Katana och GSX 1100-tråden

Fråga.
Vet någon var man kan få tag i dom där skrik-röda.gula.gröna färgerna?
Det enda ställe jag vet dom används nu är för markörer till sjöss.

Jag har surfat runt lite men inte hittat nån återförsäljare.

Hej Matte

Jag hade Harrisen lackad röd och svart några goa år på det vilda 80 talet, färgen var florucerande samma som på Ambulanser den var inte lätt att hitta då måste vara ett helvete idag .. kolla med nån som lackar flyg!

E detta samma Matte som hade en Suzuki GSX750 med 1100 rova åkte med rosa jacka å smörade på varenda brud???

Nisse Hult
 
Jag har ett par beggade 630 kedjor om det kan vara av intresse.
Jag har konverterat till 530.
Vi verkar dessutom bo i samma by så det blir nära också :)

Inget beggat det har jag den skall vara ny och dessutom behöver jag dreven åxå...
Hittade en intressant påstående om 530 vs 630 http://www.z1enterprises.com/reference/chain630to530.aspx
Dessutom mera info på länkarna..

Antar att det nu är dax att konvertera till 530... var hittar man 530 drev som passar en GSX1100-83?

Aha en "granne" bra då kan man utbyta lite erfarenheter utan cyber!

Nisse

Varför inte samma i båda? Just oljor är ett kärt ämne och det finns många trådar om detta. Jag har kört med många olika oljor under alla år med bågarna och kan inte m.h.a. egna erfarenheter säga att den ena eller andra skulle vara bättre eller sämre en någon annan. Eftersom jag är bondgrabb har flera hojar och bilar blivit matade med Lantmännens 10w40 mineralolja, funkade kanon:tummenupp. Huvudsaken att man kör med en en olja som minst uppfyller klassningen som rekommenderas av tillverkaren. Jag vet att många anser att gamla motorer skall ha gamla oljor, med det vete sjutton....

Syntetoljor är ju inget konstigt, man har bara sorterat upp molekylkedjorna lite i den mindre förfinade mineraloljan för att helt enkelt få stabilare egenskaper.

Några trimmare kör också med QuakerState mineral och tycker den är bra, och det är den säkert.

/Ingvar



Näe, bara för att det var den viskositet som fanns. På 20l dunk är den "billig" ~60:-/litern. Min spis var helt tät även med BT 10w40.

/Ingvar

Det är Ok som gör Lantmänensolja!
Men köper du SBK Racing på 20L dunk får du en specialare för våtkoppling... ca 1200:-=60.-/liter för 10w40 beställningsvara ca 1 vecka hos OKQ8!

Rekommenderas varmt!!!

Nisse
 
Last edited:
Antar att det nu är dax att konvertera till 530... var hittar man 530 drev som passar en GSX1100-83?

GSXR-dreven passar rakt av fram o bak, passa dig bara för 750 -88, de har fem bult i bakdrevet.

Ska du ha fetare macka bak så tar jag hem 530 offsetdrev.
En laddning är på väg just nu...
 
Tråkiiiiigt !

I och med mitt välsignade tillstånd med reducerad mobilitet och styltig framfart har jag roat mig med att ta ett foto i garaget.

Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord, men också att varje bild är unik.
Jag vet inte det, eller vad säger du Jozzy ??
Hur många poäng får jag ? :tungan

:jojospelandeuttråkadsmiley


(Hint till er andra: kolla sidan 240)
 

Bifogat

  • Nybild.jpg
    Nybild.jpg
    113.3 KB · Visningar: 107
Last edited:
Hej Matte

Jag hade Harrisen lackad röd och svart några goa år på det vilda 80 talet, färgen var florucerande samma som på Ambulanser den var inte lätt att hitta då måste vara ett helvete idag .. kolla med nån som lackar flyg!

E detta samma Matte som hade en Suzuki GSX750 med 1100 rova åkte med rosa jacka å smörade på varenda brud???

Nisse Hult

Näe.. Nu var jag tvungen att tänka efter.
Gsx-r 750 med R1100snurra har jag haft.
Rosa Jacka.. Näe.. Inte vad jag kan dra mig till minnes.
Mer smörig än nån annan tror jag inte att jag var så det stämmer inte riktigt in heller.

:D
 
I och med mitt välsignade tillstånd med reducerad mobilitet och styltig framfart har jag roat mig med att ta ett foto i garaget.

Det sägs ju att en bild säger mer än tusen ord, men också att varje bild är unik.
Jag vet inte det, eller vad säger du Jozzy ??
Hur många poäng får jag ? :tungan

:jojospelandeuttråkadsmiley


(Hint till er andra: kolla sidan 240)

Hehe! Det där var riktigt roligt!
Ser riktigt bra ut. Går det enligt planerna? Själv så har jag precis fått hem M7 insatsgängor så jag kan fortsätta byggnationen. Har bokat tid för bänkning den 20e så nu gäller det att ligga i..
 
530 offsetdrev

Okej så småningom blir det aktuellt med breda däck på Harrisen. Men fan vet när det blir tid över att modda den - nu är det mest tjat om att fixa hus, tomt å annat ointressant....

Räknade snabbt att 17 fram å 39 bak skulle ge 286 utan övervarv Perfekt för Harrisen, sliter det inte så hårt på motorn när man kryssar till Stan:tummenupp Dessutom 337km/h vid 10000 hehe dax att bygga ny aerodynamisk kåpa!
Tänk om teori och praktik stämmde
Men jag kommer att satsa på 17/42 med 9600rpm gör den 300,8km/h livet leker :D vilka dimentioner tar du hem för 530 kjedjan?

GSXn får 17 fram å 45 bak ger lite lungnare gång ca 3450 ger 100km/h å 250 på 8500 varv, jag har inte byggt motorn och jag har ingen aning om vad det sitter för ventilfjädrar i och det känns som om det fattas lite effekt för att hänga av dagens R maskiner vid rödljusen.

PS siffrorna räknade för en GSX 1100 med standard fälg och rekommenderat bakdäck.

Nisse

Näe.. Nu var jag tvungen att tänka efter.
Gsx-r 750 med R1100snurra har jag haft.
Rosa Jacka.. Näe.. Inte vad jag kan dra mig till minnes.
Mer smörig än nån annan tror jag inte att jag var så det stämmer inte riktigt in heller.

:D

Haha

Då får vi se om någon annan känner sig träffad!
Det var ingen R maskin utan en -81a vit om jag inte misstar mig. Fick även öknamnet Pinky pga antalet brudar som drogs över...

Nisse
 
Last edited:
Haha Då får vi se om någon annan känner sig träffad! Det var ingen R maskin utan en -81a vit om jag inte misstar mig. Fick även öknamnet Pinky pga antalet brudar som drogs över... Nisse[/QUOTE skrev:
Skrattar. Pinky var jag inte kallad det vet jag. Sen att en och annan kan ha dragit över ett gäng brudar som klädd och stylad som du säger är inget som förvånar mig med tanke på hur köttmarknaden såg på donken sveavägen Vid den tiden.:D

En fråga till.
Finns det nån återförsäljare i sverige för simpson hjälmar?
 
Last edited:
Hehe! Det där var riktigt roligt!
Ser riktigt bra ut. Går det enligt planerna? Själv så har jag precis fått hem M7 insatsgängor så jag kan fortsätta byggnationen. Har bokat tid för bänkning den 20e så nu gäller det att ligga i..

Kul att du snart är klar !

Jag har precis skruvat ihop blockhalvorna, resten är mockup...
I samma stund jag såg att du har en likadan lödstation som jag och fasta nycklar på väggtavlan visste jag att jag måste ta bilden :tungan

Det är ett jäkla pillande med varenda detalj då allt är nytt eller nyfixat, allt måste kontrollmätas, balanseras eller shimsas, håller på att viktjustera kolvarna just nu.
 
Vevhusventilation/påfyllnadslock GSX 1100

Ville bara kolla Ert intresse!

Jag har tröttnat på att åka med en 1" slang i påfyllnads hålet.
Jag beställer en svarvad adapter blir en snygg aluminium plugg med slangfäste. Lite mera material i locket eventuellt 6 kantigt grepp eller liknande och ett slangfäste för 3/4" slang betydligt lättare att hitta snygga 3/4" slangar dessutom blir det tätt och den kan dras fast med en slangklämma!

Hojta till om Ni är intresserade så kan jag ta fram någon extra i samma sväng - inget köp tvång... seeing is beliving - bilder kommer!

Finns den redan att köpa?! - tipsa mig!!

Nisse Hult
 
Last edited:
Ville bara kolla Ert intresse!

Jag har tröttnat på att åka med en 1" slang i påfyllnads hålet.
Jag beställer en svarvad adapter blir en snygg aluminium plugg med slangfäste. Lite mera material i locket eventuellt 6 kantigt grepp eller liknande och ett slangfäste för 3/4" slang betydligt lättare att hitta snygga 3/4" slangar dessutom blir det tätt och den kan dras fast med en slangklämma!

Hojta till om Ni är intresserade så kan jag ta fram någon extra i samma sväng - inget köp tvång... seeing is beliving - bilder kommer!

Finns den redan att köpa?! - tipsa mig!!

Nisse Hult

Kan det här va nåt'?

http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Urluftningsplugg&varugrnr=700&webmeny_nr=6

Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen.

(Kolven klapprar i 4:ans cylle, men det kan man väl inte belasta min original urluftning för:D )

/Ingvar
 
Kan det här va nåt'?

http://motospeed.se/artiklar.asp?web_benamn=Urluftningsplugg&varugrnr=700&webmeny_nr=6

Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen.

(Kolven klapprar i 4:ans cylle, men det kan man väl inte belasta min original urluftning för:D )

/Ingvar

Perfekt den tar vi, såg inte så läcker ut men spelar roll...
Harrisen har jag inga problem med (standard ventilation) men GSXn drar lite för mycket olja ryker lite så alla åtgärdet görs innan jag honar om den. Bytte ventiltätningarna nyss mycket bättre men inte 100% ännu...

Nisse
 
Själv kör jag med ordinarie urluftning i toppen och har faktiskt aldrig blivit riktigt klok på varför man behöver någon annan :va . Min är helt tät, drar ingen olja och pyser inte ut någon oljedimma i ventilationsslangen./Ingvar


Så var min mé när jag åkte smallbore:D
 
små kubikare,,

Så var min mé när jag åkte smallbore:D

Just det Ingvar...vi som har STORA MOTORER måste ha massa balla grejor så att allt funkar !! Så det så !!:D :)

Odyssey PC545 = min STORA MOTOR startar !!! Tack för tipset Katana pilot !!:tummenupp

Nu ska jag bara besiktiga !!:mad:
 
Så var min mé när jag åkte smallbore:D
Just det Ingvar...vi som har STORA MOTORER måste ha massa balla grejor så att allt funkar !! Så det så !!:D :)

Odyssey PC545 = min STORA MOTOR startar !!! Tack för tipset Katana pilot !!:tummenupp

Nu ska jag bara besiktiga !!:mad:

Men ni torrbryter ju bara i garagen med era STORA motorer, sparvarna bygger väl bon i ventilationstrummorna (eller vad man nu skall kalla det) :D .

/Ingvar
 
Last edited:
Tjena på er! Angående 530 drivpaket så finns det på http://www.allright.eu/
Sen att de kallar gsx 1100efe får man ha överensende med ;)
Jag bytte just på min hoj nu i vinter. Många mchandlare tar hem i från allright. ( typ www.mcshopen.se och www.bikeport.se) Lycka till. Jag har nu lackat min pärla och blev grymt nöjd. Första gången med en lackspruta, la en pearl-lack utan rinning i klarlacken och utan färgskiftning. Stolt som fan.
Lite finjustering under brukande nu bara.... Ha det gott. Bilder kommer senare.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top