Kapten Blåskägg 40 Bast!!!

Dr.Bike

Guest
Det känns tryggt att ha dig som fanbärare in i 40-års-krisen. Gjorde det verkligen inte ont? Är det sant att man förlorar morgonståndet? Frågorna äro många... Vi får träffas och utbyta. Jag oroas allt mindre för min anstormande 40-årsdag. Tack! :)

/J

Räds icke min son! :mattias

Du kommer bara bli varse att livet blir bättre och bättre!
Varför ska du ha identitetskriser a´la fjortis, fundera på om du duger, ha ångest för åldrandet...
Nej spotta ut mjölktänderna och börja leva! :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Räds icke min son! :mattias

Du kommer bara bli varse att livet blir bättre och bättre!
Varför ska du ha identitetskriser a´la fjortis, fundera på om du duger, ha ångest för åldrandet...
Nej spotta ut mjölktänderna och börja leva! :)

Jag bara skojar, jag tar livet med en klackspark det vet du.
Jag glömmer ofta bort min egen födelsedag, jag brukar inte ens veta dagens datum eftersom när jag är ute på långtur med båten den tiden på året.

Jag har alltid gjort precis vad jag vill, det är fördelen med att bo själv. Jag tycker dock att många i vår ålder verkar köra på i standardmallen: fullspäckad almanacka, boendekostander som äter upp hela lönen så att det aldrig blir ngt över, och icke viljestyrt familjeliv. Inga kreativa intressen på fritiden, det enda de tar sig för är att passivt ta del av utbudet från det kommersiella nöjesetablissemanget: Golf, bio, restaurangbesök, teater osv.

Så det är därför det är en rolig grej för mig att travestera kring begreppet 40-årskris, det känns så främmande för mig, livet blir ju roligare för varje år. Den ökade erfarenheten gör att man slipper vara så händelsestyrd som när man var yngre, man vet hur man ska få det som man vill utan att såra andra, i stort och smått.

Jensa är ju dock en sån kille som jag tycker fångar dagen och ser till att förverkliga de saker han har lust med. Så grattis till honom som sagt!

/J
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag bara skojar, jag tar livet med en klackspark det vet du.
Jag glömmer ofta bort min egen födelsedag, jag brukar inte ens veta dagens datum eftersom när jag är ute på långtur med båten den tiden på året.

Jag har alltid gjort precis vad jag vill, det är fördelen med att bo själv. Jag tycker dock att många i vår ålder verkar köra på i standardmallen: fullspäckad almanacka, boendekostander som äter upp hela lönen så att det aldrig blir ngt över, och icke viljestyrt familjeliv. Inga kreativa intressen på fritiden, det enda de tar sig för är att passivt ta del av utbudet från det kommersiella nöjesetablissemanget: Golf, bio, restaurangbesök, teater osv.

Så det är därför det är en rolig grej för mig att travestera kring begreppet 40-årskris, det känns så främmande för mig, livet blir ju roligare för varje år. Den ökade erfarenheten gör att man slipper vara så händelsestyrd som när man var yngre, man vet hur man ska få det som man vill utan att såra andra, i stort och smått.

Jensa är ju dock en sån kille som jag tycker fångar dagen och ser till att förverkliga de saker han har lust med. Så grattis till honom som sagt!

/J

Visst vet jag det!
Jag skrev nog inlägget med en del humor serrö ;) OCH :mattias till de som VERKLIGEN är rädda att åldras.
Både du och jag vet ju att karlar är som bra vin...
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Det finns en man som bor i Trångsund & han är 40 år nu. Jens Kittel är hans namn & Vonnis är hans fru.
Hans smeknamn är herr gammeldansk för det tycker han väldigt mycket om & när han börjar dricka det blir flaskan alltid väldigt tom.

Ref. Han är en stor man, lång, kraftig & tung. Han kör gärna båge & gasar med råge & då är han gatornas kung.

Han älskar sin båge, flickor & öl men bröst är ändå bäst. Han gillar att pussas med flickorna var gång som han är på fest.

Och om man inte sköter sej får man ett skepparbröst. Sen skrattar han i högan sky med sin varma bullriga röst.

Ref. Han är en stor man, lång, kraftig & tung. Han kör gärna båge & gasar med råge & då är han gatornas kung.

Och musicera kan han med, kan mången snuskig sång. Kan sitta vid pianot sitt & spela natten lång.

En festprisse av stora mått, ja det är våran Jens.
Ikväll så ska vi fira dej & flaskorna pumpas nog läns.

Du är en stor man, lång, kraftig & tung. Och fastän du nu fyllt fyrti år så är du ju ändå rätt ung.

Så lät det runt bordet då Kapten Blåskägg firades :)

P.S Jensa, du måste ju zooma in instruktionstexten på flaskan ;)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:pannkyss Säger grattis en stund efter då :)

Och de där var ju en bra pressent till fabbror blå skägg ;)

:D
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top