Katana-bilder

KatanaKurre skrev:
2096345 Ang. avgasljudet! Till V&H Megafon kan man ta botten från en colaburk
(går även bra med en ölburk :tummenupp ) som man gör några hål i botten (ca 3mm hål) Burkbotten passar perfekt i framändan på insatsen. Men gasa inte i onödan när du far till SBP. Då bränner man bort "colabotten"

En annan variant är att ta en ljuddämpare från ett trasigt orginalsystem, kapade helt enkelt bort en av dämparna, plockade ur insatsen ur megafonen. Sen så var det bara att sparka in dämpen och borra in en plåtskruv! Såg inte klokt ut men tyst blev det! :D
 
Last edited:
Katanamicke skrev:
2111780 Det stämmer nog bra det, köpte den av johan förra året då han "tröttnat" lite....har du några bra eller dåliga "erfarenheter av denna hoj....?`Gick igen besikningen nu i helgen föresten och var inga större problem, dom tittade knappt på dom saker jag var lite orolig för...
Micke

Hej, nej inget speciellt, jag har åkt med "din" dyna ett par månader innan min blev färdig, så den är inskiten :gnissla ..., har även fixat bakfälg bromsar m.m. åt den. Lacken är mkt välgjord kommer jag ihåg.

Kat-Man
 
Nu är hojen så gott som klar! fattas kedja och lite el som måste göras, ett par distanser till framhjulet måste ordnas också.
 

Bifogat

  • min3.JPG
    min3.JPG
    87.6 KB · Visningar: 299
  • mindre1.JPG
    mindre1.JPG
    126.1 KB · Visningar: 224
Last edited:
Majkel skrev:
2145058 Nu är hojen så gott som klar! fattas kedja och lite el som måste göras, ett par distanser till framhjulet måste ordnas också.

Det är såhär en Katana ska se ut :tummenupp

Du får berätta hur det är att köra med sidewinder, har du frigång till framhjulet osv?
 
GSRecycle skrev:
2145175 Det är såhär en Katana ska se ut :tummenupp

Du får berätta hur det är att köra med sidewinder, har du frigång till framhjulet osv?

Tackar! Har inte kört något ännu, men jag har förstått att jag måste göra nått åt systemet. Om jag kapar rören vid utblåsen ett par cm borde det gå bra.
 
Majkel skrev:
2145246 Tackar! Har inte kört något ännu, men jag har förstått att jag måste göra nått åt systemet. Om jag kapar rören vid utblåsen ett par cm borde det gå bra.

Jag bytte till 60 profils däck,det räckte för mig.
 

Bifogat

  • Kopia av PICT3760.JPG
    Kopia av PICT3760.JPG
    130.3 KB · Visningar: 268
Katanapilot skrev:
2145650 Jag bytte till 60 profils däck,det räckte för mig.
Haha, det gjorde jag också, kul skillnad i styrresponsen :)
Det enda kluriga var att flytta ner skärmen så den passar den lägre profilen...
 
Fan va katana hojarna e feta...
blir riktigt sugen på att skaffa mej en o bygga lite på...lite caferäser e ju inte fel :hihi
 
Katanapilot skrev:
2145650 Jag bytte till 60 profils däck,det räckte för mig.

Jo jag har hört att det ska funka, men nu sitter det splitternya däck på så jag måste köra upp dom först.
 
Katanapilot skrev:
2145650 Jag bytte till 60 profils däck,det räckte för mig.


Riktigt snygg hoj... blir lite små avis.. :Bugar
 
Bidrar med No 006.....
Kanske nån som gasat runt på just denna....?
 

Bifogat

  • Resize of Resize of IMG_0927.JPG
    Resize of Resize of IMG_0927.JPG
    120.3 KB · Visningar: 257
Snygg, kan inte låta bli att konstatera att de är grymt snygga i originalskick, kopia av min 122:a.

En fråga bara, varför skiljer sig luftburkens åt? Din har räfflade yttersidor och min har släta, jag har bara sett räfflade på de modellerna som har 1000cc motorer ? Detaljer detaljer.....

Katana-Mannen


thomsson skrev:
2447349 Bidrar med No 006.....
Kanske nån som gasat runt på just denna....?
 
thomsson skrev:
2447349 Bidrar med No 006.....
Kanske nån som gasat runt på just denna....?
Bra att någon lyfter fram tråden lite. Om cykeln kan man bara säga. :kär :Bugar
 
Katana-mannen skrev:
2447906 Snygg, kan inte låta bli att konstatera att de är grymt snygga i originalskick, kopia av min 122:a.

En fråga bara, varför skiljer sig luftburkens åt? Din har räfflade yttersidor och min har släta, jag har bara sett räfflade på de modellerna som har 1000cc motorer ? Detaljer detaljer.....

Katana-Mannen

Motorn är utbytt.
Enl säkra källor........en gammal handskriven lapp,:D
så ska det nu vara 1100 med 1168 kit och svetsad vev från Samuraj motor.

Jag är tvungen att backa några ägare för att få riktiga svar.
Det tar jag senare.

Finns det möjlighet via motornummer att få reda på mer...?
 
Katana-mannen skrev:
2447906 En fråga bara, varför skiljer sig luftburkens åt? Din har räfflade yttersidor och min har släta, jag har bara sett räfflade på de modellerna som har 1000cc motorer ? Detaljer detaljer.....

Katana-Mannen

Om mitt minne är med mig så har 83:ans luftburk släta sidor medans 82:ans luftburk har räfflade sidor MEN det ska sitta släta täckplåtar på den. Vilka alltså saknas på denna NO.006.
 
Katana-mannen skrev:
2447906 Snygg, kan inte låta bli att konstatera att de är grymt snygga i originalskick, kopia av min 122:a.

En fråga bara, varför skiljer sig luftburkens åt? Din har räfflade yttersidor och min har släta, jag har bara sett räfflade på de modellerna som har 1000cc motorer ? Detaljer detaljer.....

Katana-Mannen

Du har väl dina svarta täckplåtar kvar på din luftburk! Tar man bort dom så är det "räfflat" i plastburken.
 
Bidrar med min lille kissekatt som e go:)
 

Bifogat

  • katana sida liten.jpg
    katana sida liten.jpg
    135.3 KB · Visningar: 225
sweden123 skrev:
2450185 Bidrar med min lille kissekatt som e go:)
Den där har man ju sett nåra gånger förut,den är läcker!
Kul att du köpte en katt du med :)
Då kan du ju sälja ES:n till mig för en rimlig summa tycker jag :nicka
 
Majkel skrev:
2451298 Den där har man ju sett nåra gånger förut,den är läcker!
Kul att du köpte en katt du med :)
Då kan du ju sälja ES:n till mig för en rimlig summa tycker jag :nicka
För att vara ärlig..novej !!! den säljer jag aldrig..för den ska sara åka runt på..så e det bara:)
Hur går det med din kissekatt då funkar den nu..
 
thomsson skrev:
2447349 Bidrar med No 006.....
Kanske nån som gasat runt på just denna....?

Bidrar med no: 124 innan motorn uppgraderades och chassiet fick sig en omgång! Håller med föregående att den är så stans väldesignad. Man hajar till varje gång man ser ett just originalex. Iaf då dubbelrören är borta, dom mesar till den en aning, annars är den näst intill fulländad. Synd att man inte kan säga det samma om väghållningen.:D

/Uffe
 

Bifogat

  • Katana-05 006 (Small).jpg
    Katana-05 006 (Small).jpg
    77.4 KB · Visningar: 141
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top