Karlskoga i helgen?

Torkel skrev:
Eller varför inte ett mc-regnställ?

Fordi det går sönder når du legger kneet i asfalten i förste svingen? :tungan Om du snakker om helt regnställ, type overall da. Tight regnjakke, 2 par hansker, visir med fog city og en handduk til å törke hår og ansikt så ikke visiret dimmar altfor mye er mitt oppsett i regn. Regnbukse bruker jeg ikke fordi jeg da ikke kan legge kneet i asfalten, og jeg får mindre bevegelighet i bena. Jeg blir heller våt og har det artig på banen, enn å være helt törr og ha det tråkigt...

Teddy skrev:
Lustigt, jag hade just denna diskussion om kyla och sjukdomar med min tjej härom dagen. Kolla in stycket "Förkylning har inget med kyla att göra" från www.infomedica.se.
WEEEEEEEEEE, det var ju det jag sa, visserligen helt utan vetenskapen bakom mig men så dyker Teddy upp som en riddare på vit springare med ett pergament med beviset nedpräntat på. HURRA! Ska spara den länken extra noga...

Ädit: Nu ser det dessutom lite bättre ut tycker enligt aftonbladet...
Evig optimist :yoparty

Last edited:
Vanligt regnställ funkar bra om det blir en ballong på ryggen kan man tejpa runt armar o kroppen så det sitter tajtare.
Fryspåsar i stövlarna så är fötterna torra.
O sen några ombyten så man kan byta det som blivit blött.

hoj!!

jag och två till ska dit på onsdag... det verkar ju lite som man får ta med regndäcken :) Hade ju varit fint att åka tort första gången man åker i år..
Åkas ska det göras även om det regnar....

SKIT OXÅ!

Mulet och snöblandat regn.

Söndag 4 April

Mulet och regn.

Måndag 5 April

Mulet och till en början regn.

Tisdag 6 April

Mulet och till en början snöblandat regn.

Det är vädret för Karlskoga! Sug på den. Snacka om PISS! Typiskt!

Jag har iaf köpt en jacka på Intersport som ska stå emot Vind o Regn. Köpte L, vilket jag burkar bära. Tänkte först köpa M för att det skulle bli extra tajt, men tror det skulle bli för tajt. Återstår å se om jag gjorde ett bra val.

Äre nån som har regndäck å kränga på på min hoj Mån till Ons? :p Tror jag kommer behöva. Suck... pix åt skogen annars.

Swedie skrev:
SKIT OXÅ!

Mulet och snöblandat regn.

Söndag 4 April

Mulet och regn.

Måndag 5 April

Tisdag 6 April

Mulet och till en början snöblandat regn.

Det är vädret för Karlskoga! Sug på den. Snacka om PISS! Typiskt!

Jag har iaf köpt en jacka på Intersport som ska stå emot Vind o Regn. Köpte L, vilket jag burkar bära. Tänkte först köpa M för att det skulle bli extra tajt, men tror det skulle bli för tajt. Återstår å se om jag gjorde ett bra val.

Äre nån som har regndäck å kränga på på min hoj Mån till Ons? :p Tror jag kommer behöva. Suck... pix åt skogen annars.

Fy fasiken alltså... Blir det sånt väder så åker jag hem direkt. Men vill köra i snöblandat regn???

Swedie, vilken väg åker du till K-skoga?

Vi Eskilstuna? hehe.. raka spåret. E4an Västerut. Förbi Arboga > Örebro > Karlskoga... sen ut till Gelleråsen. Mötas kanske? jag pyser vid 7 tiden typ..

Swedie skrev:
Vi Eskilstuna? hehe.. raka spåret. E4an Västerut. Förbi Arboga > Örebro > Karlskoga... sen ut till Gelleråsen. Mötas kanske? jag pyser vid 7 tiden typ..

I sånna fall får vi mötas vid Örebro.... Jag åker ju över V-ås > Köping > Örebro. Då är vi ju nästan framme, men håller vi samma tidsschema så varför inte.
Tror att jag har ditt nummer... Slår en signal framåt 8'a snåret.

Geiger skrev:
Fy fasiken alltså... Blir det sånt väder så åker jag hem direkt. Men vill köra i snöblandat regn???

Så här ser det ut för tillfället... Nån som har en jäkla massa stora fläktar så vi kan blåsa bort molnen??? :Bugar

Söndag 12:00

Mulet men uppehåll.
0 till +8
Sydost 4 m/s

Måndag 12:00

+2 till +5
Sydväst 3 m/s

Tisdag 12:00

Mulet och till en början troligen regnskurar.
0 till +6
Ost 4 m/s

Onsdag 12:00

Mulet och först byar av snöblandat regn.
-1 till +3
Nordost 6 m/s

Mange77 skrev:
Geiger skrev:

Så här ser det ut för tillfället... Nån som har en jäkla massa stora fläktar så vi kan blåsa bort molnen??? :Bugar

Söndag 12:00

Mulet men uppehåll.
0 till +8
Sydost 4 m/s

Måndag 12:00

+2 till +5
Sydväst 3 m/s

Tisdag 12:00

Mulet och till en början troligen regnskurar.
0 till +6
Ost 4 m/s

Onsdag 12:00

Mulet och först byar av snöblandat regn.
-1 till +3
Nordost 6 m/s
Nån som blir avskräckt? Isåfall kan jag ta över eran plats :tummenupp

Swedie skrev:
Åker du E4 så hamnar du alldeles tokigt, prova med E20 istället :tummenupp

Ursäkta, men kommer det som en överraskning att det är mulet och regnar i April? Jag är i princip inställd på att alla körningar under första delen av säsongen kommer gå i regn, speciellt SM 1.....

RAPPORT!
Räknar med att nån av er kommer åt en dator och kan lämna en skriftlig rapport om hur dagen har varit.
Håller en tumme för att det ska vara åtmistone torrt på banan i morrn.
Lycka till.

Jag brukar ha en riktigt tunn fleecetröja + en supertunn vindtät jacka som sporthandlarna säljer, under skinnstället och det funkar bra. Dom har även vindtäta långkallingar. Å andra sidan så blir man rätt svettig av att köra bana jmfr med landsvägsåka så problemet att frysa är nog inte så stort även om vi alla är olika tåliga.

+2 grader och regn, gjorde att det blev följa john i styrfart runt banan så roligt va det inte men man fick ju i alla fall en licens att trösta sig med.

Hightuned skrev:
+2 grader och regn, gjorde att det blev följa john i styrfart runt banan så roligt va det inte men man fick ju i alla fall en licens att trösta sig med.

COOOLT! Jag körde utfrågning på en A-förare igår för att ta reda på precis allt som ännu inte var självklart för mig när det gäller rr, och han höll med om att det inte är kul med kallt och regn... Jag är impad. Vrålfräckt med licens!

Hightuned skrev:

Synd att vi inte fick åka fram til 3 som de sa från början. Vädret blev välbättre framåt 2 tiden va ? Vi mötte solen på väg söderut...

/Fredrik

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...