Katana 1168 problem

Lät som den gick bara på 3 cyl....fattar inte vad felet är nu när kompet är bra (verkar till o med bäst på 4:an) då borde väl resten neråt motorn vara så pass ok att den skulle gå på alla.....? :huvet börjar tro att det kan va nått med förgasare eller tändspole igen.....men vet i f-n hur jag ska fortsätta..? Kollade ju förgasarna och ändrade lite som inte verkade bra (kanske inte skulle ändrat) har 127,5 & 20 munstycken har ändrat nålarna till mittläget stog på 2:a uppifrån innan, flottörnivån till 17mm stod på mer innan dock lite olika på förgasarna & synkning "med ögat"... och kollat att det såg rent & bra ut. Blandskruvarna ca 1varv ut...tips & råd igen tack.....blir lite sur på detta när man tror man hittat felet, men icke......
 
Katanamicke skrev:
Lät som den gick bara på 3 cyl....fattar inte vad felet är nu när kompet är bra (verkar till o med bäst på 4:an) då borde väl resten neråt motorn vara så pass ok att den skulle gå på alla.....? :huvet börjar tro att det kan va nått med förgasare eller tändspole igen.....men vet i f-n hur jag ska fortsätta..? Kollade ju förgasarna och ändrade lite som inte verkade bra (kanske inte skulle ändrat) har 127,5 & 20 munstycken har ändrat nålarna till mittläget stog på 2:a uppifrån innan, flottörnivån till 17mm stod på mer innan dock lite olika på förgasarna & synkning "med ögat"... och kollat att det såg rent & bra ut. Blandskruvarna ca 1varv ut...tips & råd igen tack.....blir lite sur på detta när man tror man hittat felet, men icke......

Noterar i förbigående ett utdrag ur min tidigare kommentar: "Kolla iaf FÖRST: Ventilspel, så du inte börjar tok-riva innan du iaf vet att du inte har 0-spel på nån ventil." Slut citat.
Ok, bra, men nu går de dåligt iaf... så en fråga till dig: Blir den varm på rörer på den cylinder som går illa? (D.v.s tänder den NÅT öht, och blir åtminstone hetare än ljummen?)
Är det så, kan du slå dig i backen på att nåt är knas me lågfartsdelen i förgasaren, alternativt osynkad så den är stängd när de andra tre är öppna.

Svårt att lokalisera, men skönt att få till!
Lycka till nu!!
 
Dr.Bike skrev:
Noterar i förbigående ett utdrag ur min tidigare kommentar: "Kolla iaf FÖRST: Ventilspel, så du inte börjar tok-riva innan du iaf vet att du inte har 0-spel på nån ventil." Slut citat.
Ok, bra, men nu går de dåligt iaf... så en fråga till dig: Blir den varm på rörer på den cylinder som går illa? (D.v.s tänder den NÅT öht, och blir åtminstone hetare än ljummen?)
Är det så, kan du slå dig i backen på att nåt är knas me lågfartsdelen i förgasaren, alternativt osynkad så den är stängd när de andra tre är öppna.

Svårt att lokalisera, men skönt att få till!
Lycka till nu!!
Har legat "lågt" med hojmek ett tag men är väl snart dags igen.....blir hemligare & hemligare igår när jag testa så verka den bara gå på 2 burkar inte mycke till värme alls på 3 & 4.....?? får nog ta ett "varv" igen från början på hojen för nu vet jag inte va som ä rätt o fel snart....kan det bli så fel av förgasare inställningen?? synka ju bara med "ögat" men kan det bli så illa av det??? eller att jag ändrade nålarna från 2:atill mitten?? lurar på tändspolarna också men tror inte riktigt på det, har kollat gnistan och den verkar bra...
 
Har äntligen fått fart på maskinen igen..... :D förgasarna som är boven i dramat, gillade visst inte min "omställning" av flottörnivån.....tog en provtur och tyckte den gick mycket bättre först...men den dog faktiskt för mig "igen" sen och var svårstartad igen .......som jag fattar så går den snålt på låga lägen när den blir varm....?Så nu tar jag tacksamt emot tips på inställning av förgasarna (rs 36:or) som jag skrev tidigare så har jag 127,5 & 20 munstycken ställde nu om flottörnivån till kanske 18-19mm som ju egentligen är för högt....vad kan detta betyda? 1168, g3 kammar, portad topp & rs36 sitter på...Känns bra i alla fall att det inte var värre saker på gång......ta i trä) :)
 
Hej igen....skruvade lite med hojen idag för första gången på ett par veckor, och kollade förgasarna ytterligare en gång & ändrade flottörnivån till 17mm igen (som det väl ska vara?) men av nån anledning så vill "han" bara gå på 2 eller 3 burkar då.....hur kan detta komma sig...?? kan det ha med synkningen att göra? i övrigt har jag inte ändrat mer än.....nålarna i mitten, munstycken 127,5 & 20, blandskruvarna ca:1/2 varv ut.......den gick ju faktiskt bra när flottörnivån stod högre först men när den blev varm så dog den & svara inte på gas & svårstartad......expertråd tack, är sugen på lite mer åka en osäkra provturer.. :)
 
Katanamicke skrev:
Hej igen....skruvade lite med hojen idag för första gången på ett par veckor, och kollade förgasarna ytterligare en gång & ändrade flottörnivån till 17mm igen (som det väl ska vara?) men av nån anledning så vill "han" bara gå på 2 eller 3 burkar då.....hur kan detta komma sig...?? kan det ha med synkningen att göra? i övrigt har jag inte ändrat mer än.....nålarna i mitten, munstycken 127,5 & 20, blandskruvarna ca:1/2 varv ut.......den gick ju faktiskt bra när flottörnivån stod högre först men när den blev varm så dog den & svara inte på gas & svårstartad......expertråd tack, är sugen på lite mer åka en osäkra provturer.. :)

Byt tändstift!!!!!!!!!!!!!!
Har Du hållt på att mala på startmotorn och tjurat i allmänhet,så har Du med all säkerhet ödelagt stiften.
I med nya och testa igen.
 
Tror inte det hjälper, ställer jag om flottörnivån igen så tror jag den hoppar igång igen men förmodligen händer väl ovanstående igen när hojen blir varm skulle jag tro....?
 
Förgasarproblem

Katanamicke skrev:
Tror inte det hjälper, ställer jag om flottörnivån igen så tror jag den hoppar igång igen men förmodligen händer väl ovanstående igen när hojen blir varm skulle jag tro....?
Hej
Om du tar bort flotörena försiktigt och sen skruvar bort nålventilerna brukar det sitta ett filter under dom som en liten hatt dom brukar slemma igen
Prova det !
Lycka till.
 
Katanamicke skrev:
Hej igen....skruvade lite med hojen idag för första gången på ett par veckor, och kollade förgasarna ytterligare en gång & ändrade flottörnivån till 17mm igen (som det väl ska vara?) men av nån anledning så vill "han" bara gå på 2 eller 3 burkar då.....hur kan detta komma sig...?? kan det ha med synkningen att göra? i övrigt har jag inte ändrat mer än.....nålarna i mitten, munstycken 127,5 & 20, blandskruvarna ca:1/2 varv ut.......den gick ju faktiskt bra när flottörnivån stod högre först men när den blev varm så dog den & svara inte på gas & svårstartad......expertråd tack, är sugen på lite mer åka en osäkra provturer.. :)
Hej Igen
Ett litet Ps Du har väl provat att sätta kranen på Pre istället för on
Vakum kranar har krånglat förr
:kocko
 
Jo tack! vakumhelvetesjävlakranar kan man ju bli tokig på! Min 750e har spökat med kranen i all oändlighet, trots nytt membran. Sätter också (nästan!) en slant på silarna i nålventilerna! :tummenupp
 
Hojen går nu igen....har ändrat flottörnivån igen....3:an & 4:an vill inte gå med 17mm i nivå dom står på ca:19 nu....behöver nog ev bestycka om dom lite annars verkar det ok nu och tack för tipsen har kollat "näten" under= rent och fint & har en pingelkran så det är max eller inget där... ingen som har ett "sidewinder" system till denna maskin föresten??, tar i vid högersväng "direkt"....? Nån som har tips om varför den inte vill gå med 17mm flottörnivå så skicka gärna tips...
 
hehe... kul att hitte lite trådar om hojen man köpt.. :-)

Joodå den gick lite visset och halvdant, jag plockade isär förgasarna, ändrade nålarna till mittläget, satte i de 127.5 munstyckena som var de ända förgasardelarna som följde med köpet (125 innan), synkade dem, justerade flottörerna, samt åkte och beställde acc- pump delarna som var bortplockade ur förgasarna. Ändå gick den lite visset, fettade på stiften. Då kollade jag spolarna, de va ok. Sedan mätte jag kablaget till CDI boxen vilken var glapp och dålig, bytte, ja nu fungerar den! :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top