Karaktärer i mataffären

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date
Haha - jag tänkte detsamma! Sitter man på allvar och skriver ner varorna i butikens ordning så har man nog tappat den sista gnistan i livet.

Bara att veta ordningen är oroväckande nog. :)

Så nu vet jag varför en del verkar få panikångest i affärerna när de har flyttat runt i hyllorna...

Jag har slutat handla i en affär bara för att de möblerade om... det förstörde hela planeringen.

Abonnemangsförsäljarna!

Abonnemangsförsäljarna

Iförda sina New Wave pikétröjor med telenorpropellrar på, slänger dom sig över en likt rabiata skräddare från thailand!

Måttligt begåvade kan dom ej förstå att man enbart är där för att på effektivaste tid handla vardagsförbrukning så som dasspapper, paprika och mjölk och inte ta beslut om att binda upp sig på något man redan har i 18 månader bara för att dom står just där och försöker packa på en det.

:arsele

Sen finns det såna som mig också.... Går in, grabbar tag i en tonic (till gin), en juice (till dagen efter) och ett paket cig. Hela butiksbesöket är över på mindre än 2 minuter....

Blir slagen på pungen av automatiska grinden för att nån redneck från Hammar-fucking jävla Allt för byn-strand med truckerkeps har stannat mitt för grinden och inte vet var han ska. Blir förbannad.
Glöm inte norrmännen! :mad:

Trönderbönderna med mustasch och träningsoverall som dräller in i klasar med sina snoriga små ungar som ska ha Red Bull och Coca Cola.

10. Dvs jag. Är hungrig/får slut på dasspapper/schampo/liknande. Skriver "dasspapper, schampo, korv" i ett sms-utkast utifall jag glömmer nåt av de tre sakerna jag ska handla. Kliver in på Coop med shoppingrutten som ett mantra i skallen (korv->dasspapper->schampo) för att inte behöva gå en omväg eller glömma nåt. Blir slagen på pungen av automatiska grinden för att nån redneck från Hammar-fucking jävla Allt för byn-strand med truckerkeps har stannat mitt för grinden och inte vet var han ska. Blir förbannad. Plockar på mig allt, kollar sms-utkastet, spanar in kortaste kön (automagiskt den långsammaste), blir förbannad igen, denna gång på döva kärringen som betalar med mynt, kommer hem och har lik förbannat glömt nåt....

:rofl Det är ju mig du beskriver (minus pungen..) !

De som tar fram veckans reklamblad hos kassörskan och skall tjafsa om att osten minsann kostar 69.90 per kilo. Fast de har ju alltid tagit fel ostjävel eller fel på vecka
:mad:
:huvet

Jag har handlat på samma 2 Ica butiler i 18 år, och jag har fortfarande inte en susning om var grejorna finns, jag brukar få promenera alla gångar och hittar lite i varje som jag kanske behöver, för listan (om man har gjort någon) sitter ju kvar på kylskåpet.

Dessutom måste jag prioritera bort saker i bland, så att det rymms i tankväskan...

I dag hade jag dessutom glömt tankväskan, så när jag hade plockat på mig maten jag skulle ha och fyllt en påse med blandat smågodis, kom jag på att det skulle bli ett h-vete att transportera hem det, och lämnade hälften...

10. araber i billighetsaffär.... "Veckansvara euroshopper kycklingfile' 1kg 49:90kr max ett kg per hushåll"
Vid kassan står alla 35st i släkten med varsin guldfågeln 2kg förpackning med kycklingfile' och tokskäller på kassörskan för hon inte godkänner det som veckansvara eller att de är 35 enskilda hushåll.
Allt medans klockan går o man blir så arg att man lämnar allt och åker till nästa affär.:mad:

11. Fruktansvärt ensamma sjukpensionärer med rullator sökandes desperat efter ögonkontakt så de kan inleda ett samtal om hur fruktansvärt synd det är om dem, du skulle bara veta!

10. araber i billighetsaffär.... "Veckansvara euroshopper kycklingfile' 1kg 49:90kr max ett kg per hushåll"
Vid kassan står alla 35st i släkten med varsin guldfågeln 2kg förpackning med kycklingfile' och tokskäller på kassörskan för hon inte godkänner det som veckansvara eller att de är 35 enskilda hushåll.
Allt medans klockan går o man blir så arg att man lämnar allt och åker till nästa affär.:mad:

11. Fruktansvärt ensamma sjukpensionärer med rullator sökandes desperat efter ögonkontakt så de kan inleda ett samtal om hur fruktansvärt synd det är om dem, du skulle bara veta!

Man undviker självklart de där Willy´s och dylikt så slipper man båda kategorierna. Sen skall butiken vara för långt bort från lägenhetsområden för att gå, alltså kommer inte de icke bilburna dit.

Annars kan jag villigt erkänna att jag verkligen är toknöjd över att de har börjat med självskanning, det har verkligen underlättat alla psykbryt man brukade få förr i tiden när man var tvungen att köa med packet.

Last edited:
Det borde vara dödsstraff på att flytta om i en butik, allt SKA ha sin plats. :mad:

Och givetvis får de för sig att flytta om lagom till man har som mest bråttom. Händer det en gång till tänker jag jävlar i mig haffa första fan som är butiksklädd, slänga inköpslappen i näven på honom och personligen bli eskorterad runt i affären. Givetvis som jag samtidigt påpekar gång efter annan för honom hur jävla onödigt det är att "möblera" i en affär.

Merovingian: En underhållande analys! Tummen upp för det. :tummenupp

Jag är en klar 3a,har man äntligen fått en diagnos då.

Skönt att veta jag har en orsak att vara som jag är. :)

Henrik
Då är vi minst två st "treor" i Karlstad. :)

Som en kategori tre-person (se första inlägget) stör man sig väldigt mycket följande typer:

-Tanterna med enorma kundvagner som alltid går extremt långsamt och fem stycken i bredd. När de stannar så gör de alltid de på något ställe där de är maximalt ivägen. Exempelvis brukar de stå och omringa mejerihyllorna, så att man måste bruka våld för att kunna plocka åt sig mjölken i farten.

-Pensionärerna som betalar med kort för första gången i sitt liv. Först står de och försöker dra kortet genom kortläsaren på tvären, upp och ned, baklänges, på sidan, ut och in, diagonalt osv. När de äntligen prickat rätt så har de glömt koden och ska ändå betala kontant, med mynt och rabattkuponger förstås.

En snubbe jag känner har har printat listor med alla varor i rätt ordning - bara att kryssa i. Kanske ett tips?

(Han blir gôrgrinig när butiken ändrar om.)
Har han mycket fritid? Varför ända ini helvete väljer man att printa ut listor över hur varorna står i affären? Vad tänkte kunderna när han gick med listan i affären? Vad tänkte han själv? När han kom till köpfilmerna i slutet av butiken ger jag mig fan på att han tänkte samma som Göran Kropp när han cyklade till Himalaya: "Har jag kommit så här långt ska jag fan i mig slutföra det!"

Irriterande variant: Ungt "effektivt" fruntimmer som vräker upp en kubikmeter varor huller om buller på bandet och sedan kutar ut och packar. När kassörskan - efter att ha vridit och vänt på varenda vara - till sist är klar och ropar tillbaka damen för betalning tar det ett par minuter att öppna väska, leta plånbok och hitta rätt kund- och betalkort.

Sedan struttar hon iväg med en nöjd "kolla hur snabb och duktig jag är"-min mot oss bakom i kön som fått vänta 10 minuter extra pga henne.

Last edited:
-Pensionärerna som betalar med kort för första gången i sitt liv. Först står de och försöker dra kortet genom kortläsaren på tvären, upp och ned, baklänges, på sidan, ut och in, diagonalt osv. När de äntligen prickat rätt så har de glömt koden och ska ändå betala kontant, med mynt och rabattkuponger förstås.

Spelar ingen roll vilken gång i ordningen det är, det är nytt varje gång. Är det gubbar, så måste de dra det där skämtet om nymodigheter som har varit så kul alla andra gånger.

Jag har beskrivit de förr, men de jävlarna som står 2cm bakom i kön av någon gåtfull anledning. Handlar man ensam och går och börjar packa för att sen gå tillbaka till platsen framför kassörskan för att betala så har de kört fram sin vagn dit och blir handlingsförlamade eftersom alla bakom också stigit fram.

Samma människor står hysteriskt nära vid bankomaten också.

Fuck 'em, fuck 'em all!

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...