Katana och GSX 1100-tråden

RPM
Jag är ju en sån där tönt som gärna vill hålla saker i orginalskick, OM man skulle behöva det i det skicket nån gång i framtiden. Men jag tror ändå att jag gör som du föreslår.

Vitas
Japp, det funkar med brickor. Jag hade precis samma fundering (hade det uppe längre bak i "tråden") och har löst det på det viset.
 
Jon_G skrev:
RPM
Jag är ju en sån där tönt som gärna vill hålla saker i orginalskick, OM man skulle behöva det i det skicket nån gång i framtiden. Men jag tror ändå att jag gör som du föreslår.

Vitas
Japp, det funkar med brickor. Jag hade precis samma fundering (hade det uppe längre bak i "tråden") och har löst det på det viset.

Jon G
Tack, inhandlade lämplig bricka idag.
 
Tänkte försöka få min original varvräknare fixad och enligt förre ägaren så visar den bara halva varvtalet (har inte testat själv). Nu sitter det en liten äcklig varvräknare från motospeed där nåljäkeln dansar jenka så den vill jag inte ha! Är det någon som vet vem som kan fixa detta eller var man får tag på det mätarhus som finns på bild någonstans här på tråden med utökad varv och hastghetsmätarskala?
 
Kan antagligen inte hjälpa dig men kan i alla fall berätta hur jag har löst ett annat liknande problem ett par gånger, kanske kan ge några idéer i alla fall.

Har haft 2 st Corvetter, en 74:a och en 69:a. Dessa har mekaniskt driven varvräknare, sitter en speciell fördelare på just dessa bilar (finns inte på några andra Chevor) med uttag för wire. Denna fördelare saknas alltid alternativt så är dreven trasiga, kostar tusentals kronor att köpa. Jag ville ju absolut inte ha nån after-market-varvräknare i min instrumentering så jag rev ur varvräknaren (fy fan vilket jobb att få loss den) och plockade bort all mekanik ur mätarhuset. Satte därefter in en after-market-varvräknare bakom den ordinarie mätartavlan och monterade den ordinarie nålen (glöm inte att kalibrera) ist f den nya. Resultatet var att jag fick en både tystgående och mer exakt varvräknare än det där gamla mekaniska junket. Dessutom mycket billigare.
Som sagt, det kanske kan gå några idéer i alla fall.
:tummenupp
 
Hej alla rättrogna.
Vag händer med vår tråd? :confused: Aktiviteten är alldeles för låg. Har ni skaffat stadigt sällskap allihop eller konverterat på något annat mystiskt sätt?

Själv har jag fortfarande stillestånd. Behöver följande till -84:ans 1100EF:
3:ans vevstake nr 12161-00A03
vevsläng nr 12250-49201
vevstakslager nr 09263-31004
Jag har testat att få kontakt med Anderson Vintage i USA men de svarar inte. Någon som har fler tips?
ZERO-Fightern behöver tala! Jag vill måla dit fler små "R" på tanken :hihi .(Ni vet väl att ZERO var andra världkrigets starkaste och snabbaste jaktplan!)
 
ZERO-Fighter skrev:
ZERO-Fightern behöver tala! Jag vill måla dit fler små "R" på tanken :hihi .(Ni vet väl att ZERO var andra världkrigets starkaste och snabbaste jaktplan!)

Kanske dax att uppdatera din bild i avataren? Inte ett enda "R" är synligt. Jaktplanen från andra världskriget kanske inte är så bra i dagens krig. :7peta
 
katana

Katana-mannen skrev:
Vi kör lite Suzuki OldSchool-snack här!

Någon som vet hur mycket jobb det är att byta till en Gixxer/Bandit-motor? Fästen? Svetsning? Linar kedjan?

KatanaMannen funderar på vinterns-mek redan nu!

hej jag undrar bara om du vet någon katana som är till salu .. helst trimmad tack på förhand
 
ZERO-Fighter skrev:
Själv har jag fortfarande stillestånd. Behöver följande till -84:ans 1100EF:
3:ans vevstake nr 12161-00A03
vevsläng nr 12250-49201
vevstakslager nr 09263-31004
Jag har testat att få kontakt med Anderson Vintage i USA men de svarar inte. Någon som har fler tips?

Provat MC-shopen i Karlstad? de kan överraska med att ha både de ena och andra.. http://www.mc-shopen.se
 
RPM lover skrev:
Vilka dyker upp på Bike W i helgen ????

Jag är där SSH 309.
Jag och Näsström dyker nog upp. Vi kommer bara att ha med 1 st Katana för min står och väntar på delar...
Det lät som att "AE" här på forumet kommer också som åskådare.

Ska bli kul att se allas byggen!

/ Gradin
 
Lycka till alla i Västerås och visa alla plastraketer var skåpet skall stå :rofl .

Riktigt batteri i nu ikväll och det small igång direkt.
Ny olja imorgon ,så till helgen kanske det kan kan bli en liten test :banana ,sen är det bara SBP kvar.
 
Stötdämpare

Hallå alla!

Tyvärr lite mer än oljebyte kvar på min, börjar dock se ut som hoj igen, bild kommer snart.

Ni som kan allt och vet allt om våra ögonstenar, jag har en fråga om stötdämparnas övre fästen. Jag har lämnat in Öhlinarna på renovering, och medans han höll på så passade jag på att drälla bort två av brickorna som sittet närmast dämparen upptill. De ligger an mot kulleden (med den inre, mindre ringen, se skiss) och det sitter ett dammskydd på. Jag trodde det var Öhlins-grejer men dämparkillen påstod att det inte är det. Kan nån som vet, eller ids kolla sin hoj, meddela vad som gäller. Jag har sökt på mikrofiche, men där ser det ut som separata brickor, inte en hel "förhöjd" som satt på min. Bifogar skisser, inte CAD precis men det borde framgå vad jag menar.

Tack på förhand!

PS. jag ska till Sundsvall i helgen på dragracing (per bil tyvärr), hoppas man får se nån Katana där DS
 

Bifogat

  • bricka ovan.jpg
    bricka ovan.jpg
    29.4 KB · Visningar: 122
  • bricka sida.jpg
    bricka sida.jpg
    27.8 KB · Visningar: 105
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!
 
Åsell skrev:
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!
Är det inte dags för lite smygbilder snart??????????? :Bugar
 
jag vet en snubbe som kommer köra snabbt i sundsvall i helgen om han ska köra :3freak
han kom 2 eller 1a för nåra år sen sen vet jag inte hur de gått men jag såg nån körningar med den uppe på onsdagsträffarna på midlanda motorpark.
den gick bra innan men nu sitter de nån turbo med uberfett intercooler :3freak
de ba smattra till sen var han i mål...undra om han får köra i sundsvalls snabbaste :va
jaja..en 1100ef typ 84 eller nåt sånt..uppborrad, o turbo då som sagts..
nån som vet vem han e?
 
Åsell skrev:
Är det brickorna som sitter mot O-ringarna?? Kanske att jag har några kvar någonstans...Ska kolla!

Du lär få se farsgubbens Katana och ev mitt nybygge, Om jag hinner att få ihop den till helgen!

Orginal (i kitet från Öhlins, har gammal pdf med instruktioner) ingår det 4 spacers och jag tror det är dem jag är ute efter. Ser ut ungefär som på bilden och om jag haft dem kvar hade jag satt dit o-ringar eftersom dammskydded var rätt slut. På Öhlinarna du hade till salu (kollade bilderna jag fick) tror jag det satt en annan sorts brickor och eftersom de säkert funkar lika bra får du gärna kolla om du har 2st kvar. Annars har jag satt renoveringskillen på att spåra spacers...

Ser fram mot byggena!
 
RPM lover skrev:
Var bara 2 modiga Katanor på Bike W i helgen, var var alla andra ??

Näsström härligt kört skönt att vara KUNG i garaget eller ??.... :hihi



Det känns bra det,har lagt tids lappen på Gradins hoj så att han får nått att sträva efter :yoparty
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top