kast byar?

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Kör varje dag till jobbet och när man kör på motorvägen och kör över broar kommer det ibland som en kast by som gör att jag förflyttar mig i filen. Tycker det hel är lite osäkert och saktar gärna ner lite gran.

Hur gör jag för att inte beröras av detta på bästa sätt? Själv brukar jag lägga mig ner på tanken för att minska vindmotståndet är det rätt väg att gå?
Ni på västkusten borde ju veta för er är det väl en lätt bris!

//Dafe

Jag ökar bara farten så är det bra sen :)

Resonerar som så att ju starkare jag är framåt, desto mindre lyckas vinden flytta mig.

Tycker det funkar också :tungan

Precis som Fabbe säger, möt med gasen lite granna då du råkar ut för detta så balanserar du upp hojen.

Testa att peka ut med ena knät åt det håll vinden kommer ifrån. Det stabiliserar faktiskt.

Körde Vespa över Öresundsbron för några veckor sen. Vad är 250 på båge jämfört med 75 på denna tingest som fartupplevelse? Vadå öka? Tur det fanns 2 filer för de var mina båda!

Gha, blivit utsatt för kastbyar själv och det va inte roligt första gången alltså, trodde jag skulle blåsa av vägen.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard