Kassettskatt.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Som det hette en gång i tiden på kassettband.

Nu har de ju åter infört detta.
Hörde att de skulle ta ut 35 öre per MB på en Hårddisk (eller max 320 spänn per enhet), men hru tusan funkar det?
Kommer detta gälla HD för dator med?
isf blir man ju ruinerad.

1. Ta det lungt.
2. Beställ vad du vill från andra EU-länder & skit i idiot-skatten.
3. Ha en trevlig midsommar och glöm inte beställa midsommarspriten från t.ex. www.tullfritt.com eller www.billig-sprit.se nästa gång om du ogillar svensk spritskatt förutom mediaskatten.

Gothmog skrev:
1. Ta det lungt.
3. Ha en trevlig midsommar och glöm inte beställa midsommarspriten från t.ex. www.tullfritt.com eller www.billig-sprit.se nästa gång om du ogillar svensk spritskatt förutom mediaskatten.
Xakt :tummenupp :tummenupp

Gothmog skrev:
1. Ta det lungt.

Jo men nu ska de öka pådraget mot importspriten på rent jävulskap, fast inga spikade regler egentligen finns.

Sen undrar jag iaf om det kommer gälla 3.5" HD för stationär dator eller inte?

Silwer skrev:
Jo men nu ska de öka pådraget mot importspriten på rent jävulskap, fast inga spikade regler egentligen finns.

Sen undrar jag iaf om det kommer gälla 3.5" HD för stationär dator eller inte?
ALL lagringsmedia har jag för mig, så då borde det ju teoretiskt (och kanske praktiskt) sätt gälla för alla HDs, USB-minnen, disketter, ZIP-drive, CD/DVD-rom ünt zu weiter...

CJ900RR skrev:
ALL lagringsmedia har jag för mig, så då borde det ju teoretiskt (och kanske praktiskt) sätt gälla för alla HDs, USB-minnen, disketter, ZIP-drive, CD/DVD-rom ünt zu weiter...

Och jag har för mig precis tvärtom, att det bara är aktuellt för hdd som är inbyggda i dvd-spelare liknande, och att priset på vanliga hdd's inte kommer påverkas. Får forska lite mer på detta känner jag.

Brorsan var inom på kjell & kompani och hörde lite om detta, de kommer inte att höja sina priser, tror inte att andra höjer heller för då går de med förlust pga att alla kommer importera det.

Bara för att det finns ett högsta pris så behöver man inte sätta produkten på det priset.

Solid snake skrev:
Brorsan var inom på kjell & kompani och hörde lite om detta, de kommer inte att höja sina priser, tror inte att andra höjer heller för då går de med förlust pga att alla kommer importera det.

Bara för att det finns ett högsta pris så behöver man inte sätta produkten på det priset.
Men måste de inte betala in skatten till staten för sina sålda varor då?

Staten lär ju kräva det, om de säljer en bunt DVDer så vill de väl ha skatten på dem?

Det måste ju resultera i höjningar, åtminstonde för dem som redovisar vad de säljer.

Silwer skrev:
Men måste de inte betala in skatten till staten för sina sålda varor då?

Staten lär ju kräva det, om de säljer en bunt DVDer så vill de väl ha skatten på dem?

Det måste ju resultera i höjningar, åtminstonde för dem som redovisar vad de säljer.

Precis så blir det. I slutändan innebär det höjda priser för konsumenten i alla fall oavsett vad folk säger på olika forum. Det finns få om någon företagare som inte vill tjäna pengar på det de säljer.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8