Kasserat bränsle?

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Jahapp, vad sjutton gör man av kasserad soppa om man inte har en gräsklippare? Returpunkterna här i stan specar inte om de tar mot det. Är det dit eller till en vänlig mack?

Japp, vårfin bensin skall i! :tummenupp

(Eller så har jag köpt en gammal hoj med fullt med skit guppande omkring i botten på tanken. Nej, naturligtvis var jag inte dum nog att dra igång den på reserven. Jag skall rensa förgasaren bara för att jag tycker det är kul!)

Precis som Klubba och Torpalasse säger, sila skiten och använd den! Så fort smuts och skräp är borta så är den inte mycket sämre än vilken soppa som helst, förutsatt att den hälldes i hojen senaste åren.

• Gilla
Reaktioner: ft
Filtrera och köra vore helt lugnt, hade jag en sil med filter så... men skaffa sil och slabba för de fyra liter eller så det handlar om känns ovärt. Spillandet i hanteringen kommer att vara mer miljöförstöring än att bara kassera skiten. :)

Tror dessutom det kommer att vara vatten i, och stå och slabba med sämskskinn i en sil = ännu mer ovärt.

Nä varför ska man göra de för?
Mycket roligare att ställa hinken i en bil och sen i med en dynamit gubbe i den! :banana

Jag kan stå för dynamiten om nån filmkamera och bil! :yoparty

"Hej, jag vill byta kompisgäng. Hörde att ni har någon cool dödsmaskin på gång?"

:D

Har du nån grusgång med ogräs så sprid ut det där, tar död på ogräset för hela sommaren.:brinnerup

Miljöstationen borde ta emot den. Där jag bor har vi en miljöstation som är lite större där har de en kemback där man som privat person kan lämna mindre kvantiteer av olja, bensin, gammal färg + allt annat giftig vätska man hittar hemma.

Eller skänk det till grannen/polaren/päronen någon i din närhet måste ju ha en gräsklippare...

Som sagt, återvinningscentralen brukar ta emot miljöfarligt avfall.

Hörru rocker! Gräsklippare brukar ha B&S motor. Det brukar även jordfräsar. KLR är en jordfräs. Häll i det tillbaka. Själv har jag en atomdriven (el) gräsklippare, annars hade du kunnit komma hit med bensan och fått fika för besväret.:tummenupp

Leta upp närmaste gatubrunn och häll ner skiten där, det är det dom är till för :tummenupp

Det var det värsta jag har hört, så gör man verkligen inte. Gammal soppa eldar man upp, något annat är slöseri. Däremot så använder jag gatubrunnen när jag byter olja. Ställer man hojen direkt över brunnen så slipper man använda plastburk under. När man inte pallar att gå till apoteket med gammal medicin(vilket är aldrig) och man inte längre har kvar någon grannhund som gladeligen äter upp den så kan man försöka knöla ner det i gatubrunnen också.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT