Katana och GSX 1100-tråden

Både vet o har..slå en signal ! / H
 
Streetfighterbygge

Är det någon som har en reggad ram med rejkat styrhuvud liggandes?
Naturligtvis är en katanaram mest intressant men en vanlig GSX ram fungerar utmärkt oxå :)
Tanken är att bygga en riktig streetfighter, dvs låg både fram å bak, långsving med bredfälg, dragracingkaross, sidewinder avgassystem och inreggad i det skicket.
 
Rejkat! Då menar du väl inåt och inte utåt? Ska du ha helkaross eller en delad?
 
Tjena, utåt är tanken. Den ska va låång å långsam att styra med ingen RR här inte ;-)
Karossen som ligger på hyllan är en helkaross, så det är det de' får bli.
 
Last edited:
Julklapp till pappa

Den här har jag väntat på ett tag..IMG_0781.jpgIMG_0782.jpgIMG_0777.jpgIMG_0779.jpgIMG_0778.jpgIMG_0776.jpg
 
Mer...

osså avgas hålet...
 

Bifogat

  • IMG_0780.jpg
    IMG_0780.jpg
    123.2 KB · Visningar: 101
Huge
Nice grabben ska du bränna gummi i sommar... :tummenupp

Vad har du för ventiler? Dim/material?
Vem har portat?

//NH
 
31/27 ventiler - gjort av en kontakt jag fått i USA . En "gammal räv " därborta som normalt inte portar annat än för eget bruk . har mailat / chattat med honom ett par år. Han hade en halvfärdig topp liggandes som jag fick köpa. Annars hade det blivit DYRT! Toppen är gjord med med matchande insugsgummin.

Kammar blir ca .390 lyft och 256 duration. Hoppas hinna få ihop den till våren. Motorn blir nog klar , men frågan är om jag får iordning chassit.Det är inte lika vasst som Herr Bergström's åk , men det kommer nog räcka åt mig.

/ H
 
Ser ju ut att vara fräscha bitar:tummenupp
Kjula nästa, mitten på Maj brukar vara första tillfället:banana

/Ingvar
 
ER det noen som vet hvor min gamle GSXR topp tok vagen ? jeg solgte den til en finne i 2003 ish men han solgte den vissnok videre til en Svenske i 2005.
Den hadde 32mm innsug och 28,6 avgas. Med VHR steg 2 kammer ( 9,8 lyft ), 1427cc och Lectron 44 gav den 220 hk på Eriks superflow dyno. Kunne godt tenke meg å ha den tilbake :)
 
Lite torrmontering
P1030322_edit.jpg

Någon som kan rekommendera någon som lackar i Stockholmsområdet?
Det är som synes ingen brådska med lacken:D
/Ingvar
 
Ser bra ut det där.:tummenupp

Jag har en snarlik kaross ligande på en hylla som jag torrmonterade på en GSX ram i höstas. För att få ner sittdelen ordentligt måste ramen kapas ner (där luftburken sitter på en orginalare) och svetsas om. Är det lika med din kaross.
 
För att få ner sittdelen ordentligt måste ramen kapas ner (där luftburken sitter på en orginalare) och svetsas om. Är det lika med din kaross.

Sittdelen ligger på ramrören i originalhöjd. Jag tänker inte sänka rören, sitthöjden får vara. Jag har bara kapat bort bakramen bakom stötdämparfästena.

/Ingvar
 
Intressant tresidigt reportage om en pendlarhoj av GSX-typ i tidningen Bike #2 2013.
Min blygsamhet förbjuder mig att berätta vilken:)

/Ingvar
 
Intressant tresidigt reportage om en pendlarhoj av GSX-typ i tidningen Bike #2 2013.
Min blygsamhet förbjuder mig att berätta vilken:)

/Ingvar

Kul att se att Bike intresserar sig för de gamla "järnen" eller har Du nån bra kontakt på tidningen :D.
Keep up the good work, och kör ifrån plastraketerna i sommar.
 
Ja, sicken tur att det var just det numret man fick som frestargåva detta året :tummenupp
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top