlack eller....)
Gärna om någon kan uppskatta vad det kan kosta att få dem lackerade.

Powerwheelie
Har skickat ett pm till dig :fakta
 
Bryter in och fular mig här istället för att böka med annonsdelen... växelindikator-sändaren nere vid framdrevet - är det någon som har en fem- eller sex-växlad sändarenhet till övers att sälja/byta/whatever? Dvs prylen som växeltrummans lilla pigg går emot samt har sex eller sju kablar ut ifrån sig.
 
Motor Olja

Tjena, Nu kommer jag till frågan som ni antagligen gap garvar åt. Har letat i tråden angående motorolja för jag vill inget annat en ha det bästa till min GSX1100. Jag har förstått att det bästa är en bra mineralolja 10/40 ? har jag uppfattat era inlägg rätt. :confused: Men det var jag än letar, tyvärr har jag ingen orginal manual till min lilla MC utan bara Chelstons men där fann jag heller inte hur många liter det går åt vet ni ?

Sedan har jag en luring.
Cycklen voblar. :huvet Pådrag mellan 160 (opps) och uppåt så sätter den i gång att vobla... Mina frågor llyder då. (Har kollat styrlagrena dom är perfecta.) Efter pådraget blir den stabil igen.. Eh så har jag kollat att den är i spår och det var den.

Bak har jag Metzel däck fram Avon ett nytt touring race, kan det bero på fabrikats skillnad ?

Kan det bero på packväskorna ?

Eller skall jag montera gaffel stabilisator ?

MVH
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top