Katana och GSX 1100-tråden

Jag provade med 300 km/h...blev inget bra..för att behålla skalan fick jag korsa över på varvräknar sidan för att det skulle se någorlunda ut. har gjort en ny skala med 280 km/h. Men kommer använda 260 km/h i mitt instrument. Rödmarkeringen flyttad till 10000 varv. Så det så !

Hur gör man för att justera utslaget?
Bilkillar som bygger om mätaren fixar ju även det!
Då kan du ha 300 rakt upp....

Mvh NH
 
Hur gör man för att justera utslaget?
Bilkillar som bygger om mätaren fixar ju även det!
Då kan du ha 300 rakt upp....

Mvh NH

ingen aning. Mekaniken är mätaren är ganska enkel. Men det är inte intressant. jag kommer nog använda 260 km/h skalan. Tycker den är snyggast ihop med en rödmerkering på 10000 varv. Ska titta på lite olika bakrgrundsfärger oxå.
 
ingen aning. Mekaniken är mätaren är ganska enkel. Men det är inte intressant. jag kommer nog använda 260 km/h skalan. Tycker den är snyggast ihop med en rödmerkering på 10000 varv. Ska titta på lite olika bakrgrundsfärger oxå.

Mörkblått / marinblått is the shit. :tummenupp

Fixade förövrigt ett snyggt baklyse till hojen igår, helt komplett och i nyskick för 100kr, från en GSXR -88. De perfekta med lyset är att det har i princip samma form som Yoshimura ljuddämparen jag köpt samt att det är lika brett. Fyller också igen det mesta i bakdelen. Behöver bara göra lite fästen. :tummenupp

Ser fram emot att få ljuddämparen, det enda som är synd är att jag inte kan provlyssna den förränns jag byggt ihop hojen igen. :huvet
 
Hur gör man för att justera utslaget?
Bilkillar som bygger om mätaren fixar ju även det!
Då kan du ha 300 rakt upp....

Mvh NH

Är ganska säker på att dom ändrar utväxlingen.
Har för mig att det var en kille på KGK som höll på med sånt när jag jobbade där.
Katanamätaren som jag la in en bild på tidigare är graderad till 320 km/t och slutar där orginalet slutar.

Varför inte vrida lite på RPM skalan lite så korsar dom ju inte på varandra?

Jaa, varför inte?
Nålen hamnar där du vill att den ska vara när du monterar ihop
 
Last edited:
Katana instrument...

Är ganska säker på att dom ändrar utväxlingen.
Har för mig att det var en kille på KGK som höll på med sånt när jag jobbade där.
Katanamätaren som jag la in en bild på tidigare är graderad till 320 km/t och slutar där orginalet slutar.



Jaa, varför inte?
Nålen hamnar där du vill att den ska vara när du monterar ihop

Ja varför inte..tycker dock 280 skalan ser bra ut! Tror jag nöjer mig med den. Sak latja lite med bakgrundsfärg...men jag har ju en plan för färg på hojen och det ska matcha...:D

har varit ute o svetsat om stötdämparfästen för att passa bandit länkage. Blev helt ok. Lyckades dessutom passa in Busa stötdämparen. Den ser betydligt biffigare ut än Bandit dämparen. Med tanke på att katanan väger mer än moderna plastraketer tänkte jag använda Busa dämparen...eller skall jag hålla mig till bandit dämparen ???:va

Mörkblått / marinblått is the shit. :tummenupp

Fixade förövrigt ett snyggt baklyse till hojen igår, helt komplett och i nyskick för 100kr, från en GSXR -88. De perfekta med lyset är att det har i princip samma form som Yoshimura ljuddämparen jag köpt samt att det är lika brett. Fyller också igen det mesta i bakdelen. Behöver bara göra lite fästen. :tummenupp

Ser fram emot att få ljuddämparen, det enda som är synd är att jag inte kan provlyssna den förränns jag byggt ihop hojen igen. :huvet

Vad är det för dämpare du köpt ? Jag har skaffat en Yoshimura RS 3 till min Katana...:tummenupp
 
Last edited:
Vad är det för dämpare du köpt ? Jag har skaffat en Yoshimura RS 3 till min Katana...:tummenupp

Blev en Yoshimura RS-5 från en CBR1000RR.

Yoshimura_RS-5_Slip-On_System_Exhau.jpg


Tippen ser lite annorlunda ut. Istället för en konisk fläns som den ovan så är det en liten böjd oval rörstump. Ser riktigt najs ut. Platt burk också, 150mm bred så den fyller upp i princip hela bakdelen mellan ramrören. :tummenupp

Det enda som egentligen är synd med burken är att det är en USA-version inte en Japan, men sånna petitesser orkar jag inte bry mig om. Kommer se riktigt najs ut tror jag. :yoparty

Har monterat ihop sadlarna nu så att den är en istället för två delar. Vill nämligen ha den i samma stil / stuk som Katanan ofta har. Denna Bandit är dock "huvudinspirationen" eller så att säga, enda skillnaden är att jag ska behålla formen från EF sadeln till största del. Så när jag lyfter av sadeln kommer allt följa med inklusive nya bakdelen.

mein-1.jpg


Tror det kommer bli riktigt trevligt med lite ny klädsel och lite annan form. :)
 
Last edited:
Svänghjul , startmotor drev

Ngn som behöver svänghjul och eller startmotordrev till vev med stor tapp ?

jag gör det , kommer beställa från England i veckan. Intresserad ? Pm:a :tummenupp
 
Läcker 1100S

Wow!!! Vilken äckligt läcker 1000S!! :yoparty:tummenupp:tungan:Bugar

Drömde om en sån i ungdomens dar..men det blev en GSX istället..

Har av en händelse fått tag på en orginal kåpa från en 1000 S. Tänkte den kunde användas till ngt..:tummenupp

Wow!!! Vilken äckligt läcker 1000S!! :yoparty:tummenupp:tungan:Bugar

Hur går det med ihopsättandet av motorn ? Tom Katana 83 var ju ute och åkte i somras !!

Du har ju ett bra erbjudande från Chrille om ihopsättningshjälp !!

Annars riskerar du att vi kommer ut och hjälper dig på plats :tummenupp:D

ngn som vet om Venom downpipes är ngt att ha ??:va
 
Last edited:
Blev just utbudad på eBay på ett par Öhlinare till hojen. Nåja...

Som tur är har man kontaker på Öhlins som kanske kan fixa till bra pris istället, men dom på eBay var ju ändå nya i kartong till halva priset.
 
Frågor...

har två frågor ..

har möjlighet att köpa en vxl låda..undercuttad på alla 5 växlarna...är det ngt problem ?

Var kan jag lämna in min busa dämpare för isärtagning ?:va:va
 
Inte för att inspirationen ligger på topp just nu men framöver kommer det nog hända lite grejer.

Katanan jag har i garaget kommer framöver att plockas ner för att snyggas till. Precis som jag skrev i tråden från i somras så satte jag ihop den bara för att få köra ett antal mil med den medans det fortfarande fanns kvar på säsongen.

Jag kommer återkomma vad det gäller den cykeln.

Nu för fem minter sen fick jag tag i just dom delarna jag saknade till en katanakaross till.
Jag hade front kåpa med tillhörande sidokåpor, framlykta, tank med sidokåpor sen förut.
Nu kom jag över sadel, bakre plasten, baklykta och instrument. mao dom vitalaste delarna för att bygga en till.
Jag sitter och funderar hur stuket och koncptet kommer bli på den cykeln...
Gsx 1400 kanske..
 
har två frågor ..

har möjlighet att köpa en vxl låda..undercuttad på alla 5 växlarna...är det ngt problem ?

Undercuttningen/snedslipningen är problem om den är väl utförd av ett proffs, snarare hamnar den då på pluskontot. 4:an och 5:ans ingrepp är cuttade redan från fabrik. Cuttningen på 1,2,3 är gjord i efterhand och kan få dessa ingrepp att fungera lite längre. Själv har jag cuttat 2:an som är mest utsatt.

/Ingvar
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top