Kataloniens GP

PacMan skrev:
Tobias Nyström var det va? Ja, han var riktigt bra som kommentator faktiskt så honom hör jag gärna mer av. :tummenupp
Jo, Tobias var bra, och kommer visst att kommentera några gånger till under året då Kent gör annat.

"Nu åker Rossi motorcykel som ingen annan och va fan ska Sete hitta på" :hihi

Rossi var ju snäll och lät Sete leda ett bra tag på sitt hemma GP i alla fall. :rofl

Min boxer har lagt av så jag satt och kolla på live-timing på motogp.com. Hyffsat bra race va´?!!

MVH Martin

valmers skrev:
Jag säger bara in med Kent Andersson.

Japp, det var sjukt roligt!

"Egentligen är inte detta spännande alls med fyra man i bredd, jag kommer ihåg på Finlands GP 1947 när vi åkte på en nyplogad sandåker med regndäck, vi var MINST sju man i bredd i alla inbromsningar, dessutom hade vi högre toppfart på rakan".

Chris Ash skrev:
Japp, det var sjukt roligt!

"Egentligen är inte detta spännande alls med fyra man i bredd, jag kommer ihåg på Finlands GP 1947 när vi åkte på en nyplogad sandåker med regndäck, vi var MINST sju man i bredd i alla inbromsningar, dessutom hade vi högre toppfart på rakan".
"Vad skiljer en 125:a av idag mot de du åkte på 1973, Kent?"
"Tja, det är inte mycket, faktiskt. 5-10 hästar mer, bara. Kanske lite bättre chassi och bromsar, men annars är det inte mycket."

Ja, vad säger man? Gång på gång hoppas jag att Sete ska ha lite extra att ge de sista varven för att göra det hela lite mer spännande, men tydligen har han inte det. Kul i alla fall att Rossi alltid verkar bli lika glad för segern.

Satt som limmad och väntade på att Rossi skulle lägga in stöten. När han väl gjorde det så gick det så enkelt. Han är kung :tummenupp

Motogp's Shumacher!

Jaja, då var helgens höjdpunkt över.
Tragiskt att sete skyller på däcken.
Rossi slog ju trots allt varvrekord på de sista varven.

H4 skrev:
Satt som limmad och väntade på att Rossi skulle lägga in stöten. När han väl gjorde det så gick det så enkelt. Han är kung :tummenupp

Motogp's Shumacher!

Lite tråkigt bara. Början av racet var jävligt tajt men sen blev det som det brukar bli. Hoppades nästan på att Rossi skulle krascha eller göra nåt grovt misstag så det skulle bli lite mer spännande.

Scott Sexpump skrev:

Hur gick det?? van Rossi?? eller Nej, säg inget..Nu loggar jag ut igen...

P.s..sorry, sitter på jobbet o håller tummarna... :rolleyes:

Haha, jag gillade att Sete lade sin hjälm, vattenflaska samt pokal på Rossis podie! Han kanske tyckte han förtjänade vinsten :tungan

Scott Sexpump skrev:

Sete har väl svårt att acceptera att ROSSI gör som han vill när han vill :rofl

Rossi...hmmm..trodde han skulle fått nöja sig med en 2:a plats idag (innan racet) men ja, denne man!

Sen när Sete kommer up på Podiet. Så ställer han hjälmen på Rossi's plats (brevid) , va f*n gör han? Bucklan likaså! :kocko
Vattenflasken han drack ur fotade han iväg så den studsade.

Sen på presskonferansen signalerar han att han vill få prata först men blir besviken o skakar på huvet när reportern ignorerar han.
O till mage på allt så säger killen att han fått problem med däcket vilket va förödande för vänsterkurvorna + att det gick minst 2-3 tiondelar långsammare per varv & mao därför Rossi kom om o vann.

Ser man på varvtiderna så körde han precis lika fort i slutet som hans bästa tider under hela racet.

Han kan inte bara förstå att han inte har vad som krävs för o slå Rossi! :hihi

Nicko@K.A.P skrev:
Han kan inte bara förstå att han inte har vad som krävs för o slå Rossi! :hihi

Jag tror iofs inte att många idrottsstjärnor skulle erkänna nåt sånt för sig själva. För övrigt tyckte jag att Sete skötte sig bra idag.

Jokela skrev:
Haha, jag gillade att Sete lade sin hjälm, vattenflaska samt pokal på Rossis podie! Han kanske tyckte han förtjänade vinsten :tungan
Han markerar revir kanske :rolleyes: . Det har varit lite kul att studera Sete efter rejsen i år. Det är inte så lite sårad sydeuropeisk stolthet där.

Och min Daniel gjorde ett lika iskallt race igen som han brukar. Naturligtvis kommer han att vara efter Rossi när han börjar i MotoGP, eftersom Rossi har mer erfarenhet, men om man räknar bort Rossi är jag övertygad om att lill-Peddo kommer att vara överlägsen även i MotoGP-klassen. Han kör så grymt kontrollerat och strategiskt. :Bugar

Kallio på pallen igen. De andra som är med i toppen är inte lika jämna som honom. Han kommer att vinna mästerskapet på det i slutändan. (<----- Mitt experttips.)

Back