Kasst ljus 660 smc

Three O'Clock

I´m so far behind, I think I´m first =D
Gick med
28 Jul 2011
Hoj
KTM 690 Smc-R 2013
Tjenare!
Skall snart besikta min hoj och vädjar om hjälp av en kunnig!

Har en 660- 04 och den ger ca 20% ljusstyrka fram och bak jämfört med identisk modell. växlar jättelångsamt mellan hel och halv och kanske t.o.m. så att blinkersen är något snabb i sin takt.
Har kollat lite kabelkontakter och smörjt upp kontakter utan resultat
CDI boxen ser fin ut (ingen smuts eller oxidering)

Vet du vad det kan vara:va?

Tacksam för hjälp

Bytt batteri?
Mätt laddspänning?

660 har inget batteri:tungan
kanske skall införskaffa en multimeter, men vore bra om man viste vad man skulle göra med den oxo, har tummen mitt på näven när det gäller el.

Kass voltregulator eller taskig stator. Går lätt att mäta om man inte har tummen mitt i. Står cykeln i Bjärred eller Sthlm?

hoppas det är det billigare alternativet!
Den står i bjärred och är sj nere till helgen förmodligen.
Är voltregulatorn någon av de cylinderformade saker som finnes under tanken måntro och hur måter jag isf?
tummen är kanske på rätt ställe men iaf bakochfram =)

Från statorn går där ut två par kablar. En till CDI och en till voltregulatorn. Mät på utgående sladdarna i voltregulatorn vad den ger. Sedan mäter du ingående och ser vad den ger.

Från statorn går där ut två par kablar. En till CDI och en till voltregulatorn. Mät på utgående sladdarna i voltregulatorn vad den ger. Sedan mäter du ingående och ser vad den ger.

Nu står jag och försöker leta reda på felet. Från kabelstycket från statorn går där 3 par kablar. Där stämmer färger med enligt el-chemat. Men sedan så sticker den vita kabeln bak mot CDI boxen och det andra paret rätt in i Digital Box framför v. Kylare... Hur ser voltregulatorn ut? Cylinderformad med en plus och en en minus med 2 kablar tillkopplat båda?

Gul och vit är strömmen. Där bör du ha ac och ett volttal som ökar med varvtalet, max typ 50v. Följ de kablarna till voltregulatorn

Den runda svarta saken är en kondensator. (antagligen nåt trix eftersom den saknar batteri)

Jag tyckte väl att det va en kondensator. Men eftersom en ktm mek i närheten sade att det va cdi som satt bak till höger om sadeln besvärade jag mig inte att titta ditåt. Haha . Okej här ser färgerna rätt ut. Återkommer med svar snart när tank e på igen

Så.
När jag först kopplade bort voltregulatorn blev det äntligen bra lyse fram och bra men död blinkers
. Ingående ligger runt 15-25 volt kanske högre.
Ut mäter jag ca 5v vid tomgång och max 9v vid gaspådrag som drastiskt sjunker bär blinkers slås på
Har vi en dålig voltregulator måntro? Och vart slipper jag isf betala 5-600 för en?

Me encanta Sporthojsfolk! Okidoki. Tack för tipset den du länkade ser dock inte ut att ha 4 kontakter. Annarsen 500 mab o menos för original om du inte har bättre begagnad?

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back