Karlssons Mc Lyft.

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Halloj.

Funderar på att införskaffa en mc lyft. Har tittat på denna http://www.karlsson.se/direct.aspx?artid=7350022432406

Men jag är alltid skeptisk mot "billiga" grejjer. Någon som har erfarenhet av just en sån här? Jag kommer knappast att använda den dagligen, men dom gångerna man behöver en så är den ju ovärderlig! Är den bra, eller anus?

MvH

-Jonas.

samma som JULA, kolla även blocket. brukar finns för 400:-.
Funkar ok, men då får inte hojen ha avgassytem under motorn och helst en med ramrör under som lyften får lyfta mot.

Har en sån. Tyckte det var det bästa jag använt till jag fick med en "pall" som man bara trycker upp hojen med när jag köpte min 525.
De är både billigare och lika bra + betydligt smidigare och snabbare.

Halloj.

Funderar på att införskaffa en mc lyft. Har tittat på denna http://www.karlsson.se/direct.aspx?artid=7350022432406

Men jag är alltid skeptisk mot "billiga" grejjer. Någon som har erfarenhet av just en sån här? Jag kommer knappast att använda den dagligen, men dom gångerna man behöver en så är den ju ovärderlig! Är den bra, eller anus?

MvH

-Jonas.
De där lyftarna funkar bra om man inte har avgasrör eller magkåpa eller annat under motor. Jag har en sån själv. Genom att strappa fast hojen med spännband kan man tom demontera både sving och gaffel utan att behöva talja till taket
Men med så lätt hoj som du har så är det nog frågan om du inte kan använda en vanlig crosslyft.

Mvh
J

Last edited:
Tja !

Instämmer med föregående. Samma som Jula:s. Fungerar bara om det inte finns avgasrör under motorn.. Jag har Biltemas själv och den fungerar på samma sätt. Kan inte använda den till någon av mina bågar då rören går undermotorn. Vill ju inte lyfta bågen på avgasrören. Har funderat på att skaffa nån plåt eller göra någon annan konstruktion för att få lyften att fungera om jag inte slänger den på tippen istället...

Höööörrrrrrrrssssssss

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!