Katana och GSX 1100-tråden

Offset drev 5/8"

Någon som har liggandes som vill sälja eller vet var man skall handla för en billig penning?

Är i behov av en 15 kuggars för 530 Kedja med 5/8" i Offset,
För det är väl vad som är gränsen för 190 bakdäck med ett par mm modifierad ram så kedjan lirar.

Någon vänlig själ? :)
 
Nej det är fortfarande en pendlarhoj som även får duga till söndagsturer med skjuts och termos m.m. Jag vill dock kunna åka 9-or på strippen:yoparty

/Ingvar

Intressant :tummenupp

Har också hemma, annars finns det insatser i närmsta Jula- eller Biltemabutik :tummenupp

Åh f.n har inte ens tänkt Biltema i sammanhanget. Tack för tipset:tummenupp

/U

Börjar med en motor..men man är ju en ekorre och samlar på sig.Jag fick tag på ett bra block. Sedan ramlade jag över ett till med rätt pris.
På blocket saknas en koppar o ring på ena cyllen. Bara att sätta i en ny..
Kompet med de kolvar som ingick ligger på 13,5 :1.
Det första som ska göras är ett nytt avgas system till den röde. Sedan får vi se vad det blir för motor i Katanan. Har lyckats få tag i en 1295 cc rad i bra skick oxå...:tummenupp

Du e ruggig på att hitta gejer:Bugar
/U
 
Last edited:
Nu har Huge747 fått hem mina kammar (och andra delar), behöver bara skicka dom vidare till mig. Blir kul att få allt och skruva ihop motorn igen. :)
 
Har köpt mig 2st 750es -83 som ska säljas i delar och såg att det sitter kammar märkta med D som 1100 exportkammar. Är det samma kammar i 750es och 1100e och satt det då exportkammar i 750.
 
Har köpt mig 2st 750es -83 som ska säljas i delar och såg att det sitter kammar märkta med D som 1100 exportkammar. Är det samma kammar i 750es och 1100e och satt det då exportkammar i 750.

Nej det satt inte exportkammar i 750:n MEN 1100:ans kammar passar i 750:n.
Jag hade exportkammar och smottis 33:or i min 750ES -83:a som jag hade på 80-talet. Den gick ganska bra :)
 
Har köpt mig 2st 750es -83 som ska säljas i delar och såg att det sitter kammar märkta med D som 1100 exportkammar. Är det samma kammar i 750es och 1100e och satt det då exportkammar i 750.

Det finns lite olika kammar...
Ja e osäker om de dära markeringarna egentligen visade va för kammar de va.

Ja skriver ner lite oppgifter iaf om du vill kolla med mätklocka å gradskiva va de kan vara för kammar som sitter i iaf
:)
Export kammar gsx1100:
insug öp 21 gr.
insug st. 53 gr.
avg. öp 46 gr.
avg. st. 18 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 106 gr.
lobe cent. avg 104 gr.

Export/street kammar gsx750es:
insug öp 25 gr.
insug st. 49 gr.
avg. öp 50 gr.
avg. st. 14 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 102 gr.
lobe cent. avg 108 gr.

Kamtider gäller vid 0,5 mm lyft
kollat i motospeedkatalog 1985-86
 
Det finns lite olika kammar...
Ja e osäker om de dära markeringarna egentligen visade va för kammar de va.

Ja skriver ner lite oppgifter iaf om du vill kolla med mätklocka å gradskiva va de kan vara för kammar som sitter i iaf
:)
Export kammar gsx1100:
insug öp 21 gr.
insug st. 53 gr.
avg. öp 46 gr.
avg. st. 18 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 106 gr.
lobe cent. avg 104 gr.

Export/street kammar gsx750es:
insug öp 25 gr.
insug st. 49 gr.
avg. öp 50 gr.
avg. st. 14 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 102 gr.
lobe cent. avg 108 gr.

Kamtider gäller vid 0,5 mm lyft
kollat i motospeedkatalog 1985-86

Ska se om jag hittar några mätverktyg . Ska även öppna den andra motorn och se vad det står på dom kammarna.
 
Det finns lite olika kammar...
Ja e osäker om de dära markeringarna egentligen visade va för kammar de va.

Ja skriver ner lite oppgifter iaf om du vill kolla med mätklocka å gradskiva va de kan vara för kammar som sitter i iaf
:)
Export kammar gsx1100:
insug öp 21 gr.
insug st. 53 gr.
avg. öp 46 gr.
avg. st. 18 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 106 gr.
lobe cent. avg 104 gr.

Export/street kammar gsx750es:
insug öp 25 gr.
insug st. 49 gr.
avg. öp 50 gr.
avg. st. 14 gr.
maxlyft in 8,10 mm
maxlyft avg. 7,55
Dur. in 254 gr.
dur. avg. 244 gr.
lobe cent. in 102 gr.
lobe cent. avg 108 gr.

Kamtider gäller vid 0,5 mm lyft
kollat i motospeedkatalog 1985-86

Det är ju exakt likadana kammar, bara inställda med olika loobcenter.

/Ingvar
 
Det är ju exakt likadana kammar, bara inställda med olika loobcenter.

/Ingvar

Jopp, det jag menade är att med hjälp av dessa värden kunna mäta sig till OM de e en exp./streetkam eller någon annan kam.

kanske förklarade ja dålit, sorry :)

Har man tur och kanske hittar en maskin med nån kul trimmkam i från typ,
Norris
Andrew
Web
Megacycle
Yoshi
Kent, mfl

Men mera onödigt vetande för de intresserade iaf kommer hära:
org. reservdelsnr. som gör att man kan se vilka kammar som skulle kunna skilja i värden. ja har försökt att se uppdateringar så de inte bara e nr. ändringar.
Så man ser att vissa 750 å 1100 har likasamma kammar i vissa årsmodeller.

insugskammar:
12711-49200 = gsx1100 -81
12711-45400 = gsx750 80 - 81
12711-31300 = gsx 750 83
12700-45810 = gsx 750 82 + gsx 1100 82 - 83 (gamla exp. modellen)
12711-00A00 = gsx 1100/1150 84 - 87 (nya modellen exp. modellen)
12711-06A00 = gsx 750 85 - 87

avgaskammar:
12721-45400 = gsx750 80 - 81 + gsx 1100 81
12721-31300 = gsx 750 83
12700-49820 = gsx 750 82 + gsx 1100 82 - 83 (gamla exp. modellen)
12721-00A02 = gsx 1100/1150 84 - 87 (nya modellen exp. kammar utan rpmwire-drivning)
12721-06A00 = gsx 750 85 - 87
 
Har nu kollat på den andra motorn och dom kammarna har ingen märkning alls så det borde alltså vara exportkammar som passar 1100es -83 och 1100ef -84 eftersom drivningen till varvräknaren saknas.
 
Någon som har ett tips på var jag kan hitta vinklade insugsgummin passande 40mm förgasare?
 
Vad har du för problem med bettan nu då?

hade tänkt gjuta egna gummin men pluggen men tänkte kolla först ifall det finns färdiga. det är dom jag saknar samt främre motorfästena annars så går det bara fint!.

Funkar inte insugsgummina till 1135cc rovan?

Iofs så hade jag bara Katanans insugsgummin när jag monterade förgasarna så jag blev tvungen att ta fram slipmaskinen för att innerdiametern skulle hamna i närheten.. Är dom större på 1135an?
 
Last edited:
Är dom större på 1135an?

Japp, dom är ca 3 mm större.
38:or passar rätt i och 40:or pressar man dit utan större problem.

Det står 00A på ovansidan av 1135 gummina och 491 på 1074 gummina.

Om du har vägarna förbi så kan du få prova mina gummin innan du köper egna :D
 
Last edited:
Jag kör också med 1135-gummin till mina RS40:or, tajt, och skönt ;)
 
Japp, dom är ca 3 mm större.
38:or passar rätt i och 40:or pressar man dit utan större problem.

Det står 00A på ovansidan av 1135 gummina och 491 på 1074 gummina.

Om du har vägarna förbi så kan du få prova mina gummin innan du köper egna :D


Låter perfekt! Ska genast beställa. Tackar!
 
Har köpt RS36:or till mitt gsx-bygge med gsxr1100 motor. Funderar på att köpa KN luftfilter från Dalhems med måtten 54x102x76x70mm. Någon som rekommenderar något annat?
 
Nu är man på g..!!!!!

Tog av täcket från Den Röde idag...batteriet på en sista laddning. Snart dags för motor start...:D:D:tummenupp
 
Jag har en bekant som letar efter ett motorblock till en GS1000.
Någon som har något liggande??
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top