Kass i kistan!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Fan vad hjälper!?
Ni lärda.
Har hämtat imodium eller vad det heter men det verkar ej fungera.
Min mage verkar ha gett upp och jag börjar se ut som en sticka känns det som.
Känner mig lagom yr med:näsblod
 
Jag är misstroende mot läkemedel
Visserligen har jag "plåtmage", men öl brukar hjälpa.
Yoghurt funkar antagligen. Men det är mer ghey.
Koltabletter hjälper inte mot själva åkomman, men mot symtomen.
Släcker rövbranden.
 
Problemet är väl bara att imodium och katrinplommon har motsatt effekt....


Trådstartarn specificera dina symptom lite mer noga.:näsblod

ja man kan tro att jag har käkat katrin plommon...Börjar känna mig spy färdig med nu:huvet

Jag är misstroende mot läkemedel
Visserligen har jag "plåtmage", men öl brukar hjälpa.
Yoghurt funkar antagligen. Men det är mer ghey.
Koltabletter hjälper inte mot själva åkomman, men mot symtomen.
Släcker rövbranden.

Då skall jag fan skaffa det!
 
Last edited:
ja man kan tro att jag har käkat katrin plommon...Börjar känna mig spy färdig med nu:huvet



Då skall jag fan skaffa det!

Campylobacter eller salmonella?

Har du diarré så ska du till doktorn och lämna prov. Speciellt om du jobbar med livsmedel.

Drick mycket vatten. Jag kör med Resorb (vätskeersättning).

Har själv en infektion av campylobacter efter en utlandsvistelse. Har haft 39 graders feber i snart två veckor. Mot campylobacter ges ingen antibiotika utan det får läka ut av sig själv.
 
Campylobacter eller salmonella?

Har du diarré så ska du till doktorn och lämna prov. Speciellt om du jobbar med livsmedel.

Drick mycket vatten. Jag kör med Resorb (vätskeersättning).

Har själv en infektion av campylobacter efter en utlandsvistelse. Har haft 39 graders feber i snart två veckor. Mot campylobacter ges ingen antibiotika utan det får läka ut av sig själv.

feber har jag ingen.
Utan bara trött o ont i rumpan efter alla besök.
Var en kille som var dålig på jobbet förra veckan.
Samma lika symptom.
gick över på någon dag.
 
feber har jag ingen.
Utan bara trött o ont i rumpan efter alla besök.
Var en kille som var dålig på jobbet förra veckan.
Samma lika symptom.
gick över på någon dag.

Då hoppas vi det går över snart nog för dig också!

Ta dig till apoteket och köp Resorb iaf så du slipper vätskebrist. :)
 
Du skulle inte ha kelat med den rövsjuka killen på jobbet
 
Norovirus månne? Drick så mycket vätska det går, och se till att stanna hemma två dygn efter tillfrisknandet eftersom det viruset är änna jävel på att kära ner sig i andra.

/perris
 
Drick en liter Proviva, det hjälper!:tummenupp
 
Last edited:
Föds med andra gener än er stackare :yoparty :D



Edit: Lite info
http://sv.wikipedia.org/wiki/Vinterkräksjuka

"Dock bär var femte svensk på en speciell genvariant som gör att calicivirus inte kan ta sig in i tarmens celler. I dessa fall är individen immun."

Fy va orättvist att vissa slipper oroa sig varje år för den satans kräksjukan. :huvet Om det fanns nåt vaccin för skiten så skulle jag stå först i kön för att få en spruta. Lika rädd för att få det varje år när man hör att den börjar härja runt...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top