Karlskoga Motorstadion 12-13/8

Hur kan man kalla Pro för en B-serie när Skandinaviens snabbaste förare kör där? Vilka kör 1.04-1.05 på gelleråsen i en annan serie?
Problemet är väl att 4-5 st åker fort och resten är utfyllnad om man ska vara lite krass. Jag tittar på racen om jag råkar ligga i soffan när de sänds, så trist har det blivit.

När man pratar med förare i Superbike på SO/SM-helger är det inte speciellt många som är intresserade av att köra. Något är som sagt allvarligt fel men varken STCC eller Svemo verkar vara speciellt intresserade av att ta reda på varför. Ett första steg vore att redan nu skicka ut enkäter till alla som har elitlicens för att får deras syn på dagens Pro Superbike och vad som behöver ändras för att fylla upp klassen till max.

Eller så "tar man hem" Superbike till SM/SO och gör en klass av det.

Problemet är väl att 4-5 st åker fort och resten är utfyllnad om man ska vara lite krass. Jag tittar på racen om jag råkar ligga i soffan när de sänds, så trist har det blivit.

När man pratar med förare i Superbike på SO/SM-helger är det inte speciellt många som är intresserade av att köra. Något är som sagt allvarligt fel men varken STCC eller Svemo verkar vara speciellt intresserade av att ta reda på varför. Ett första steg vore att redan nu skicka ut enkäter till alla som har elitlicens för att får deras syn på dagens Pro Superbike och vad som behöver ändras för att fylla upp klassen till max.

Eller så "tar man hem" Superbike till SM/SO och gör en klass av det.

Fel o rätt o fel!

Hur kan man kalla Pro för en B-serie när Skandinaviens snabbaste förare kör där? Vilka kör 1.04-1.05 på gelleråsen i en annan serie?

Var fler som körde 1:05 tider under So helgen än under stcc. :rolleyes:
Och jag sa serien inte förarna som sådana.

Stcc verkar inte vara intresserade att få in fler förare och klassen kommer nog inte utvecklas mer än pausunderhållning i deras regi.

Såg reprisen nu och TV-produktionen är väldigt bra men det är tråkigt att de bara visar topp 3 hela tiden.

Var fler som körde 1:05 tider under So helgen än under stcc. :rolleyes:
Och jag sa serien inte förarna som sådana.

Stcc verkar inte vara intresserade att få in fler förare och klassen kommer nog inte utvecklas mer än pausunderhållning i deras regi.

Och vilka stod för de tiderna under SO-helgen?;) Jo, förare som kör Pro. Eller i vissa fall kört Pro.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!