Katana och GSX 1100-tråden

Blev lite fundersam när jag hade 2 olika växellägesrullar.. Den med lagret kommer från en -82 och den med brickan kommer från en -84.. tyckte att det borde vara tvärtom. Jag borde väl kunna använda lagret? känns lite bättre.

Trumman med hackena som lagret / brickan går i har samma reservdelsnummer, så de ska gå. Bara att kolla att de finns plats i "tjockledes" för lagret, för säkerhets skull.
En kvalificerad gissning är att de e ekonomer som rationaliserat bort lagret å inga konstruktörer :D

Hmm, stor uppståndelse...
lugn, jag ska inte köpa nån gynekolog-stol. Skulle hellre äta grus:tungan Faktum är att tiden går alltför långsamt tills allt är "hemma".
Nån som är intresserad av en billig Impreza till dess?

Hmm, stor uppståndelse...
lugn, jag ska inte köpa nån gynekolog-stol. Skulle hellre äta grus:tungan Faktum är att tiden går alltför långsamt tills allt är "hemma".
Nån som är intresserad av en billig Impreza till dess?

:va 265 vilda kaniner?? Eller annan modell då?? Ja saknar en rolig 4-hjulsdriven maskin-...:gnissla

Köpte min GSX-RW1100 -94 i gottröra om ja inte kommer ihåg fel ...

RPMlover
En fundering bara, ser att du e Lindesbergare :confused:

Känner du igen denna maskin :va

Bifogat

• obl_s_17.jpg
    obl_s_17.jpg
    53 KB · Visningar: 118
Last edited:
En stump DID ZVM2 530 kedja

Hej,
någon som har 5 (ev 3) länkar DID ZVM2 530 kedja liggandes och till salu? Meddela i så fall mig:tummenupp.

/Ingvar

RPMlover
En fundering bara, ser att du e Lindesbergare :confused:

Känner du igen denna maskin :va

Jorå min gamla betta känner jag igen :) såg ut så här innan jag köpte mig en katana och skiftade lite delar imellan som sen slutade så här.
Det var tider (dyra sådana..*s*..)

Bifogat

• 43361.JPG
    43361.JPG
    158 KB · Visningar: 138
  • katana4.jpg
    katana4.jpg
    183.9 KB · Visningar: 145
  • Katana.jpg
    Katana.jpg
    38.4 KB · Visningar: 130
Jorå min gamla betta känner jag igen :) såg ut så här innan jag köpte mig en katana och skiftade lite delar imellan som sen slutade så här.

:tummenupp Där ser man... å om ja inte minns fel hade du en polare med en liknade maskin. Ja såg dom oppstälda på en "vårmönstring" för mååååånga år sedan :) :) Helt rätt stuk :tummenupp
Visst var de nog dyrt, men men va gör man inte för å ha kul ... :)

Ja själv bara inväntar rätt objekt ska finnas till salu så ja kan fixa till nå liknande skoj :)

Så kan ja ju kasta ut en allmän fråga till NÅGON som vet å har erfarenhet av vilka bigblock-cylindrar, vilka kubik, å vilken komp. som e ev. körbar på gatan å brumma lite längre sträckor???
De va ett tag sedan ja höll på, så frågan e om tekniken ramlat framåt typ?:D
Äldre visdom gjorde gällande att 84-87 cylinder omfodrad å borrad till 1327 å ca 11,5:1 kolvar fungerar på gathoj för längre resor. Men risk att vrida av generatortappen finns.
:yoparty

Den bruna katanan som står i bakgrunden! Är den ifrån Malmberget tro?

Trumman med hackena som lagret / brickan går i har samma reservdelsnummer, så de ska gå. Bara att kolla att de finns plats i "tjockledes" för lagret, för säkerhets skull.
En kvalificerad gissning är att de e ekonomer som rationaliserat bort lagret å inga konstruktörer :D

Tjockledes är det inga problem. Får se vilken som beter sig bäst med en ev. kraftigare fjäder monterad.

Tack så mycket! Oerhört snygg hoj men lite mycket dragracing-stuk för min del.
Jag jagar vidare.

Tack än en gång

TheHenrik

Håller med föregående talare :tummenupp

Ja vill ha en pro-street-gatmaskin...:tummenupp ska fan få dit ett ormbo-sidewinder+ mycke kubik. Om de inte hittas nått äldre mrTurbo, RC-engineering, Blake turbo-kit :D

Åsså en fråga till dig för en undrande. Vet du om din P & M har "bott" utanför Malmköping/Södermanland nångång före millenieskiftet? Om så e fallet har den delat garage med min CBX-maräng :va

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph