Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Läste artikeln nedan där man tittat lite närmare på USA-valet och Trumps kampanj och kartläggning och direktpåverkan av väljare. Snillrikt hur företag, politiska partier etc kan identifiera och skicka unika budskap till olika grupper efter kartläggning på nätet via Facebook, mailadresser och kortköp etc.
Inför valet i Sverige nästa år kanske vi inte får samma budskap från ett och samma parti. man har specialanpassat dem för var och en av oss.
Kan rekommendera en läsning av artikeln nedan (även för oss som inte egentligen gillar kvällspressens sensationsrubriker).
http://trumpsfakenewsfabrik.story.aftonbladet.se
Inför valet i Sverige nästa år kanske vi inte får samma budskap från ett och samma parti. man har specialanpassat dem för var och en av oss.
Kan rekommendera en läsning av artikeln nedan (även för oss som inte egentligen gillar kvällspressens sensationsrubriker).
Det började med ett telefonsamtal från en av cheferna för Trumps bolag, någon gång under vintern 2015. Fastighetsmogulen hade presidentambitioner, och behövde en kampanjsajt. Snabbt. Brad Parscale gick med på att bygga en, för 1 500 dollar. Några månader senare satt Parscale och köpte Facebook-annonser åt Trump direkt ur sin laptop. Budgeten var 2 miljoner dollar, runt 16 miljoner kronor. Taktiken visade sig vara effektiv. Drygt ett år senare hade Brad Parscale 100 anställda och två miljarder kronor i budget. ”Project Alamo” var fött.
http://trumpsfakenewsfabrik.story.aftonbladet.se