Kastrera katten

Kastrera missen så slipper du att han försöker rymma så fort tillfälle ges + han blir lugnare. Innekatter har stor risk att bli feta iaf pga att de inte rör sig så mycket. Håll koll på vikten och köp lightfoder.

Vad är det för ras? Går han att avla på, vill du avla på honom? Om inte, kastrera. Du kan inte låta katten "få sig ett nyp" bara för att liksom. Det fungerar inte på det viset i djurens värld, de parar sig för att sprida sin avkomma och de gör det när det är den tiden på året.
Så jag säger kastrera om du inte ska ha en massa söta kattungar.

Det är en utav de vanligaste kattraserna, halv norsk skogskatt.. Får kolla upp det här med lightkäk framöver när det blir aktuellt. Visste inte att det fanns sånt till katter:näsblod

Själv kör jag "Nutro senior Indoor" som är anpassat för äldre katter (min är snart 8 år) som är innekatter och därmed inte har samma energibehov som en utekatt. Det är 3% fett i det jämfört med 7% i samma fast för utekatter har jag för mig.
Men antagligen blir du blåst ändå då det säkert är samma skit i alla säckarna :D Men du sover gott om natten iaf...

Kastrera rekommenderas varmt.
Hankattskiss och hankattsvrål gör en själv och ens hem både skabbig, illaluktande och döende av sömnbrist.

Kastrera utan att para han med någon innan. Han saknar det inte nu och kommer inte att göra det sedan heller, oavsett om han parat sig eller inte.

Min hankastrat har använts i avel och han är en mindre rastlös katt nu. Även fast han bor med en fertil hona visar han inga tecken på vare sig saknad eller besatthet/frustration att "sätta på henne" när hon löper. Han verkar mest lättad när jag säger att han inte behöver bry sig om henne. Han "står till tjänst" när hon är som jobbigast... för han vet vad han ska göra men har inte riktigt lust. Säger jag till att han ska lägga av gör han det. Vilket inte hade hänt när han var fertil!

Sedan får kastrater lättare att lägga på hullet. Detta förebyggs och "botas" med mindre mängd mat.

*/ ?>
Nyheter
Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

Back