Karlskoga...

MickeAson skrev:
Nån i Karlskoga med omnejd som ska ut i dag?
Synd att jag såg tråden först nu du kunde ha följt med oss ut i dag (Pennybridge riders)men om du ska ut och åka någon dag så kan du skicka PM till mig.

Re: Re: Karlskoga...

KGA skrev:
Synd att jag såg tråden först nu du kunde ha följt med oss ut i dag (Pennybridge riders)men om du ska ut och åka någon dag så kan du skicka PM till mig.

De ska ja absolut göra...

Jag var ute och åkte med 7 andra polare idag... så jävla lyckat!
Det blev totalt 19 mil :)

Mattiaz skrev:
Jag var ute och åkte med 7 andra polare idag... så jävla lyckat!
Det blev totalt 19 mil :)
Man skulle kanske åka in till K-hamn någon dag och köra lite.

KGA skrev:
Man skulle kanske åka in till K-hamn någon dag och köra lite.

Du är välkommen!

Den 21e Maj har vi den första Officiella turen, vi samlas vid raggartorget vid 18:00.

Bara att hänga på för den som vill :)

Åandra sidan så är ni välkomna när som hellst att köra, och inte bara just på dessa dagar :D

ja de vore kul om man kunde följa med, oftast när ja åker till krhmn så blir de en tur ut till skymningen, en kaffe, sen tillbaka...
vet ju inga kul vägar däromkring ju...

Om ni kommer hit så ska jag visa er en hel del fina vägar som finns :)

Ni får ju dock vänta tills Juni, då mitt körtkort sitter fast :rolleyes:

Mattiaz skrev:
Om ni kommer hit så ska jag visa er en hel del fina vägar som finns :)

Ni får ju dock vänta tills Juni, då mitt körtkort sitter fast :rolleyes:

Aj då... men du kan ju få åka bakpå om du vill :D

Haha, :P

Jag har körtkort, men väntar bara att de automatiskt ska gå över till "Fulleffekt" ... vilket det gör i Juni, så tills dess kör jag med mina polare, och de står som "övningskörningslärare" på mig... fast skylten ligger oftast i kutsen... ifall man skulle bli stoppad, så har den ju lossnat, och går inte att reparera på plats :rodnar

Ha Ha... fuling...men de e klart, alla sätt e bra utom dom dåliga...

som sagt, vore kul om vi kunde ta en tur, vägarna här omkring e ju inte så roliga längre, ingen höjdare att behöva åka till askersund varja da bara för att få åka lite krokväg...

tja... mej veyligen så finns de inte nån "tokbra" väg, men mellan kga-nora e de väll hyffsat, taskig beläggning som satan. Samma om man åker över Loka-grythyttan-filipstad, dålig beläggning.

Har du några bra tipps?

MickeAson skrev:
tja... mej veyligen så finns de inte nån "tokbra" väg, men mellan kga-nora e de väll hyffsat, taskig beläggning som satan. Samma om man åker över Loka-grythyttan-filipstad, dålig beläggning.

Har du några bra tipps?

Du kan ju åka "Kosidan" Från Karlskoga, dvs du kör av mot Degerfors-Björneborg-Kristinehamn, sedan kan du ta Bjurtjärnsvägen från kristinehamn, vidare mot Ed, och sedan passerar du det, och kommer ut några hundra meter bortanför Gelleråsen, så då är det bara att ta höger, så är du tillbaka i Karlskoga :tummenupp

Ja de e ju inte en så tokig väg, åkte krhmn-bjurtjärn för ett par dar sen, höll ju på att studsa av vägen, den har blivit riktigt kass den vägen....

MickeAson skrev:
Ja de e ju inte en så tokig väg, åkte krhmn-bjurtjärn för ett par dar sen, höll ju på att studsa av vägen, den har blivit riktigt kass den vägen....

Jo, tänk om de kunde kosta på ny asfalt på hela den sträckan.... vilken drömväg den vore då :rolleyes:

Fast man behöver ju inte hålla stumt :brynad

Den är iallafall roligare att åka när man ska till gelleråsen, än att ta E18 :gråta

Back