Karlavagnen SR P4 om mc entusiaster. Kl 21.40

Jahapp. Då har man gjort sin debut i radio då. Dax för att skriva sin biografi :)

Skitbra.....det är nyttigt för vanliga svensson att få förklarat för sig varför "vi" älskar vår hobby och inte bara en massa tjat om olyckor och hur farligt det är att köra hoj.

Såg på webben att man kan lyssna på gårdagens avsnitt där, så förmodligen kommer man kunna lyssna på det här imorrn.

Programmet heter Karlavagnen.

Lyssnade på dig med ett leende på läpparna.
Dj-vlar vilken resa det måste ha varit:)

Lycka till på resan i sommar:tummenupp

kan inte någon vara så vänlig att länka?

jag hittar ju inget på den sidan

Ne nu :mad:
"-Har du en snabbgående motorcykel, en vägmaskin, då har du inget ljud"

Är det bara jag som tycker att radiokillen låter som ett pervo? :va
"-men vad är det som är så underbart för dig...?"
"-mm... vad vill du ha?"
"-Det är inte bara att kliva på igen då?" :D

Ah, kul! Det var snabbt. Jag var med ca 20 min in i programmet, direkt efter nyheterna och sporten.

Har du gjort någon längre tripp tidigare?
Jaaa förra sommaren när vi korsade Asien.

Var det någon som observerade programledarens nära-hjärtattack-ljud.

Cooolers :tummenupp :yoparty

Har du gjort någon längre tripp tidigare?
Jaaa förra sommaren när vi korsade Asien.

Var det någon som observerade programledarens nära-hjärtattack-ljud.

Cooolers :tummenupp :yoparty

:)

Den där trippen är svårslagen om man skall köra ett ben nonstop utan flyg etc.

Funtar lite på Alaska-Eldslandet i Argentina eller alternativt
Nordkapp-Sydafrika. Men samtidigt är det ju inte sträckan som räknas. Är själv rätt nyfiken på Central-/Sydamerika och Afrika. Namibia skall tydligen vara fantstiskt. Tyvärr är det trixigt att hyra en hoj för längre strapatser, så det blir väl till att köra dit....... Nästa år kanske?

Sen finns ju Himalaya också. Har startat en tråd om det i rese-forumet. Där kan man ju KÖPA en hoj för 7000 och köra på. Borde det vara värt även om det är en hoj av tvivelaktig kvalitet.

Fyfan vad det där lät häftigt, det där blev jag riktigt sugen på att göra!

Köp en lämplig moppe och stick iväg! Det är inte så märkvärdigt faktiskt. Det svåraste var att få tummen ur och bestämma sig för att komma iväg. Pengar torde inte vara ett problem för någon här med tanke på vad ni kör för hojar och vad ni betalar i försäkringspremie. Har man grejjerna så klarar man sig LÄTT på 50k inkl mat, bränsle, transporter och försäkringar etc.

Sparar man 5k/månad så har man de pengarna på 10 månader (=ungefär den tiden det tar att planera en sån resa). Dvs om du bestämmer dig idag så är du på rull nästa vår.

Ryssarna håller på att bygga "motorväg" (dock ej asfalt utan 8-10 cm lösgrus)Chita-Khabarovsk, så om ni är ute efter "äventyret" så får ni skynda er!

En anklare variant är att flyga till Ulanbataar i Mongoliet och hyra hoj där i några veckor. Samma pris totalt skulle jag tro, men lite mer charter över det hela.

:D Man fick ju inte alls alla fördomar om guldvingar och dess ägare cementerade efter det programmet...

Jahapp. Då har man gjort sin debut i radio då. Dax för att skriva sin biografi :)

Jag lyssnade på programmet inatt så jag hörde dig allt. Var på väg från halmstad till göteborg med lastbilen då. Kul att det var nått vettigt på radion, annars är det rena skiten på kvällen/natten.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back