Rocky
Kenta Kofot
Tror ni på Karma och dess funktion i livet.
Disskutera gärna ämnet och dela med er av era erfarenheter.
http://susning.nu/Karma
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hållundan skrev:Nån som har kollat på "My name is Earl", eller vad?![]()
Fiffan, där ser man.snabbåka skrev:Nej men jag slog ner en kille i förra veckan och idag fick inbrott i bilen![]()
Inte riktigt men ungefär tänker inte dra scenariot då det är av för allvarlig karaktär.
snabbåka skrev:Nej men jag slog ner en kille i förra veckan och idag fick inbrott i bilen![]()
Inte riktigt men ungefär tänker inte dra scenariot då det är av för allvarlig karaktär.
i nästa liv...Hsb-Chrille skrev:Och detta skulle ha vad med karma att göra? Du märker väl först i "nästa liv" om det var smart att slå killen..I Värsta fall kanske du blir
i nästa liv...
Nursey skrev:Tror på "what goes around comes around".
snabbåka skrev:Du märker väl att du måste läsa på mera i ämnet Karma.
Handlingar du begår i detta liv kan påverka dig i detta liv, och det var främst det jag menade själv då jag ej är troende.
Beror väl iofs på om du är Hindu eller Buddist... Aja, har bara läst om Hindusim i skolan och där får man iaf bra karma av att döda nyfödda flickor och sånt så dom verkar inte allt för begåvade... Hinduerna alltså. Vad nu detta har med saken att göra jag är inte så insatt som sagt![]()
Ta de lugnt i nästa liv som kärring bara för då finns risken att du blir råtta och det finns ingen återvändo.![]()
Dee_cati skrev:Jag förtränger allt vad karma heter då jag är en enormt elak person som spyr galla över allt och alla. Jag vill inte ha tillbaka allt sånt skit på mig själv så jag VET att det inte finns![]()
Fast jag återföds gärna nästa gång till tex en katt eller kanske med rika föräldrar den gången istället.

Nursey skrev:Jag väljer att bara snacka skit (gnälla på/spy galla/vad du vill) om jag skulle våga säga det till personen i frågas ansikte, dvs om jag står för vad jag tycker. Annars skall man nog inte snacka skit för det kommer tillbaka..på ett eller ett annat sätt.
Spydiga kommentarer och oneliners måste bara sägas ibland och jag bjuder gärna på om folk vill säga dem till migDemokrati ey?
![]()
karma..karma.. är det sånn där skinka?, näjust fan, parma hette det!snabbåka skrev:Tror ni på Karma och dess funktion i livet.

ZaXeS skrev:karma..karma.. är det sånn där skinka?, näjust fan, parma hette det!![]()
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |