Karta till fina Sthlmsvägar i iPhone?

Gick med
3 Oct 2003
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Finns det något sätt att få till det så att man kan ladda in lite härligare vägbeskrivningar (läs: kurviga landsvägar i max 70) i iPhonen istället för "snabbast möjliga" i den vanliga kartappen? Eller om det finns andra appar som passar just detta?

Passar på att tipsa om ett väldigt bra och prisvärt fäste för iPhone 5 (letade som en dåre innan jag hittade så det kanske kan hjälpa nån annan):
13796364-origpic-a0eb51.jpg
http://www.monteraallt.nu/sv/ram-mount/ram-fasten/elektronik-gps-plotter/apple/ram-hol-ap11.html
Inte mer än 105:- och ett väldigt serviceminded företag som skickade det på studs trots att de hade semesterstängt. Sånt är värt :tummenupp

Jag använder Telia Navigator, den fungerar som "riktiga" GPS:er där det går att välja bort motorvägar och liknande. Gratis för mig som har Telia, vet inte vad den kostar annars men säkert en bra slant. Dock drar det mycket ström att använda telefonen och det har jag löst med att dra fram ström till styret.

Välja kortaste rutt istället för snabbaste tillsammans med att undvika motorvägar brukar dra mig in på roligare vägar. Men saknar fortfarande det du efterfrågar. Tror TomTom har "föredra kurviga vägar" och TomTom finns ju även som app, men dubbelkolla det först! Kostar 250 bagis.

Välja kortaste rutt istället för snabbaste tillsammans med att undvika motorvägar brukar dra mig in på roligare vägar. Men saknar fortfarande det du efterfrågar. Tror TomTom har "föredra kurviga vägar" och TomTom finns ju även som app, men dubbelkolla det först! Kostar 250 bagis.

Jag har tomtom och Navigon appen rill iphone. Så kollade och ingen av dom kan man välja kurviga vägar. :(

google maps ? .... kanske inte finns till äppeltelefonen ? , men där kan man dra rutter å trixxa å dona hur man vill helt gratis

Spårnavigering. Enduroåkarna kan det där med att navigera. Rutta upp/importera spår i förväg, följ spår. De gånger man navigerat från punkt a till b sp är Google Navigation optimalt om mobiltäcknong finns. Har bara koll på applikationsutbudet på Android. Duals port maps för Android är mycket väloptimerat för navigering på mc.

Viewranger är en halvdan kompromiss. Finns även för iOS.

Ström på styret är lite av en grundförutsättning.

google maps ? .... kanske inte finns till äppeltelefonen ? , men där kan man dra rutter å trixxa å dona hur man vill helt gratis

Aha, jodå den finns. Plockade just ner. Tack för tipset.

Går det att importera och exportera rutter i google maps? Man skulle ju vilja kunna lägga in fina rutter liksom dela med sig om man hittar något trevligt när man är ute och kör.

bara trixxatill på datorn å plocka till telefonen , går iaf på android å med google accountet

Spårnavigering. Enduroåkarna kan det där med att navigera. Rutta upp/importera spår i förväg, följ spår. De gånger man navigerat från punkt a till b sp är Google Navigation optimalt om mobiltäcknong finns. Har bara koll på applikationsutbudet på Android. Duals port maps för Android är mycket väloptimerat för navigering på mc.

Viewranger är en halvdan kompromiss. Finns även för iOS.

Ström på styret är lite av en grundförutsättning.

Varken Google Navigation eller Port Maps verkar finnas för IOS.
Apropå IOS tycker jag det är rätt fattigt att man i iTunes inte kan sortera sökresultat på något bra sätt (mest nedladdade, populärast just nu, efter recension, på geografi osv).

Har ett cigguttag framdraget av förra ägaren som jag tänkte försöka få ström i (urkopplat).

Varken Google Navigation eller Port Maps verkar finnas för IOS.
Apropå IOS tycker jag det är rätt fattigt att man i iTunes inte kan sortera sökresultat på något bra sätt (mest nedladdade, populärast just nu, efter recension, på geografi osv).

Har ett cigguttag framdraget av förra ägaren som jag tänkte försöka få ström i (urkopplat).

Google nav finns inte till ios. Dissar man google maps och köper in tomtom som guidar en till Göteborg när man skriver Stockholm så får användarna stå sitt kast (däremot tror jag inte att ios skulle få nav öht, bara kartorna).

Mitt största problem är att få fast mobilen på ett smutt sätt.

Google nav finns inte till ios. Dissar man google maps och köper in tomtom som guidar en till Göteborg när man skriver Stockholm så får användarna stå sitt kast (däremot tror jag inte att ios skulle få nav öht, bara kartorna).

Mitt största problem är att få fast mobilen på ett smutt sätt.

Trots att jag började med att länka och berömma en butik för just sånt...? :7peta :)
http://www.monteraallt.nu/sv/

Irriterande. I google maps kan man inte spara kartor man gjort om man klickat ur "undvik motorvägar". Så först får man söka vanligt och sen får man sitta och pilla om alla motorvägar. Vilket har en tendens att fucka upp sig och bli de mesta skeva och icke fungerande kartor till slut :gnissla

Sen får man tydligen ta omvägen via webbläsaren för att kunna komma åt sina kartor med iPhone. Va f****n Google/Apple... suck.

Allt enligt google maps support https://support.google.com/maps/answer/1727367?hl=sv

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!