Karting

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Är det någon här som håller/hållit på med karting?

Funderar på om man skulle skaffat sig en sådan eftersom det är träningstid unlimited här i stan.

Och då e frågan, vad ska jag köpa som är utmanande att köra och som jag kan träna på mycket utan att det ska kosta timmar i garaget samt pengar? (ja jag vet, den omöjliga ekvationen ;))

Jag är skaplig på köra bil. Kör lika fort eller fortare i isbil än en gammal topförare i gokart om det nu säger något överhuvudtaget.

Det finns en till aspekt, jag skulle gärna vilja köpa något som jag kan tävla relativt billigt i om jag väl skulle komma på det. Kanske är det bättre att köpa en halvdan bil till att börja med och sedan byta när man känner för att tävla?

Köp en begagnad Sport 2000 för ca 15k, då får du skapligt mycket för pengarna. Det duger till att tävla med på "amatörnivå".

Köp en begagnad Sport 2000 för ca 15k, då får du skapligt mycket för pengarna. Det duger till att tävla med på "amatörnivå".

Hur ofta kan man tänkas ska skruva i en sådan?

Jag är helt ok med att skruva jämnbördigt med en 125cc crossmotor (dvs kolv på 20-40 timmar, ramlager på 80-100) men börjar det bli som en 250 räser (kolv på 7 timmar) så lär man ju tröttna rätt fort... Kör ca 200 timmar hoj varje säsong och det blir mycke tid i garaget med sånna intervaller...

Jag är inte helt hundra men jag tippar på att det är likbördigt med en 125:a.
Vi inväntar något proffs som får svara istället för att jag ska sitta här och svamla :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg