Kasta skit på andra märken!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
F.Y.I
Har varit lungt ett tag men tycker att det börjat lite smått igen.
Dessa totalt meningslösa inlägg kommer i fortsättningen att tas bort direkt.

djävla vertematiskithoj, hur fan kan nån köra nått sånt :mad:

det e väl bra att du tar bort om det blir för mkt såna inlägg.
själv så tycker jag det är underligt att folk verkar ta så illa upp bara för att nån (oftast) skämtar lite om deras hojmärke.

rejser skrev:
djävla vertematiskithoj, hur fan kan nån köra nått sånt :mad:

det e väl bra att du tar bort om det blir för mkt såna inlägg.
själv så tycker jag det är underligt att folk verkar ta så illa upp bara för att nån (oftast) skämtar lite om deras hojmärke.

Inte att jag eller andra troligen tar illa upp utan att det är totalt meningslösa inlägg. Vi är vuxna människor (hoppas jag på) och då hör inte smågnabb och löjliga märkespåhopp till.
Vill någon ha en XR650 och de köper en sådan ska de slippa massa inlägg om att det minsann inte är en motard, den väger för mycket osv osv.
Vi är här för att vi alla älskar mc och då bör vi visa respekt inför andra som även delar vårt intresse.

Skönt... Det är bra faktiskt...

Har hört många som lämnat eller funderar på att lämna sh.com.

En ordentlig vårstädning skulle antagligen vara i sin ordning.

Jag kan kasta skit hur mycket jag vill på Gas Gas, har nämligen ägt 2 st och klagar i alla välmening så inte nån stackare går och köper skitet..

Gas Gas är det sämsta jävla skitmärket som finns och borde inte få säljas.
Pisskvalité rakt igenom, akta er för Gas Gas!!!!

ceasar skrev:
Jag kan kasta skit hur mycket jag vill på Gas Gas, har nämligen ägt 2 st och klagar i alla välmening så inte nån stackare går och köper skitet..

Skillnad att påpeka brister hos ett märke och varna polarna här på sporthoj från att göra ett dåligt köp än att sitta och klanka ner på vad folk köpt för mc.
Är de nöjda med den så är det inte upp till oss att idiotförklara dem.

Bah, tycker inte att det har varit nåt som varit så in i helvete farligt.

Hålla ordning är bra men samtidigt lite farligt att börja göra ingrepp i diskussioner förutom under riktigt extrema fall tycker jag. Det mesta fyller en funktion för någon.
Påhopp på hojar tycker jag är ok tex. Påhopp på personer är inte det där emot.

Tycker jag att Husabergare är ett djävulens påfund som ramlar i bitar så fort jag tittar på dem så vill ja kunna säga det. Detta var ett fiktivt exempel dock för det är som sagt inte min ståndpunkt... :)
Dock finns det hojar som jag skulle kunna uttrycka mig liknande om och då ska man väl kunna göra det också.
Jag tar härmed chansen att säga att Husky 610s är från marken och uppåt totalt skit. Funderar du på att köpa en så ångra dig och har du en så försök hitta nån stackare som kan tänka sig att köpa den snarats. Resten av Huskys hojar är bra eller skitbra dock så detta fantastiska skitbygge är otroligt.

Censurera med extrem försiktighet är mitt tips.

Daniel

Marals76 skrev:
Skillnad att påpeka brister hos ett märke och varna polarna här på sporthoj från att göra ett dåligt köp än att sitta och klanka ner på vad folk köpt för mc.
Är de nöjda med den så är det inte upp till oss att idiotförklara dem.

WORD!

Busaberg skrev:
Du åker väl Husaberg,vad har du att klaga på :va
Nä absolut ingenting, men jag ska byta te CRF nu till sommaren, så jag tänkte se till att jag fick klaga på den när jag får den! :tummenupp

Apropå att snacka skit om hojar. Såg för första gången Husqvarna 510 i verkligheten idag på mässan. Vilken skillnad i finish och detaljarbete jämfört med Husaberg! Nu är det ju det viktigaste på en motard men vad gäller ovan nämnda punkte så måste jag säga att jag håller med SM570RR och andra Hva-fantaster till fullo. Helt skilda hojar i de avseendena.

Ajabaja att säga så för jag har en 2003 - 450SM...

Men å andra sidan så är jag jävligt nöjd med den också,sedan om någon annan har en åsikt att den är skit så får det stå för dom....

Men men jag har ju inte råkat ut för några missöden ännu jag kanske ändrar min åsikt när det börjar haverera grejer....

ceasar skrev:

bah xr inte motard, för tung... för min del ser jag det som att xrn är en perfekt "intepåbanamotard" medans den inte är speciellt bra varken som enduro eller tävlingsmotard. men åker heller 40mil xr än "banmotard".
för min del är det skillnad på motard och motard, men man kan ju lugnt se vad som klassas som motar och inte eller? jag kan iaf.

Coola Ola skrev:
Apropå att snacka skit om hojar. Såg för första gången Husqvarna 510 i verkligheten idag på mässan. Vilken skillnad i finish och detaljarbete jämfört med Husaberg! Nu är det ju det viktigaste på en motard men vad gäller ovan nämnda punkte så måste jag säga att jag håller med SM570RR och andra Hva-fantaster till fullo. Helt skilda hojar i de avseendena.
Kolla på en 570 och jämför med en husaberg så ser du exakt samma sak ;)..

Husqvarna ÄR bättre än både KTM och Husaberg, jag har haft alla tre märkena ;). Därmed inte sagt att KTM och Husaberg är skit, får man säga så då?

Alvarligt talat så tycker jag att lite skit ska man få kasta på varandras märken om man står för det eller det ligger en uns sanning i det hela. Att t.ex satsa på att racea till 100% så kanske en XR är skit till just det även fall VDB skulle köra skiten ur de flesta här på en...

Jag håller med föregående talare lite måste man få schivas men man ska inte behöva bli "idiot förklarad" för att man åker ett visst märke.

Själv åker jag ju touring motard(vilket många påpekar) eftersom jag använder den till och från jobbet så gott som dagligen året runt o då passar 640 bra men om jag skulle åka bana hade jag valt en helt annan maskin och jag är helt övertygad att många som har race motarder skulle bli från åkta av flera här på forumet med mer gat annpassade motarder dock inte av mig :D

Honung skrev:
...och jag är helt övertygad att många som har race motarder skulle bli från åkta av flera här på forumet med mer gat annpassade motarder dock inte av mig :D
Mja, däremot kanske av någon rejsåkare på en gatmotard ;D

BTW är jag avis på din meanstreak, jag skulle vilja ha en banpreppad sån också!

OlleR skrev:
Mja, däremot kanske av någon rejsåkare på en gatmotard ;D

BTW är jag avis på din meanstreak, jag skulle vilja ha en banpreppad sån också!

Ja du har säkert rätt, såg att att du skulle byta till en crf, har provat två stycken jäkla rolig hoj måste jag säga :tummenupp

Honung skrev:
Ja du har säkert rätt, såg att att du skulle byta till en crf, har provat två stycken jäkla rolig hoj måste jag säga :tummenupp
Va mycke trevligare det blir när man är possitiv! Ta det här exemplen med er ut i forumet nu! :P

CRFen känns helt rätt för mig, hoppas jag inte växer ifrån den på ett bra tag! Förövrigt har jag hört av dom som tävlar CRF i enduro/MX att kolvar som spricker osv handlar om dålig service, dvs att man inte byter kolv i tid. Runt 70-80h så sägs det att dom väldigt ofta pajjar...

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back