Twosaint
Great white people
Har en fundering angående R1:an vs Suzuki Gsx-r 1000.
Polarn har en 1000R med Acra helsystem och jag har en 98:as R1:a med filter och highpipe-slipon.
Hur mycket skiljer det på hojarnas vrid eg ?
Rullande 100-280 så kom han lite före men då det gäller att få upp hojen på bakhjulet så är det natt och dag.
Jag har provat hans hoj och jag ligger runt 6-7krpm och vrider fullt och knycker till lite så kommer den.
Men med R1:an måste jag upp till 10krpm för att få upp den.
Det är bakhjulsåkning vi talar om och jag ligger på 3:ans växel med bägge hojarna.
Har R1:an så mycket sämre vrid ? Har hört något snack om att R1:an är känd för sin ketchupeffekt men hur ligger det till eg ? Ska hojen (r1:an) uppföra sig så ?
Allt snack om att den hade så kort hjulbas då den kom och var (är) så wheeliebenägen har nästan gjort mig lite besviken då jag provat den några mil nu.
Polarn har en 1000R med Acra helsystem och jag har en 98:as R1:a med filter och highpipe-slipon.
Hur mycket skiljer det på hojarnas vrid eg ?
Rullande 100-280 så kom han lite före men då det gäller att få upp hojen på bakhjulet så är det natt och dag.
Jag har provat hans hoj och jag ligger runt 6-7krpm och vrider fullt och knycker till lite så kommer den.
Men med R1:an måste jag upp till 10krpm för att få upp den.
Det är bakhjulsåkning vi talar om och jag ligger på 3:ans växel med bägge hojarna.
Har R1:an så mycket sämre vrid ? Har hört något snack om att R1:an är känd för sin ketchupeffekt men hur ligger det till eg ? Ska hojen (r1:an) uppföra sig så ?
Allt snack om att den hade så kort hjulbas då den kom och var (är) så wheeliebenägen har nästan gjort mig lite besviken då jag provat den några mil nu.