Kass kopling på R1 98a?

Jernberg

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Min r1a dör när jag lägger i växeln
när jag har den på depåstödet och lägger i växeln så snurrar bak hjulet i ca 5 sek och jag klarar inte bromsa det med foten kan det vara lamelerna som är slitna eller är det nogot annat?

Tack på för hand
 
Det är inte så att den bryter tändningen när du lägger i växeln ?
Har du kollat att brytarkontakten nere vid ditt vanliga stöd inte har kommit på snedden och ligger an hela tiden.
Den kontakten skall ju nämligen stanna hojen ifall du lägger i en växel och har sidåstödet nere samtidigt.
 
När motorn är kall är oljan seg och kopplingen kopplar då inte ur riktigt.
Gör om samma sak när motorn är riktigt uppvärmd, nån skillnad? Antagligen...
 
andersbrink skrev:
När motorn är kall är oljan seg och kopplingen kopplar då inte ur riktigt.
Gör om samma sak när motorn är riktigt uppvärmd, nån skillnad? Antagligen...
hojen var varm och hjulet snurrar med kraft den slirar inte!
 
Wiseguy skrev:
Det är inte så att den bryter tändningen när du lägger i växeln ?
Har du kollat att brytarkontakten nere vid ditt vanliga stöd inte har kommit på snedden och ligger an hela tiden.
Den kontakten skall ju nämligen stanna hojen ifall du lägger i en växel och har sidåstödet nere samtidigt.

det sitter ingen brytar kontakt och när den står på depåstödet så dör den inte
 
Hur dör hojen exakt ?
Dör den med ett "klick" när du lägger i växeln eller är det "host, harkel orkar inte driva frammåt"-döden den råkar ut för ?

Hur började problemen ? Plötsligt eller har dom kommit under längre tid ?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top