Kaputt motor

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Jahopp då har man avverkat den första motorn då... :(

blir till att riva motorn i morrn och se vad som hänt...roligare kan man ju ha när det är "långledigt".

Jaja...får la dämpa sorgen såhär... :öl
 
Tycker synd om dig. Förra sommaren brakade min två dagar innan midsommar och hojsemester. Man får ångest bara man tänker på det.

Lycka till :hej
 
Ajajaj det var inte bra. Vad är det som har hänt, har det med knackningarna att göra?

Vill du ha hjälp så är det bara att höra av dig, inte för jag kan det där. Men jag kanske kan göra lite nytta...

Du måste ju få ihop den tills lördag. Annars så han jag ju ingen att köra kortegen med.
 
ja...då vet man vad som är fel då :sjuk

lagret till 1:ans vevstake är skuret och oljetråget är fullt med flisor...

Så någon som har en motor liggande till en CBR kan väl höra av sig.

måste lixom ha tag på en motor och det fort.

Skeebum: Jag hör kanske av mig i morrn så får du vara moraliskt stöd åt mig...

//deprimerad
 
ush då.
Hur långt hade den gått?
Sällan man hör som skurna fireblades jhu.
 
Skurna vevstakslager är vanligt, speciellt 92-95. Beror på att oljepumpen suger ingen olja när framhjulet står högre än "normalt". Går nog att slipa om veven om du tar den till en motorslip. Om det inte nött för mycket...
 
kan säga att telefonen kommer gå varm i morrn :)

hoppas bara att MC-demonteringarna kommer vara öppna även om det är en "klämdag"

Aja, det löser sig nog :)

tur är väl att inte alltihopa tvärnöp när jag testade skicka på lite (typ 260 eller nått på mätaren. naturligtvis på avspärrat privat område :rolleyes: ) då hade det kunnat sluta lite annorlunda.

/peter
 
Mitt vevstakslager for i 280 km/h(på samma avspärrade privata sträcka) :rolleyes: , och det gick att repa. Nya lager och omslipning av vev och vevstakar kostade endast 2000 spänn. Sen lite annat småtjafs som oljepump, olja och sånt. Nu var detta på en TL1000. Det svåra är att hitta lager som passar. Finns inga överdimensioner original... :(
 
tja...jag skall iväg till en bil/mc-verkstad i morrn och kolla vad de kan gör åt problemet, förhoppningsvis så går det att laga men det känns inte direkt troligt i nuläget.
 
Fuck... då måste jag å byta om de är vanligt :skrämd för jag har en-95. man ska ju till Holland snart å då får de ju inte bli nå galet..
 
har du inga oljud i motorn så behöver du nog inte oroa dig för det.

är hojen bara skött enligt manualen och servicen gjord regelbundet så är det nog inga problem. större risk att det blir problem om du skulle börja rota i det nu när lagrena är inkörda och fungerande.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top