Lindén
Slutkört!
E på jobbet nu bara att hålla tummarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
E på jobbet nu bara att hålla tummarna![]()
Svaret är nog det som i Finland är både en sport och ett djur; syckling....
Salmonella. Eller campylobacter.![]()
![]()
![]()
Hjälper inte det så kan du stoppa upp den i röven...![]()
Alltså vad jag har lärt mig så är "vinterkräksjuka" bara ett påhitt från tabloidpressen för att sälja lösnummer, egentligen är det precis samma sak som "magsjuka" eller "maginfluensa" eller vad man vill kalla det, en mag- och tarminfektion som orsakar kräkningar och trassel. Jag har för mig att jag läst en undersökning också angående Calicivirus, som visade att det kunde ge väldigt skiftande grader i symtomen vid samma mängd exponerat virus.
/hypokondri-perris
Jag åkte på en matförgiftning när jag åt en kebebrulle (spykännsla).
Fick huvudvärk i kanske 5 timmar innan jag börja känna av magen, låg hemma och mådde skit i 4 dagar innan mamma kom och tvinga mig till akuten. På sjukhuset låg jag i yttligare 5 dagar på infektionskliniken med dropp och grejer.
Det var campylobacter...
Det var då dom attackborrade mig, som ni kan läsa om i ryggmärsprovtråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=171583&page=2

Aha.. Kan man vara immun.. Det förklarar ett och annat..
Jag har nämligen aldrig varit magsjuk i hela mitt liv..
Blir aldrig sjuk jag heller, har varit det max 5 gånger i mitt liv.
Absolut max!
Ganska skönt med tanke på att vissa är sjuka stup i kvarten![]()
![]()
Mm.. Samma här..
Evolutionen har väl kommit längre med vissa av oss. Föga förvånaden iofs då jag alltid vetat att jag är bättre än alla andra.
Fula är de också..


Mot just vinterkräksjukan iaf. Hur det är om magsjuka överlag vet jag inte.Aha.. Kan man vara immun.. Det förklarar ett och annat..
Jag har nämligen aldrig varit magsjuk i hela mitt liv..
) då jag aldrig haft det. Har heller aldrig varit magsjuk vad jag kan komma ihåg iaf. En kompis trodde dock detsamma men han blev sjuk nu häromveckan så man ska väl inte säga för mkt.|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |