Karlskrona

fzrjonte

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Honda CR 125 -99, CBR 954 -02, Yamaha FZR 600 -93
Se till å häng me idag grabbar det verkar ju som om sommarn tar slut nu.....

LoBo:
Var kör du me crossen? Man kanske kan ta med cr:n nån da å köra skiten ur dig..... :rolleyes: (det finns nog risk att det blir tvärt om....)
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Bana

Var nere på sturup i jobbet igår, tror ni man blev nått sugen på att köra när man hörde sporthojarna varva ut på Sturup raceway precis intill...! :kär
Är väl en ganska ny bana så jag undrar om nån vart där och kört?


Håller med dig Benny, folk är bara ute för att va balla och posa, (tills dem bevisat motsatsen!) det är ju grymt att rejsa på riktigt, köra på bak och framhjul ger inga varvtider...
 

spinnanders

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
oslo
Hoj
01
Asfaltbarn skrev:
Var nere på sturup i jobbet igår, tror ni man blev nått sugen på att köra när man hörde sporthojarna varva ut på Sturup raceway precis intill...! :kär
Är väl en ganska ny bana så jag undrar om nån vart där och kört?


Håller med dig Benny, folk är bara ute för att va balla och posa, (tills dem bevisat motsatsen!) det är ju grymt att rejsa på riktigt, köra på bak och framhjul ger inga varvtider...
Du måste hålla med om att det ser fränt ut, eller hur?
 

Fritte.

S.M.R
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Trossö
Hoj
r1
:arsele UOTE=mr.burns]Det var ju kul att ni var ute och körde lite idag.
Nästa säsong hade det varit trevligt om ni hade varit lika ivriga ute på vägarna som ni är på nätet.
Fan Lobo, det måste ju växa spindelväv på din hoj mellan gångerna som du plockar ut den, men tangentbordet är väl nedslitet. :lol[/QUOTE]



Kan ju bara instämma på de du säger Mr burns.
Ser de står nåt om o köra på strippen visst de e kul en gång. men för fan!!!
Tror att vem som helst kan köra fort. som sagt de e ingen konst me de. bara o hålla stumt o växla. haha läste att de va nån som skrapade ner sina puckar på en dag på vanlig landsväg. tror de e ganska svårt faktiskt men de skulle jag vilja se.
Jag har läst här lite under sommaren o faktiskt inte skrivit nåt alls,
men nu måste jag. Hade de körts lika mycke som de skrivs så hade vart enda hoj avverkat ett par tusen mil i sommar.
Men grabbar de har varit mycket underhållande. :arsele
 
Last edited:

Fritte.

S.M.R
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Trossö
Hoj
r1
Haha, inga påhopp här inte. jag tror inte på de helt enkelt. e de okaj för dej!
Och för den delen så kan nog lobo svara för sej själv, tror du inte de?
Men visst jag kanske har fel o då kör han bättre än vad jag trodde.
Så då ser jag helgen o visa lite vad vi kan så har vi ju de undanstökat inför vintern, de vore väl nåt. vi tar kameran med oss. vi kan ju bestämma tid senare, för ni hänger väl me?
 

mrBandit

S.M.R.
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
Gixxer 1000 -04
Asfaltbarn skrev:
Var nere på sturup i jobbet igår, tror ni man blev nått sugen på att köra när man hörde sporthojarna varva ut på Sturup raceway precis intill...! :kär
Är väl en ganska ny bana så jag undrar om nån vart där och kört?


Håller med dig Benny, folk är bara ute för att va balla och posa, (tills dem bevisat motsatsen!) det är ju grymt att rejsa på riktigt, köra på bak och framhjul ger inga varvtider...
Tycker personligen att wheelis,stoppisar,mm, är bevis på att man kan hantera sin hoj och skiter fullständigt i om nån tycker jag är "ball" eller inte! Alla ni som redan är "proffs" behöver inte hänga med på mina rundor i fortsättningen!, däremot är alla andra som gillar lite buskörning välkomna!! Vad det gäller bankörningar verkar det vara "mycket snack o lite verksta" men om nån vill jämföra tider så har jag från Anderstorp o Sviestad samt stripkörningar,betvivlar dock att det finns några som är värda att publiceras,blir nog mest pinsamt.........eller har dom jag kört med dolt sina talanger ytterst väl i sommar! :D :D
 

Fritte.

S.M.R
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Trossö
Hoj
r1
Japp Mrbandit jag hör att du e med i helgen på en runda, burns o duke e säkert sugna på en galen sväng, fråga sweppe du träffar han va? Ha de gott.
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Fritte. skrev:
Japp Mrbandit jag hör att du e med i helgen på en runda, burns o duke e säkert sugna på en galen sväng, fråga sweppe du träffar han va? Ha de gott.
Självklart ska vi köra i helgen Fritte, en hoj ska väl varvas direkt för att köras in på bästa sätt, eller :D . Har en uppsättning slicks + vanliga däck som ska hämtas imorgon sen j-vlar..... :yoparty
 

mr.burns

S.M.R
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
zx10r -04, Yz 125 -01
Fan. Nu börjar det bli lite gott snack här på sidan. Tummen upp till mr Bandit och Fritte. Vi har ju i alla fall visat hur det ska gå till på vägarna i sommar. Nu när säsongen börjar lida mot sitt slut så kan man börja tillbringa lite tid vid datorn och skriva lite roliga inlägg.
Iofs lätt hänt att man trampar på några ömma tår verkar det som.
 

Botte

S.M.R
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
690 SMCR
mr.burns skrev:
Iofs lätt hänt att man trampar på några ömma tår verkar det som.

Men de tar vi med en klackspark :hihi
Dom som vill köra rakt fram, eller slita tangentbord istället för o köra kan väl göra det..... :rolleyes:
Vi kör vårt race, and that´s it!!

:arsele
 

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Jag har inga ömma tår.....

Jag hänge med ett gäng i sommras o skulle försöka hänga på men min hjärna sa stopp...

200 på kurvig 70väg med hus...njaaa....Då släppte ja och blev en söl-korv rätt snabbt.

Därav är man nu en mes som inte "använder sin hoj". :gnissla

Jag diskvalificerar mig själv genom detta inlägg.

Så nu kan ja bara läsa o njuta.... :banana
 

B-400

RD 500:11,33/195 Bandit:10,50/215
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Växjö/Karlskrona
Hoj
Yamaha RD500 Suzuki Bandit 1200
Tror att vem som helst kan köra fort. som sagt de e ingen konst me de. bara o hålla stumt o växla. haha [/QUOTE]


Läsa o lära om dragracing...!
Hört talas om tidsindex,et ?

Att köra snabbast möjligast är inte så svårt...Men gör det flera gånger om.
Då blir det svårt.
Lägg sedan till riktigt dragracing med reaktions tid.
Detta tycker jag är lite mer än bara "de e ingen konst me de"

Min lilla hobby med dragracing är INTE att vinna, utan och försöka åka fortare o fortare jämnare med samma matrial. dvs min järnklump, sen är det kul bonus att man får rasta en del sporthojjar.

Botte skrev:
Men de tar vi med en klackspark :hihi
Dom som vill köra rakt fram, eller slita tangentbord istället för o köra kan väl göra det..... :rolleyes:
Vi kör vårt race, and that´s it!!

:arsele

Måste få höra vilka NI är... :va

Så man vet vilket gäng man vågar åka med.... :Bugar
 

mr.burns

S.M.R
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
zx10r -04, Yz 125 -01
B-400
Vill man inte köra 200 på 70-väg är det väl inget lustigt med det, tycker inte alls att du är nån mes, bara du hänger med ut och kör, det är sånt vi gillar. Det jag menade med mina inlägg var att jag gärna ser folk som använder hojen mer än datorn och att ens profil på vägarna överrensstämmer med den profil man vill måla upp på nätet (Eller hur DaFris). :hihi
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
mr.burns skrev:
B-400
Vill man inte köra 200 på 70-väg är det väl inget lustigt med det, tycker inte alls att du är nån mes, bara du hänger med ut och kör, det är sånt vi gillar. Det jag menade med mina inlägg var att jag gärna ser folk som använder hojen mer än datorn och att ens profil på vägarna överrensstämmer med den profil man vill måla upp på nätet (Eller hur DaFris). :hihi
Jag hävdar aldrig att jag skrapar mina puckar eller liknande, därför byter jag hoj oxå. Gixxern har det säkert bättre hos sin nya ägare. Det enda jag hävdar med all rätt är faktan om vissa sorters strumpor och vax...... :D

Hur jobbar du på fredag???? :va
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Oj oj oj! Vilket jävla liv det blev?!
Why?

Jävligt synd att en förövrigt bra tråd kukar ur tycker jag. :(

Jag tar inte något som ett direkt påhopp då ingen av "påhopparna"
känner mig eller vet vem jag är irl.
Däremot tycker jag det är tråkigt att nån annan tycker att han ska "bestämma" hur jag ska köra och hur mycket.
Om det kan jag bara säga, jag kör när jag hinner och kör med två kids
i bakhuvudet hela tiden, vill gärna se dom växa upp.
Har/hade fyra polare som klotat ihjäl sig genom åren och jag vill inte träffa dom än.
Sen om det anses mesigt,fel eller bara löjligt, ja då är jag det.
Skiter egentligen i vad "alla" tror och tycker det rör mig inte ett skit.
Polare kommer å går men familjen består.

Så ang. Herr Frittes åsikt ang. min tydligen väldigt spektakulara bedrift med att slita ner ett par eller rättare sagt vänster knäpuck (har lättare för just den sidan,sorry om jag var lite oklar där innan) en gång i tiden. Du får tro vad du vill, jag har tyvärr inte puckarna kvar eller nåt bild/filmbevis på det hela.

Så.
För att försöka göra gott igen så kommer jag att radera mina upprörande inlägg som av nån outgrundlig anledning satte igång hela denna enligt mig, totalt onödiga diskution om vem som kan vad.
Jag är en sporthojspilot som kan lite av varje, men jag är säker på att majoriteten av Er här inne är bättre än mig på att framföra era fordon men
det är inte därför JAG kör, för att vara värst eller bäst, jag kör för att det är kul och jag har gjort det sen barnsben.
 

mr.burns

S.M.R
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
zx10r -04, Yz 125 -01
Ja. Det här tog verkligen skruv.
Några påhopp var det aldrig tal om, men om det var nån som tyckte det så är det bara att hoppa tillbaka.
Min största anledning till inlägget var som ni säkert redan förstått att få med lite mer folk ut på körningarna nästa säsong, inte att göra någon upprörd. (Det får man se som en bonus :rofl ) (IRONI)
Jag är väl medveten om jag inte kan säga till folk när, var, hur de ska köra, men visst hade det varit härligt om jag kunnat det, hihi. Då hade vi varit ett riktigt gött gäng som kört som kungar...
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
mr.burns skrev:
Ja. Det här tog verkligen skruv.
Några påhopp var det aldrig tal om, men om det var nån som tyckte det så är det bara att hoppa tillbaka.
Min största anledning till inlägget var som ni säkert redan förstått att få med lite mer folk ut på körningarna nästa säsong, inte att göra någon upprörd. (Det får man se som en bonus :rofl ) (IRONI)
Jag är väl medveten om jag inte kan säga till folk när, var, hur de ska köra, men visst hade det varit härligt om jag kunnat det, hihi. Då hade vi varit ett riktigt gött gäng som kört som kungar...

Ja, det vara bara synd att det blev så hätsk stämning bara. Annars kan det vara kul med lite gliringar å sånt, det hör till. Spindelväven och slitet tangentbord t.ex... :) Dessutom inte helt osant.
Tror inte nån av oss här inne vill tjacka ovänner. Fan, vi är ju här av samma anledning, vi gillar att gasa hoj. Sen hur man gör det spelar mindre kvitta tycker jag.
Det enda jag har att säga om det är att jag kör MYCKET lugnare nu än för 5-6 år sedan, men det har ju sina anledningar. Därmed inte sagt att jag inte "tokkör" nån gång ibland.
Hänger givetvis på nästa säsong, så mycket jag kan bör jag väl tillägga så det inte blir nåt tjafs om det sen. :D
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top