Karaktärer i mataffären

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Jag har beskrivit de förr, men de jävlarna som står 2cm bakom i kön av någon gåtfull anledning. Handlar man ensam och går och börjar packa för att sen gå tillbaka till platsen framför kassörskan för att betala så har de kört fram sin vagn dit och blir handlingsförlamade eftersom alla bakom också stigit fram.

Samma människor står hysteriskt nära vid bankomaten också.

Fuck 'em, fuck 'em all!

En Tysk turist gick in i mig 10 ggr i kön på Ica en gång. Han stog glatt och skämtade med sin familj "JA JA hehehe JA SChnell aber und jets JA höhöh", samtidigt som han körde in armbågen i sidan på mig varje gång han vände sig om. Jag tröttnade och låstades tappa balansen bakåt varvid han ramlar in i sin stackars fru som flyger åt skogen. Sen sa jag "opps", han vart röd i ansiktet och sa något surt på tyska. :rofl

Jag borde varit smart och dragit klassikern:"Hur kan man vara så kaxig som du när man förlorat två världskrig?"

En Tysk turist gick in i mig 10 ggr i kön på Ica en gång. Han stog glatt och skämtade med sin familj "JA JA hehehe JA SChnell aber und jets JA höhöh", samtidigt som han körde in armbågen i sidan på mig varje gång han vände sig om. Jag tröttnade och låstades tappa balansen bakåt varvid han ramlar in i sin stackars fru som flyger åt skogen. Sen sa jag "opps", han vart röd i ansiktet och sa något surt på tyska. :rofl

Jag borde varit smart och dragit klassikern:"Hur kan man vara så kaxig som du när man förlorat två världskrig?"

Har köat med tuskar på eurodisney så jag vet vad du pratar om,skickade fram ungarna och trängde sig fram för dom vart ju tvugna att "fånga"sina barn...3 i bredd med vassa armbågar och skakande huvuden höll dom bakom oss till deras inte fullt så stora glädje. :) Sen vinkade vi glatt åt dom när vi åkte före dom,såg lite trumpna ut då.

Henrik

Hmm, ICA har stadiga plastpåsar, jag brukar hänga en eller 2 påsar nära armvecket sen gasar jag. :)

Hmm, jo, det har jag prövat, den gången var det en påse ostkrokar som seglade iväg när botten på ica kassen rämnade för fartvinden. :huvet

Hmm, jo, det har jag prövat, den gången var det en påse ostkrokar som seglade iväg när botten på ica kassen rämnade för fartvinden. :huvet
Och med det vill du säga att din hoj är snabbare än KGKs?

det var ju märkligt, jag brukar lasta dom ganska tungt utan att de går sönder, fast det är klart några vassa hörn på varorna så kanske de inte behöver väga så tungt förrän påsen går sönder.

Och med det vill du säga att din hoj är snabbare än KGKs?

Näe, att vi har sämre Ica kassar? :va

Då var det dessutom en riktig kasse, inte den där miljövänliga skiten dom säljer.

Ska jag betala 1.50:- för en plastpåse med reklam på ska den förbanne mig finnas kvar i 200 år även om jag kastar den i havet.
Den där miljövänliga skiten som inte ens håller hem från affären kan dom behålla.

Varför bara de negativa bilderna?

5. Den planerade veckohandlaren. Den som kommer in med en lista som är nedskriven av eller tillsammans med frugan, mannen har såklart arrangerat listan efter den ordning som varorna plockas i affären och därmed avklaras en veckas inhandel inkl ett par spontaninköp och snabbkoll av de tre-fyra intressanta hojtidningarna innan allt betalas i utcheckningskassan på bara 30min eller 40 om man är lite seg och tar det lite piano.

Eller är den för avslöjande av hur jag funkar? :)

Den stämde på pricken när det gäller hur jag är .. haha .. Skrämmande :)

Glöm ej paret som kommer i en flådig (men leasad) bil. Struttar ur med glada steg i de senaste italienska skorna. Klädseln är oklanderlig och ser som hämtad ur valfritt modemagasin. Väl inne i butiken så går de lite planlöst omkring och plockar upp lite basvaror i vagnen. När partnern kommer med en entrecote så får denne en tillrättavisning (extremt diskret sådan så att ingen skall höra) att det där är alldeles för dyrt. Sedan står de i kassan med blodpudding och potatis och betalar med ett av de få kreditkort de har kvar som ej är övertrasserade.
Tillör kategorin: Appearance is everything!

Hos oss är det alltid jag som skriver listan efter hur varorna är placerade i butiken men nu har vi ett "jätteproblem", vi har bytt från den total-nollkoll-butiken Coop Forum till det mycket-dyrare-men-vafan-så mycket bättre och trevliga Vi/Sabis, eftersom min man alltid handlar så vet jag inte hur affären är organiserad ännu men jag ska dit och spana så att listan blir rätt. Det är ju självklart att man ska handla efter en lista som inte innebär en massa onödigt spring! Det är ju dom omålmedvetna som ställer till allt strul med sitt velande hit o dit och "kafferastprat" mitt i gångarna. Nä jag tycker att folk ska strukturera upp sitt handlande lite....

Jag har slutat handla i en affär bara för att de möblerade om... det förstörde hela planeringen.

Det gjorde jag med. ICA-affären 200m hemifrån, där jag handlat i flera år, möblerade plötsligt om allt utan annan anledning än att folk ska spontanhandla lite mer medan dom irrar omkring. (Jo, dom gör så, det har jag läst. Nån slags handlarpsykologi) Alltså samma gamla hyllor och diskar, men omflyttat kors och tvärs. Jag hittade inget, utan var tvungen att fråga varenda gång jag var där. Tillslut så sket jag i dom och numera åker jag flera km till en annan affär varje gång. Numera sätter jag bara min fot i den första affären när det är nåt skoj paket som ska hämtas.

Det jäkliga är att min nya stambutik också möblerade om för ett tag sen. Men dom är förlåtna eftersom det var i samband med en kraftig ut- och ombyggnad av hela butiken, där dom också bytte ut all lös utrustning. Så jag handlar fortfarande där.

En snubbe jag känner har har printat listor med alla varor i rätt ordning - bara att kryssa i. Kanske ett tips?

(Han blir gôrgrinig när butiken ändrar om.)

Just dessa är jättekul att följa, stoppa i lite uddavaror i deras kundvagnar, kolla när de ska betala i kassan...ännu roligare är det när frun är med och inte fattar någonting.....:D

Angående att skriva listan efter hur det står i butiken:
Hur långa listor har ni egentligen? Har ni ingen ungefärlig koll på vad ni ska ha.
Om jag ska handla går jag helt enkelt varvet runt och plockar det jag ska ha och
stryker av på listan, jag tar ju inte sakerna i ordning efter hur de står på listan,
då skulle det bli ett jävla rännande fram och tillbaka. Visst är det smidigt att ha
listan i ordning, men fan vad drygt att behöva tänka efter så mkt när man skriver listan. Förvisso handlar jag aldrig särskilt mycket, det är ju inte så att man har en matlista på flera sidor direkt.

Du är inte singel va? nej en så bra tjej kan inte vara ledig.....

Då är vi två!

Jag skriver listan och handlar, på listan står varona i ordning för hur dom finns i affären. Och jag brukar "plugga" lite på listan innan handling sker, så att man lixom kanske kan spara någon sekund eller så. :rolleyes:

Hämtar en vagn, ställer upp kassarna i vagnen, hämtar ut en scanner, tar upp listan som jag håller i högsta hugg och sen bär det av.

Målmedvetet tar jag fram mellan hyllorna. Och nåde den som står i vägen och inte vet vad den ska ha. :gnissla

Allt ska vara avklarat på max en halvtimme. Helst 20 minuter, men det beror förstås på om man råkar hamna under pensionärstimmen, eller när 3-barnsmorsorna stoppar upp flödet med sina förvirrade kids.

//M

PS: Ja..jag lider säkert av nåt. Och ibland, för fan, så har jag ändå glömt nåt fast det stod med på listan. :glömdet

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!