Kass i kistan!

Alltså vad jag har lärt mig så är "vinterkräksjuka" bara ett påhitt från tabloidpressen för att sälja lösnummer, egentligen är det precis samma sak som "magsjuka" eller "maginfluensa" eller vad man vill kalla det, en mag- och tarminfektion som orsakar kräkningar och trassel. Jag har för mig att jag läst en undersökning också angående Calicivirus, som visade att det kunde ge väldigt skiftande grader i symtomen vid samma mängd exponerat virus.

/hypokondri-perris



jag hörde vinterkräksjuka tidigast för nåra år sen.. fanns den inte innan :va
sen så kommer de "larm" rapporter om vinterkräksjuka i april maj o då skrattar man lite :D
 
Jag åkte på en matförgiftning när jag åt en kebebrulle (spykännsla).

Fick huvudvärk i kanske 5 timmar innan jag börja känna av magen, låg hemma och mådde skit i 4 dagar innan mamma kom och tvinga mig till akuten. På sjukhuset låg jag i yttligare 5 dagar på infektionskliniken med dropp och grejer.

Det var campylobacter...
Det var då dom attackborrade mig, som ni kan läsa om i ryggmärsprovtråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171583&page=2
 
Jag åkte på en matförgiftning när jag åt en kebebrulle (spykännsla).

Fick huvudvärk i kanske 5 timmar innan jag börja känna av magen, låg hemma och mådde skit i 4 dagar innan mamma kom och tvinga mig till akuten. På sjukhuset låg jag i yttligare 5 dagar på infektionskliniken med dropp och grejer.

Det var campylobacter...
Det var då dom attackborrade mig, som ni kan läsa om i ryggmärsprovtråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171583&page=2

:pannkyss
 
Blir aldrig sjuk jag heller, har varit det max 5 gånger i mitt liv.

Absolut max!


Ganska skönt med tanke på att vissa är sjuka stup i kvarten :yoparty :)


Mm.. Samma här..

Evolutionen har väl kommit längre med vissa av oss. Föga förvånaden iofs då jag alltid vetat att jag är bättre än alla andra.

Fula är de också..
 
Mm.. Samma här..

Evolutionen har väl kommit längre med vissa av oss. Föga förvånaden iofs då jag alltid vetat att jag är bättre än alla andra.

Fula är de också..

Du är som min okända tvillingbror,
Jag är ju bättre än alla andra korkade satar :va


Manligare och snyggare.. starkare, smartare.. ja allt! :yoparty
 
har haft problem med ??magkatarr när jag stressat mycket och ätit dåligt,fick rådet att dricka pro viva av rådgivningen och måste faktiskt säga att det funkar....prova det till att börja med:tummenupp
 
Eller som en polares farfar sa när vi hade proppat i oss ett halvt plommonträd:

"Ja ni pöjker, nu kommer det stå som Avestaforsens brus i stjärten på er...."
(med riklig värmländsk dialekt)
:D
 
Aha.. Kan man vara immun.. Det förklarar ett och annat..

Jag har nämligen aldrig varit magsjuk i hela mitt liv..
Mot just vinterkräksjukan iaf. Hur det är om magsjuka överlag vet jag inte.

Jag har alltid trott att jag är immun mot kräksjukan(peppar peppar :gnissla) då jag aldrig haft det. Har heller aldrig varit magsjuk vad jag kan komma ihåg iaf. En kompis trodde dock detsamma men han blev sjuk nu häromveckan så man ska väl inte säga för mkt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top