Kaspersky helvetes skit Antivirus

• Thread starter Thread starter Paradoxy
  • Start date Start date

Paradoxy

Guest
Har tagit bort norton och installerat kaspersky.
Funkar väl bra om det inte vore för att mozilla har blivit cepeskadat.

Ibland händer det inget om man klickar på genvägen i snabbstartsfältet. Om man kollar i aktivitetshanteraren så kommer det upp en firefox.exe.
Om man försöker igen så kommer det upp en till osv.
Blev lessen på det och tryckte några dussin gånger och då började datorn pipa och jag fick bluescreen :3freak :hihi

Det andra problemet är att det går så ooooooooootroligt segt att surfa på dom flesta sidorna. Ibland får den ryck och det flyger fram. Och nej, det är inget fel på internet, jag seeder torrent i 4 MB/s och innan jag installerade kaspersky så surfade jag sidor hur fort som helst även när jag seedade i 4,5MB/s

Vad ska jag göra? Ta bort kaspersky? Är det NOD32 som gäller istället?

Wille skrev:
2342414 Det är jobbigt att använda sig av skitprogram, men man lär sig leva med det. :D

Jag tog bort kaspersky och kör nu utan. Har inte fått ett enda virus eller skit på ett och ett halvt år, och då har jag använt norton som alla tycker är skit.

Paradoxy skrev:
2342515 Jag tog bort kaspersky och kör nu utan. Har inte fått ett enda virus eller skit på ett och ett halvt år, och då har jag använt norton som alla tycker är skit.
Har själv använt kaspersky. vilket är brutalt bra på att hitta virus, men tog bort det av samma anledning som dig. Det gick så satans segt att surfa. Men det går att fixa, det finns en en checkbox man kan klicka ur under inställningarna som har att göra med om kaspersky ska läsa av sidorna innan de laddas. Klicka ur den och ditt problem ska vara ur världen.
(Minns nu tyvärr inte vad inställningen heter, men har för mig att det står något i stil med html/webpage security)

Jag har också Kaspersky sedan ett tag, (Norton innan) märker inte av att det går segt att surfa men virus-scanningen är förbannat seg!! Har stannat på 99% & jag tänker inte vänta några timmar på det. Går ju fan inte & använda datorn när den är igång.

Kör modem några månader så kommer ni inte att klaga på att det går segt:D

/Föredetta modempundare

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!