Katana och GSX 1100-tråden

Katanapilot skrev:
2385185 Sålde en tank till Sjöbo i helgen som jag haft ståendes i många år:confused:

Nedrans... Du har ingen plast kvar? Går ju förvisso att laga det mesta men just toppkåpan är just nu ett litet pussel.

Alla tips om delar mottages tacksamt.

Någon som vet hurvida 750 modellen är identisk med 1100:an? Ser ju ut att vara så på bild. Tänkte ju att en sådan kan vara billigare att komma över som hel hoj. Om inte annat overseas!

/Uffe
 
RPM lover skrev:
2385703 S-racing hade toppkåpa när jag höll på med min Katana

Va Va Va Va!!! Låter ju nästan för bra för att vara sant. Ska genast kollas. Hade en länk en gång till ngn sida där man kunde beställa avgjutna ej original s.a.s kan det varit sådana?

/Uffe
 
Katana org skrev:
2385812 Va Va Va Va!!! Låter ju nästan för bra för att vara sant. Ska genast kollas. Hade en länk en gång till ngn sida där man kunde beställa avgjutna ej original s.a.s kan det varit sådana?

/Uffe

Stämmer det var inte orginal kåpor.
 
Katana org skrev:
2376672
Gäller ram

Suzukis reservdelsnummer för Katana -82 ram är för :
Sverige & Finland - 41100-49340-13L
Norge & Schweiz - 41100-49330-13L
Tyskland, Holland, Danmark - 41100-49320-13L
Nästan hela övriga värden - 41100-49300-13L

Suzukis reservdelsnummer för Katana -83 ram är för :
Sverige & Finland - 41100-49343-13L
Nästan hela övriga värden - 41100-49303-13L

Tänk på att ramen till 83:an inte är helt lika. Tex så skiljer några motorfästen och ev även fotpinnarnas fästen. Det är inga större problem att fixa iaf.
Ramnumret för övriga värden borde fungera i tex USA & England.
Lycka till med ramjakten.
 
katana83 skrev:
2386397 Suzukis reservdelsnummer för Katana -82 ram är för :
Sverige & Finland - 41100-49340-13L
Norge & Schweiz - 41100-49330-13L
Tyskland, Holland, Danmark - 41100-49320-13L
Nästan hela övriga värden - 41100-49300-13L

Suzukis reservdelsnummer för Katana -83 ram är för :
Sverige & Finland - 41100-49343-13L
Nästan hela övriga värden - 41100-49303-13L

Tänk på att ramen till 83:an inte är helt lika. Tex så skiljer några motorfästen och ev även fotpinnarnas fästen. Det är inga större problem att fixa iaf.
Ramnumret för övriga värden borde fungera i tex USA & England.
Lycka till med ramjakten.



Tusen tack!
Fick man lära sig något nytt igen! Kunde väl aldrig tro att det skillde på ramarna mellan årsmodellerna? Innebär mao att 83:ans motor är en crossover mot EF:en då? O fotpinnarna trodde man ju var den enda skillnaden, inte fästena.. Men men det är tur att det finns killar med koll:tummenupp
/Uffe
 
Katana org skrev:
2385677 Nedrans... Du har ingen plast kvar? Går ju förvisso att laga det mesta men just toppkåpan är just nu ett litet pussel.

Alla tips om delar mottages tacksamt.

Någon som vet hurvida 750 modellen är identisk med 1100:an? Ser ju ut att vara så på bild. Tänkte ju att en sådan kan vara billigare att komma över som hel hoj. Om inte annat overseas!

/Uffe

750:s Undre motorfästen sitter längre bak i ramen än vad dom sitter på 1100

Mellan 82:an och 83:an är dom främre motorfästena i ramen och dom trekantiga järnbitarna som är ändrade. Inte motorn

Även bakre fotpinnsfästena är annorlunda och "plåtboxarnan" som svingen är fästa/lagrade i
 
Last edited:
Katana org skrev:
2385677 Nedrans... Du har ingen plast kvar? Går ju förvisso att laga det mesta men just toppkåpan är just nu ett litet pussel.

Alla tips om delar mottages tacksamt.

Någon som vet hurvida 750 modellen är identisk med 1100:an? Ser ju ut att vara så på bild. Tänkte ju att en sådan kan vara billigare att komma över som hel hoj. Om inte annat overseas!

/Uffe

Sorry.både tank och toppkåpa hämtades av en "yngling":) från Sjöbo.
 
Katanapilot skrev:
2387576 Sorry.både tank och toppkåpa hämtades av en "yngling":) från Sjöbo.
:hej :rodnar :klappar Du kan verkligen få en att känna sig som ung på nytt. Det var många år sen man fick höra yngling.:lol
 
GSRecycle skrev:
2387600 Men är ramen verkligen så skadad att den inte går att rikta?
Har du någon bild på den kraschade hojen

Jodå med mina på området lekmannaögon sett så går det nog.
Har hört med en kille i Kungsör som verkar seriös och kan sin sak. MCProffsen här i stan, som lär vara duktiga, hade lite avig inställning då jag pratade med dom idag. Kan ju bero på mig också:D Ok bjussar på en bild av mitt slaktande. Håll till godo och ta fram näsduken. Vaggan ser ut o ha klarat sig som sagt framhjulet står några grader höger i förhållande till styrhuvudet, är nog inte ramen då den delen ser intakt ut utan snarare gaffeln. Syns inte med blotta ögat men går kanske att justera?

/Uffe
 

Bifogat

  • Krockad Kat 003.jpg
    Krockad Kat 003.jpg
    61.2 KB · Visningar: 161
  • Krockad Kat 007.jpg
    Krockad Kat 007.jpg
    68.6 KB · Visningar: 188
Katana org skrev:
2388370 Jodå med mina på området lekmannaögon sett så går det nog.
Har hört med en kille i Kungsör som verkar seriös och kan sin sak. MCProffsen här i stan, som lär vara duktiga, hade lite avig inställning då jag pratade med dom idag. Kan ju bero på mig också:D Ok bjussar på en bild av mitt slaktande. Håll till godo och ta fram näsduken. Vaggan ser ut o ha klarat sig som sagt framhjulet står några grader höger i förhållande till styrhuvudet, är nog inte ramen då den delen ser intakt ut utan snarare gaffeln. Syns inte med blotta ögat men går kanske att justera?

/Uffe

Jopp man kan inget annat än lida med dig när man ser bilderna, men det var skönt att du klarade dig så bra..
 
Katana org skrev:
2388370 Jodå med mina på området lekmannaögon sett så går det nog.
Har hört med en kille i Kungsör som verkar seriös och kan sin sak. MCProffsen här i stan, som lär vara duktiga, hade lite avig inställning då jag pratade med dom idag. Kan ju bero på mig också:D Ok bjussar på en bild av mitt slaktande. Håll till godo och ta fram näsduken. Vaggan ser ut o ha klarat sig som sagt framhjulet står några grader höger i förhållande till styrhuvudet, är nog inte ramen då den delen ser intakt ut utan snarare gaffeln. Syns inte med blotta ögat men går kanske att justera?

/Uffe

Bakramen verkar "bara" böjd efter övre stödämarfäste.
Lite svårt att se på bilderna hur skada ramen är men jag hade nog gjort ett
försök att rikta den (finns ju inget att förlora)
Kolla om det går att vrida rätta framhjulet genom att lossa skruvaran i gaffelkronorna. Kolla även rakheten på de inre gaffelbenen med en stållinjal .

Är gaffelen kass så har jag en liggande
 
GSRecycle skrev:
2389408 Bakramen verkar "bara" böjd efter övre stödämarfäste.
Lite svårt att se på bilderna hur skada ramen är men jag hade nog gjort ett
försök att rikta den (finns ju inget att förlora)
Kolla om det går att vrida rätta framhjulet genom att lossa skruvaran i gaffelkronorna. Kolla även rakheten på de inre gaffelbenen med en stållinjal .

Är gaffelen kass så har jag en liggande


Tack för tipsen:tummenupp Har hört det där med "vrida rätt" har tänkt prova det. Om jag fattat det rätt så är det som att vrida styret rätt på en trampcykel. Med skillnaden att man som du säger lossar "öglorna" i styrkronorna som håller gaffelbenen. Ska se om jag hittar min gamla vinkelhake i boden för att kolla rakheten. Vad det gäller ramen så är det som du säger böjningen efter stötdämparfästena. Men förskjutningen är ända innefrån bakramens infästning i vaggan. Svårt att förklara kanske men bakramens rör har alltså tryckts åt sidan innifrån fästpunkten i vaggan men rören ser raka ut fram till stötdämparfästen, därefter så finns en aning böj också. Men som sagt vid ett enkelt spårtest så går hjulen i varandra med reservation för att man nu får hålla styret några grader höger för att få framhjulet rakt. Och alla svetsar, rör och bultförband till motorn i vaggan ser intakta ut. Har du inte jättebrottom att bli av med gaffeln så är jag ju tacksam om jag hinner kolla min innan du gör dig av den.

mvh/Uffe
 
Nybliven ägare.

Nyinköpt och nybliven Katana..att det kunde vara så skoj att ruppa gatorna med en best trodde jag inte.Sjukt kul att känna draget.:tummenupp
 

Bifogat

  • katana sida liten.jpg
    katana sida liten.jpg
    135.3 KB · Visningar: 156
Last edited:
1100:
F = 2-7 ohm
1/2 = 25-40 ohm
E = 90-110 ohm


1150 enligt följande

Testa mätaren:
7ohm = F (kortslutning fungerar också)
50ohm = E

Testa givaren:
Flottören i full-position ska ge 5-10ohm
Flottören i 1/2-position ska ge 30-35ohm
Flottören i tom-position ska ge 40-60ohm
 
Last edited:
Biker66 skrev:
2394886 1150 enligt följande

Testa mätaren:
7ohm = F (kortslutning fungerar också)
50ohm = E

Testa givaren:
Flottören i full-position ska ge 5-10ohm
Flottören i 1/2-position ska ge 30-35ohm
Flottören i tom-position ska ge 40-60ohm

Kanon, tack för ett snabbt svar:tummenupp
 
Mares skrev:
2394824 Har någon koll på om tankmätaren jobbar mellan 0-100 ohm på en gsx1100 -80?

Tabell från Haynes, kör ju Katana och har mao ingen egen erfarenhet av dylik facilitet:D

modell/ Full/ Half/ Empty.

T,ET,EX/ 1-5 Ohm/ 25-40/ 100-120.

LT/ 7/ 32,5/ 95.

EZ/ 2-7/ 25-40/ 90-110 Ohm


mvh/Uffe

Jaha så var ju Biker tillbaka från semester så nu blir det svårt o hänga med....:D
 
Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top